شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۳۱۱۸۸
ماجرای اسب 3 میلیون دلاری حاکم دبی

کمک 2 میلیاردی دولت برای امنیت سفارت ایران در بغداد

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس پیشنهاد وزارت خارجه و تصویب هیئت دولت، مقرر شده مبلغ 2 میلیارد و 660 میلیون ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل اعتبارات جزء ۲ ردیف ۵۱۰۰۰۰ تحت عنوان هزینه های پیش بینی نشده سرمایه ای مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، بابت تأمین امنیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در اختیار وزارت امور خارجه قرار بگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

آغاز تمدید اشتغال به کار بازنشستگان در قوه مجریه

خراسان آورده:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی مشخص شده است که پس از پایان مجوز یک ساله دولت به حدود 110 نفر از بازنشستگان جهت تداوم فعالیت در قوه مجریه، طی هفته های اخیر مجوز فعالیت حدود 30 بازنشسته شاغل در دستگاهها و ادارات مختلف، توسط وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک تمدید شده است که اکثر آنها همان افرادی هستند که سال گذشته نیز مشمول مصوبه دولت شده بودند

استناد به سخنان صهیونیست افراطی ضد ایرانی در روزنامه وطنی!

روزنامه ایران نوشت:استناد یک روزنامه مخالف دولت به سخنان یک صهیونیست بسیار بدنام باعث تعجب محافل سیاسی شده است. این روزنامه که همیشه مخالفانش را بخاطر اینکه در رسانه‌های صهیونیستی مطالبی از آنان نقل می‌شود، به باد انتقاد می‌گیرد، خود برای حمله به برخی افراد به انتشار نقل قولی از «امانوئل اتولنگی» رو آورده و سخنان این نویسنده صهیونیستی ضد ایرانی را بدون کم و کاست منتشر کرده است.

برخی فعالان سیاسی با اشاره به این اقدام عجیب روزنامه یاد شده نوشته‌اند، امانوئل اتولنگی یکی از بدنام‌ترین چهره‌های لابی صهیونیسم و از تندروهای جنگ‌طلب اسرائیلی در اندیشکده‌ها و گروه‌های لابی اسرائیل و نومحافظه کاران در اروپا و امریکا است. تلاش‌های ضدایرانی اتولنگی و همپیمانان او از زمان ریاست جمهوری «محمد خاتمی» آغاز شده، در دوران ریاست جمهوری «محمود احمدی‌نژاد» ادامه یافته و اکنون با احساس خطر از توفیق روحانی شدت گرفته است.

بدون تردید او یکی از پیشگامان و سردمداران اشاعه سیاست‌های ضدایرانی در غرب و از همکاران منظم و دائمی سایت‌ها و نشریات اسرائیلی و ضدایران است. مثلاً پیشنهاد طرد و اخراج ایران از جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ از سوی اتولنگی مطرح شد. بسیاری از برنامه‌های انزوا و تحریم ایران در دست کم 10 سال اخیر زاییده اندیشه و ابتکار اتولنگی و مؤسسه‌هایی است که او در آنها همکاری داشته است. حال یکی از روزنامه‌های وطنی به این نویسنده بدنام روآورده و ظاهراً این بار نقل قول چنین اشخاصی اگر در جهت منافع جریانی آنان باشد نه تنها نکوهیده نیست بلکه مباح هم هست!

بازتاب سخنان روحانی درباره طرح مجلس

ایران آورده:سخنان رئیس جمهوری در زنجان درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر و پذیرش توبه توبه‌کاران با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها مواجه شده است.

کاربران فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی با برجسته ساختن انتقادات تلویحی روحانی بخش‌های مختلف از اظهارات او را بازتاب داده و درباره آن به بحث پرداختند. اما رسانه‌های تندرو که چندان موافق مواضع رئیس جمهوری نبودند از روحانی به خاطر طرح این اظهارات انتقاد کردند. روحانی در زنجان ضمن تحذیر از اینکه دروغ، تهمت، رشوه خواری و بورسیه‌های تقلبی منکر پنداشته نشود تأکید کرد تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نا امنی آغاز نشود.

تخلف ارزی 16 شرکت قلابی

روزنامه ایران نوشت:شرکت  های قلابی که در سال‌های 90 تا 92 ارز مرجع دریافت می‌کردند شناسایی شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به گفته«محمدرضا خباز» معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری از 60 شرکتی که از بانک مرکزی ارز مرجع دریافت می‌کردند 16 شرکت اصلاً وجود خارجی نداشته‌اند.

ایرانی‌ها نباید توانمندی بومی غنی سازی اورانیوم داشته باشند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:درحالی که خبرها و اظهارنظرهای طرفین مذاکره ایران و 1+5 حکایت از روند مثبت آن دارد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: ایرانی‌ها نباید توانمندی بومی غنی سازی اورانیوم داشته باشند. موشه یعلون در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: "آنچه اکنون در مذاکرات هسته‌ای 1+5 و ایران درحال گفتگو است، تعداد سانتریفیوژها است اما چرا باید آنها اصلاً توانمندی بومی برای غنی سازی اورانیوم داشته باشند؟". هفته گذشته نیز چند تن از مقامات رژیم صهیونیستی عصبانیت خود را از نزدیک شدن مذاکرات ایران و 1+5 به توافق با موضعگیری‌های ضد ایرانی و تهمت نخ نما شده رفتن ایران به سوی ساختن سلاح اتمی نشان دادند.

ماجرای اسب 3 میلیون دلاری حاکم دبی

جمهوری اسلامی نوشت: این روزها ماجرای اسب 3 میلیون دلاری حاکم دبی به موضوع روز محافل عربی تبدیل شده است. درحالی که بسیاری از ملت‌ها در کشورهای عربی با خطر تروریست‌های داعش دست و پنجه نرم می‌کنند، رسانه‌ها گزارش می‌دهند: محمد بن راشد، حاکم دبی با پرداخت سه میلیون دلار یک رأس کره اسب ماده انگلیسی به اسم "شمردل" که تنها سه ماه دارد خریداری کرده تا به تعداد کره اسب‌های ماده‌اش که در اصطبل‌های انگلیس به سر می‌برند اضافه شود. بسیاری از مردم امارات به دلیل اعتراض به ولخرجی‌ها و ریخت و پاش‌های خاندان حاکم به شیخ‌نشین‌ها در زندان بسر می‌برند و عده‌ای نیز تحت تعقیب هستند.

فرمانده خستگی‌ناپذیر

قدس به نقل از ایسنا نوشت: اخیراً دو عکس جدید از سردار قاسم سلیمانی در کنار مدافعان عراق در مبارزه با داعش منتشر شده است. این بار تصویر این فرمانده خستگی‌ناپذیر در کنار «جمال جعفر محمد البصری» ملقب به ابو مهدی المهندس یکی از فرماند‌هان ارشد عراقی مدافع حرم، منتشر شده است. همچنین، تصویر دیگر نشاندهنده حضور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و ملاقات با «شبل الزیدی» فرمانده گردانهای امام علی(ع) است.

دیگر به آمریکا سفر نمی‌کنیم

قدس آنلاین نوشت: خبرها حاکی است که با توجه به شیوع بیماری ابولا در آمریکا که چهارمین مورد آن بتازگی مشاهده شده است، تورهای گردشگری از اعزام مسافر به این کشور خودداری می‌کنند. مدیران این تورها می‌گویند که به دلیل شیوع ابولا در کشورهای آمریکایی واروپایی، بسیاری از مسافران نیز در سراسر جهان از سفر به این کشورها منصرف شده اند.

توصیه به آمران به معروف

قدس از قول سایت فرارو نوشت: حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان خطاب به آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: بی شک شما باید با مهربانی تذکر دهید و در تذکرهای خود اخلاق را رعایت کنید، حفظ آبروی فرد هنگام تذکر باید مد نظر قرار گیرد، پس باید تا آنجا که می‌توانید، آهسته تذکر دهید. تذکر نباید علنی باشد و اخلاق دینی را رعایت کنید، اگر می‌بینیم هنگامی که این حوادث به وجود می‌آید، آمران به معروف و ناهیان منکر را نشان می‌دهند به خاطر این است که برخی از این افراد درست تذکر نمی دهند.

ناپدید شدن 6 مقام کره شمالی!

قدس نوشت:روزنامه جونگ آنگ ایلبو، چاپ کره جنوبی، مدعی شد که 6تن از مقامهای دولت کره‌شمالی از جمله افسر فرماندهی نیروی هوایی این کشور، وزیر پست و تلگراف و یک مقام کلیدی در برنامه‌های ورزشی این کشور در یک سری حوادث مهم طی ماه‌های اخیر در این کشور دیده نشده‌اند.

ساخت ۵ هزار قبر برای بحران!

قدس به نقل از سایت جهان آورده: اکبر توکلی رئیس سازمان بهشت زهرا(س) گفت: مقبره‌هایی برای شرایط بحرانی در نظر گرفته شده است. این قبور که به صورت چهارطبقه ساخته شده، در قالب بلوکهای سیمانی ساخته شده است و در حال حاضر پنج هزار عدد از این قبور آماده شده است که در صورت وقوع بلایای طبیعی می‌توان به سرعت جنازه متوفیان را در این قبور به خاک سپرد تا از ماندن جنازه روی زمین و تبعات ناشی از آن جلوگیری شود که ضمن حفظ حرمت متوفیان، از شیوع بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

از بازگرداندن پول معذوریم!

قدس نوشت:خبرها حاکی است که یکی از نمایندگی‌های خودرو در مشهد از بازگرداندن پول ثبت نامها به مشتریان ومتقاضیان این خودروها خودداری کرده است. شنیده ها حاکی است که شرکتهای ایران خودرو وتویوتا نیز از این نمایندگی به دلیل ضربه زدن به حیثیت آنها شکایت کرده اند.

نوجوان استرالیایی سخنگوی جدید داعش

قدس بهنقل از واحدمرکزی خبر نوشت: یک نوجوان هفده ساله استرالیایی به نام عبد ا... الامیر، به عنوان سخنگوی تشکیلات تروریستی داعش انتخاب شده است و مسؤولان آمریکا و اروپا را به برافراشتن پرچم سیاه داعش بر فراز کاخهایشان تهدید کرد.

فتنه‌گران اگر قانون را قبول داشتند آشوب به پا نمی‌کردند

روزنامه کیهان نوشت:آقای مطهری چه تضمینی می‌دهد که در صورت محاکمه سران فتنه آنها و حامیانشان با توجه به سوابق قانون‌شکنانه خود به حکم قانون تمکین کنند؟

وبسایت الف ضمن طرح این سؤال به نقد نامه مطهری به آیت‌الله جنتی پرداخت که مدعی شده بود، باید موسوی و کروبی از حصر خارج شوند و به درخواست خود آنها مورد محاکمه قرار گیرند.

الف می‌نویسد: اگر دادگاهی برگزار و رأیی صادر و مورد اعتراض متهمان واقع شد و دوباره بعد از بررسی در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور، حکم نهایی صادر شد، آیا آقای مطهری تعهد و تضمین می‌دهند که به آن رأی احترام گذاشته شود؟ یعنی آیا کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد می‌تواند دادگاه انقلاب را قبول داشته باشد؟ چه تضمینی وجود دارد که کسی که یک بار عهدشکنی کرده است، مجدداً تکرار عهدشکنی نکند؟

الف ادامه می‌دهد: آقای مطهری در انتهای نامه‌شان نوشته‌اند: «... و البته آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد.» آیا ایشان می‌توانند ضمانت دهند که این دو نفر پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد؟ و اگر آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت نکردند با آنها چه رفتاری باید بشود؟

نویسنده همچنین می‌پرسد: اگر نامزدهای انتخابات سال 92، ادعای تقلب می‌کردند و نتایج انتخابات را صحنه‌آرایی و شعبده بازی می‌نامیدند و مشروعیت آقای دکتر حسن روحانی را زیر سؤال می‌بردند و در اعتراض طرفدارانشان، اتوبوس و اماکن عمومی آتش زده می‌شد و وقایعی مشابه وقایع سال 88 تکرار می‌شد، آیا برخورد با ایشان لازم بود و یا نبود؟ در حالی که آقای روحانی تنها با 250 هزار رأی بیشتر رئیس جمهور شده بودند و سال 88 اختلاف آرا یازده میلیون بود و به قول آقای مصطفی تاج‌زاده که خودش روزی برگزار کننده انتخابات بود، حتی احتمال یک میلیون تقلب هم محال است چه رسد به این اختلاف. آیا دفاع از رأی آقای روحانی وظیفه شورای نگهبان نمی‌بود؟

قبلاً از آقای مطهری نقل شده که رهبری در پاسخ به درخواست محاکمه آقایان موسوی از سوی ایشان فرموده‌اند: «من قبلاً درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم این‌ها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر این‌ها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعاً شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم». آیا اگر حکم سنگینی برای آقایان موسوی و کروبی بریده شود، آیا ایشان راضی خواهند بود؟

دولت مایل به احیای سازمان مدیریت نیست

روزنامه کیهان آورده:متأسفانه دولت مایل به احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و عمل به وعده انتخاباتی خود نیست.

بایزید مردوخی معاون و مشاور سابق سازمان برنامه و بودجه مدیریت در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: با وجود اینکه وعده احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جزو وعده‌های انتخاباتی روحانی بود اما اکنون به نظر می‌رسد که دولت احساس نیازی برای احیای این سازمان ندارد. چون بدون وجود سازمان مدیریت هم امورات می‌گذرد و هیچ مقام اجرایی و دستگاه اجرایی یک سازمان مزاحم نمی‌خواهد.

وی خاطرنشان ‌کرد: قانون اساسی می‌گوید اقتصاد ایران برنامه‌ای اداره می‌شود وقتی می‌گوییم اقتصاد براساس برنامه است نمی‌توان به دلخواه افراد و سازمان‌ها امور را پیش برد. مهم‌ترین تاثیر برنامه این است که فعالیت بخش دولتی را هدف‌دار می‌کند این هدف‌دار شدن فعالیت‌ها از طریق برنامه‌ریزی است.

مردوخی درباره این نظر که «دولت با شعار احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روی کارآمد اکنون احیای این سازمان را منوط به نتیجه نظرسنجی دانسته است» گفت: من از همین ابتدا اعلام کنم که به نظر می‌رسد دولت از شرایط کنونی خود راضی است و تمایلی هم ندارد سازمانی که مدام ناظر بر اعمال و کردارش است را احیا کند؛ سازمانی که مدام گوشزد کند چه اعتباری باید در چه بخشی هزینه شود.

وی درباره محدودیت‌های مالی دولت گفت: حرف من به همین سادگی است حالا که اوضاع اقتصادی به این نحو است اتفاقا وجود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ضروری‌تر است. چون در چنین شرایطی اگر بدون برنامه عمل کنیم وضع بدتر می‌شود. منابع مالی در اختیار دولت محدود است و نیازها نامحدود. دولت نمی‌تواند هزینه‌های جاری خود را حذف کند تنها اعتبارات و بودجه‌ای که حذف می‌شود اعتبارات عمرانی است. نتیجه آن هم معلوم است. ظرفیت‌سازی اشتغال برای نسل جوان و فرصت‌های توسعه از دست می‌رود.

این اقتصاددان با اشاره به طرح موضوع نظرسنجی درباره احیا یا عدم احیای سازمان مدیریت گفت: من واقعا متاسفم که یک دستگاه دارای سابقه در امر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی کشور، بود و نبود سازمان برنامه‌ریزی و اسم و عنوان آن را به نظرخواهی می‌گذارد؛ یعنی دولت هنوز بعد از یک سال فعالیت خودش به این نتیجه نرسیده که قرار است سازمان مدیریت را احیا کند یا خیر و دنبال نظرسنجی نرود؟

خوابگردی فانتزی اصلاح‌طلبان!

کیهان نوشت:اصلاح‌طلبان همچنان مشغول خوابگردی در قبال دکتر روحانی رئیس جمهور هستند.

داریوش سجادی در تبیین این تحلیل خود نوشت: اعتراض برخی از منسوبین به اصلاح‌طلبی به دکتر حسن روحانی بابت پاسخ ایشان به پرسش خبرنگار تلویزیون CNN درباره بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران مبنی بر آنکه «فکر نمی‌کنم فردی به جرم روزنامه‌نگاری، یا به خاطر فعالیت رسانه‌ای در ایران دستگیر شده باشد. یک فرد می‌تواند یک خبرنگار و یک گزارشگر باشد و جرم مرتکب شود.» مؤید نوعی رویا اندیشی و خوابگردی نزد این اقشار فانتزی است!

وی ادامه می‌دهد: این مشابه همان رفتاری بود که از ایشان بعد از ترور «اسدالله لاجوردی» دادستان پیشین انقلاب در دهه 60 بروز کرد. در شهریور 77 نیز که لاجوردی به دست عوامل گروهک تروریستی «مسعود رجوی» در تهران ترور شد، بخش معناداری از منسوبین به اصلاح‌طلبی بعد از ابراز تأسف رئیس جمهور خاتمی بابت شهادت «اسدالله لاجوردی» ترش‌رویانه نسبت به چنین واکنشی از رئیس جمهور روی برگرداندند و به طعنه یا تصریح بابت واکنش خاتمی ایشان را شماتت کردند.

