وزیر امور خارجه کشورمان گفت :تهدیدات منطقه از قبیل تروریسم و افراط گرایی ناشی از دخالت های سیاسی خارج از منطقه بوده است.
کد خبر: ۷۳۳۷۲۹
منشاء تروریسم و افراط در منطقه، دخالت خارجی است

محمدجواد ظریف در اجلاس روند استانبول درباره افغانستان با تبریک تشکیل دولت وحدت ملی به مردم افغانستان گفت : تهدیدات منطقه از قبیل تروریسم و افراط گرایی ناشی از دخالت های سیاسی خارج از منطقه بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان را یکی از راه های از بین بردن رشد افراط گرایی بیان کرد.وی خاطر نشان کرد: نباید ملتهای منطقه که درگیر این مشکلات هستند تنها باشند و حل این مشکلات نیازمند راه حل جهانی و مشارکت همه کشورهای جهان است.


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه باید نسبت به حل این مشکلات نگاه واقع بینانه ای داشت، تصریح کرد: نگاه به مسائل و مشکلات گذشته منطقه می تواند در پیدا کردن راه حل های مناسب راهگشا باشد.

وی افزود : بیشتر مسائل و مشکلات موجود منطقه در نتیجه دخالت های آشکار برخی کشورها شکل گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی برای حل مشکلات افغانستان از جمله تروریسم ، افراط گرایی و مواود مخدر تاکید کرد.

وی گفت: افغانستان در حال حاضر بیش از هر چیزی نیازمند صلح و ثبات است و تحقق این مهم تنها با تلاش و کوشش همه کشورهای منطقه امکان پذیر است.

ظریف اظهار داشت: همه ما باید به برقراری صلح و ثبات در افغانستان کمک کنیم تا افغانستان به آرزویی که مردم این کشور سالها انتظار تحقق آن را دارند، برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها