کارت زرد دوم مجلس به فانی

دولت یازدهم 9 کارته شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان با وجود این‌که در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره‌مند هستند، اما متاسفانه برابر شان و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نیستند و من از این جهت شرمنده معلمان هستم.
کد خبر: ۷۳۳۷۶۱
وزیر آموزش و پرورش: شرمنده معلمان هستم

علی‌اصغر فانی افزود: امروز به ازای هر 11 دانش‌آموز یک معلم مشغول کار است، اما با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش شاغلان و رسیدن به این امر مهم که به ازای هر 15 دانش‌آموز یک معلم داشته باشیم، قادر خواهیم بود ضمن ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به رفاه معلمان هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی عنوان کرد: طی ده سال آینده قریب به 500 هزار معلم بازنشسته می‌شوند و برنامه‌ریزی ما باید به گونه‌ای باشد که در برابر این میزان خروجی 250 هزار نیرو را وارد آموزش و پرورش کنیم تا بتوانیم در یک افق نزدیک از کثرت نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه کم کنیم.

فانی با تأکید بر سیاست کیفیت بخشی به عنوان راهبرد اصلی آموزش و پرورش، تصریح کرد: این موضوع یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید با قوت بیشتر و استفاده از ظرفیت تمام نهادها، آن را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش «آموزش حرفه‌ای معلمان» و «تأمین فضای آموزشی» را از اولویت‌های آموزش و پرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: باید در یک برنامه زمان‌بندی و فرآیند مشخص، بهسازی منابع انسانی را با جهتگیری‌های خاص و منطقی دنبال کنیم تا کیفیت بخشی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی درسطح ملی و استانی فعال شود و مدیران کل استان‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و جذب منابع مشخص در قانون شوراها به این امر اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم یک سوم فضاهای آموزشی را که از استحکام مطلوبی برخوردار نیست به گونه‌ای مدیریت کنیم تا در آینده به صورت مدارسی ایمن مورد استفاده قرار گیرد.

فانی صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها و آب را در مدارس متذکر شد و خاطرنشان کرد: مدیران کل باید با حساسیت‌های ویژه این موضوع را به مدیران مدارس گوشزد کنند تا بتوانیم از این سرمایه‌های ملی به نحو مطلوبی استفاده کنیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
با سلام: آقای وزیر از اینكه به سایر كاركنان دولت توهین كردین و بی سواد خطاب كردین بسیار سپاسگزارم !!!!!!

نیازمندی ها