مشاور سابق کروبی نوشت: در باور ایشان گویی رئیس جمهور قانونی مملکت، رهبر اپوزیسیون برانداز است و می‌بایست بابت ترور یک شهروند ایرانی در روز روشن و در بازار تهران آن هم توسط کثیف‌ترین بقایای «اصحاب وحشت و نفاق» ابراز شعف و شادمانی و بشکن و بالا بنداز می‌فرمودند و ضمن تبریک به ملت قهرمان ایران یک هفته جشن ملی در سرتاسر کشور اعلام می‌کردند!!! بقایای همان اصلاح‌طلبان معوج اکنون و در دهه 90 نیز با فهم اپوزیسیونی از رئیس جمهور مملکت، خوابگردانه متوقعند روحانی در مواجهه با آن پرسش خبرنگار مزبور می‌گفت «این نشانه حاکمیت استبداد و دیکتاتوری در ایران است و من به شما قول می‌دهم با تکیه بر حامیان خودم به مصاف این دیکتاتوری ژورنالیسم‌ستیز رفته و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک ملت ایران فرشته آزادی را در آغوش خواهند گرفت»! معلوم نیست این اقشار متوهم کی و کجا قرار است از بستر رویا برخیزند؟

بی‌بی‌سی: آمریکا پس از 8 سال در حال باخت به ایران است

کیهان نوشت:خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به نقش پررنگ سرلشکر قاسم سلیمانی در مقاومت عراق مقابل تروریست‌های داعش نوشت: او مرد قدرتمندی است که دیده نمی‌شود ولی احساس می‌شود.

گابریل گیت‌ هاوس در گزارشی خاطرنشان کرد: آمریکا از ماه اوت در حال بمباران سازمان داعش است. این بمباران‌ها به هدف حمایت از ائتلاف میان ارتش عراق، پیکارجویان کرد، نیروهای پیشمرگ و شبه نظامیان شیعه انجام می‌شود. ولی این ایران است که حضور گسترده و فعالی دارد. سلیمانی از اعتماد رهبر انقلاب علی خامنه‌ای برخوردار است. او مدیریت شبه‌نظامیان شیعه را برعهده دارد کسانی که او را می‌شناسند از او به عنوان فردی یاد می‌کنند که کم حرف می‌زند و زیاد عمل می‌کند.

حیدرالخویی، از موسسه سلطنتی امور بین‌المللی، درخصوص او به بی‌بی‌سی موندو می‌گوید: «او این همه نفوذ را به این دلیل به دست آورده که به طور مستقیم با واحدهای حاضر در محل وارد عمل شده. او از اینکه در خاک سوریه و عراق رفت و آمد کند و مطمئن شود که شبه نظامیان آماده رویارویی با تهدیدهای داعش هستند، واهمه‌ای ندارد.»

بی‌بی‌سی افزود: در خط اول نبرد، پیکارجویان کرد نشان داده‌اند که سلاح‌هایشان تا چه حد قدیمی است و مشکل بتوان فهمید آنها چگونه با چنین سلاح‌هایی توانسته‌اند داعش را از پیشروی بازدارند. زمانی که از یکی از سرهنگ‌های ارتش پرسیدم آیا سلیمانی به آنها کمک کرده، پاسخ منفی بود. او گفت که در آنجا هیچ‌کس او را ندیده. هیچ‌کس تابحال چیزی از او نشنیده، در حالی که گفته می‌شود «قدرتمندترین فرد است. ولی یک فرمانده محلی کرد به بی‌بی‌سی تأیید کرد که «قاسم سلیمانی بارها از جبهه‌ها دیدن کرده. او گفت که مشارکت ایران در این درگیری‌ها بسیار زیاد است». سلیمانی دیده نمی‌شود اما احساس می‌شود. جعفر مصطفی معروف، فرمانده پیشمرگ‌ها، گفت: «ایران 16 کامیون حامل سلاح‌های سنگین و مهمات، دو موشک‌انداز بزرگ و سه یا چهار موشک‌انداز کوچک ارسال کرده است.»

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: سلیمانی در لبنان به پرورش گروه شیعه حزب‌الله پرداخته و در سوریه مواضع رئیس‌جمهور بشاراسد را استحکام بخشیده. گفته می‌شود که او استراتژی لازم را به اسد داده تا روند جنگ را در سوریه علیه نیروهای شورشگر به نفع خود تغییر دهد و شهرهای اصلی را بازپس گیرد. در این جنگ نه چندان سرد، سلیمانی یکی از مهره‌های قدرتمند و پرقابلیت ایران محسوب می‌شود.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: تا سال 2003، عراق یک مانع جغرافیایی و سیاسی میان ایران و متحدان شیعه‌اش و کشورهای غربی در سوریه و لبنان بود. ولی پس از اینکه حملات آمریکا به عراق انجام شد و صدام حسین سقوط کرد، این مانع که سد بزرگی محسوب می‌شد، از بین رفت.

حیدرالخویی می‌گوید: «اکنون سلیمانی می‌خواهد مطمئن به ادامه حیات گروه‌هایی شود که در لبنان، سوریه، و عراق فعالیت می‌کنند». یکی از مسئولان عالی‌رتبه عراقی به بی‌بی‌سی گفت زمانی که شهر موصل سقوط کرد، واکنش سریع ایران، فراتر از بمباران‌های آمریکا، باعث شد تا شهر آزاد شود.

رایان کراکر، سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان، سال گذشته در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی به نقش مهم ژنرال سلیمانی در هماهنگی نیروهای پشت صحنه اشاره کرد.

بی‌بی‌سی می‌گوید: پس از هشت سال اشغال و صرف میلیون‌ها دلار هزینه از سوی آمریکا، اکنون آنها در حال بردن مسابقه در برابر واشنگتن هستند. در اواخر ماه اوت، بمباران‌های آمریکا اتفاق افتاد. ولی پیروزی در آمرلی به نام چه کسی نوشته شد؟ و چه کسی پیروزمندانه از نبرد وارد شد؟ قاسم سلیمانی.

ابوعلی، یک فرمانده شیعه، می‌گوید: «قاسم سلیمانی به دیدن ما آمد. او دید که وضعیت چگونه است و بازدید او باعث امیدواری‌ ما شد.»

صرفاً جهت اطلاع نوچه‌های ملی‌گرایان!

کیهان نوشت:عضو متواری گروهک ملی- مذهبی مدعی شد 98 درصد مردم به قانون اساسی رأی نداده‌اند.

«مرتضی-ک» ضمن مقاله مشترکی در وبسایت ملی- مذهبی و روز آن‌لاین ادعا کرد پشتوانه رأی 98 درصدی برای قانون اساسی جمهوری در رفراندوم سال 58 فاقد سند است.

این ادعا در حالی است که اولاً برخی از متولیان امر رفراندوم عناصر کاملاً نزدیک به گروهک‌هایی نظیر نهضت آزادی بوده‌اند و ثانیاً باید به این عنصر ورشکسته به تقصیر اظهارات کریم سنجابی سرکرده جبهه ملی - ولی‌نعمت گروهک‌های ملی مذهبی- را یادآوری کرد. سایت ضد انقلابی گویانیوز 19 بهمن 90 نوشت: «پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام کنونی، گروهی از سیاسیون به کریم سنجانی گله‌مند بودند که چرا با به راه‌انداختن تظاهرات حزبی، از خمینی حمایت کرده بود؟ سنجابی در جواب این سؤال با پوزخندی جواب می‌دهد که «ما نه تنها در بهترین شرایط هرگز قادر به کشاندن مردم به خیابان‌ها آن هم کمتر از 50 نفر نبودیم و همیشه در حسرت راهپیمایی میلیونی بودیم که خارج از بضاعت ما بود بلکه این نفوذ شخصیت و کاریزمای آیت‌الله خمینی بود که ما را هم به دنبال خود کشاند... این اگرچه واقعیتی است تلخ اما باید قبول داشت که مهمترین شاخص اعتنا به تأثیرگذاری یک گروه سیاسی، داشتن حمایت مردمی است. بی‌تعارف، هیچ یک از گروه‌های اپوزیسیون تاکنون دارای چنین کاریزمایی نبودند آنقدر که حتی در تجمیع طرفداران خود در خارج از کشور لنگ می‌زنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها