جام جم گزارش می دهد

دروغ ارگانیک در بازار + عکس

افزایش کیفیت محصولات کشاورزی

محققان ایرانی نانو کود تولید کردند

محققان ایرانی موفق به ساخت کودهای ارگانیکی با استفاده از فناوری نانو شدند که در افزایش کیفیت محصولات کشاورزی خیلی موثر است.
کد خبر: ۷۳۲۵۶۱
محققان ایرانی نانو کود تولید کردند

حسن کرمی، مجری طرح نانو کودهای ارگانیک گفت: با توجه به اینکه استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی منجر به عوارض منفی زیست محیطی فراوانی می شود، تولید نانوکودهای ارگانیک را شروع کردیم.

وی افزود: نانو کودهای ارگانیک که از فراوری کودهای طبیعی به دست می آیند، مشکلات کودهای طبیعی و کودهای ورمی کامپوست را ندارند و در زمان کوتاهی نسبت به کودهای کامپوست تولید می شوند.

کرمی با بیان اینکه سرعت تجزیه و قابل جذب شدن آنها بسیار بیشتر از کودهای ورمی کامپوست و کودهای طبیعی است، افزود: این خاصیت منجر می شود که به موقع در دسترس گیاه قرار بگیرد و هدر نرود.

وی با اشاره به اینکه اثر نانو کود ارگانیک بارها به صورت علمی و آماری بر روی محصولات مختلف کشاورزی بررسی شده است، اظهار داشت: نتیجه گیری در این آزمایشات که به صورت عادی در زمین های زراعی استفاده شده ،مشخص کرده که این نانو کودارگانیک عوارض زیست محیطی نخواهد داشت.

به گفته کرمی، نانو کود ارگانیک به چهار شکل چال کود در پای درختان و گلدان، پاشش بر روی خاک مزرعه قبل از جوانه زدن، ریختن نانو کود در آبیاری غرقابی و اسپری کردن مخلوط بر روی برگ می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از نانو کود ارگانیک علاوه بر افزایش مقدار محصول و افزایش وزن تک میوه، باعث افزایش حداقل دوبرابری در کیفیت محصولات می شود و طعم و مزه محصولات تغذیه شده با نانو کود ارگانیک بسیار بهتر از محصولات دیگر می شود.

مجری طرح نانوکودهای ارگانیک با اشاره به اینکه استفاده از نانو کودها باعث افزایش دوره بازدهی و مقاومت بوته ها به سرمای هوا می شود، افزود: نانو کود ارگانیک تنها نانو کود ارگانیکی است که هیچ گونه افزودنی شیمیایی ندارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها