کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی‌ها طی امروز و فردا در تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود طی روز آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد در پایتخت باشیم.
کد خبر: ۷۳۴۶۲۱
بارندگی های تهران تا شامگاه فردا ادامه دارد

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تداوم بارندگی‌ها در استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر در مناطق شمالی تهران از جمله آبعلی، ارتفاعات فیروز‌کوه شاهد بارش برف هستیم ضمن آنکه بارش باران در لواسان و همچنین رگبار ملایم در شمیرانات در حال رخ دادن است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هم اکنون دمای هوا در شمیرانات و مهرآباد به ترتیب به 8 و 10 درجه سانتیگراد رسیده است، افزود: این در حالی است که دمای هوا در آبعلی صفر درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه آسمان مناطق واقع در جنوب تهران نیمه ابری است ادامه داد: بر همین اساس انتظار می‌رود بارندگی‌ها در تهران ادامه یابد.

نقشینه از افزایش سرعت وزش باد در پایتخت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود فردا شاهد افزایش سرعت وزش باد در این کلانشهر باشیم.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی انتظار می‌رود سرعت وزش باد در تهران طی روز آینده به 36 کیلومتر و ساعت برسد.

وی همچنین از ادامه‌دار بودن بارش‌ها در روز آینده نیز خبر داد و گفت: در اواخر وقت فردا شاهد کاهش ابر در آسمان پایتخت خواهیم بود و بر همین اساس تهران طی روز پنج شنبه آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت.

نقشینه با بیان اینکه بیشینه دمای هوای امروز و فردای تهران به ترتیب 9 و 7 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، ابراز داشت: این در حالی است که تأمین دمای هوای تهران در 3 روز آینده به ترتیب به 4 ، 2 و صفر درجه سانتیگراد می‌رسید.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از افزایش سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور سخن به میان آورد و ادامه داد: انتظار می‌رود طی دو روز آینده در مناطق واقع در شرق و جنوب شرق کشور شاهد افزایش سرعت وزش باد به شکل قابل توجهی باشیم.

وی یادآور شد: بر همین اساس وزش باد در سمنان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، زنجان و مازندران افزایش می‌یابد.

نقشینه یادآور شد: بیشترین بارش‌ها در 24 ساعت گذشته در کوهسنگ چهارمحال و بختیاری برابر بر 100 میلی‌متر گزارش شده است.

وی همچنین با بیان اینکه دمای هوای اردبیل امروز به 12 درجه زیر صفر رسید، بیان داشت: امشب در سواحل شمالی، شمال غرب، غرب، جنوب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس بارندگی رخ خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: فردا نیز در نیمه شمالی و نیمه غربی کشور بارندگی خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها