معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت : بعد از ماه محرم و صفر جشن ملی ثبت جهانی شهر سوخته برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۰۹۳۴
جشن ملی ثبت جهانی شهر سوخته 2 ماه دیگر

به گزارش واحد مرکزی خبر، مسعود سلطانی فر درنشست کار گروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه شهر سوخته به عنوان هفدهمین اثر تاریخی و فرهنگی ایران در سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید و دیگر محدود به این استان و کشور ما نیست افزود: این اثر هم اکنون متعلق به همه دنیاست و باید شان و جایگاه خود را پیدا کند .

وی همچنین با تاکید بر اینکه در کشور از هزار و 100 هتل موجود حدود 30 تا 40 هتل دارای رده چهار و پنج ستاره هستند و برای افق 1404 این رقم باید سه برابر شود افزود : بخش خصوصی و سرمایه گذاران می توانند با ساخت هتل سه ، چهار و پنج ستاره در استان سیستان و بلوچستان از تسهیلات حمایتی دولت بهره مند شوند طوریکه ساخت 30 درصد طرح بر عهده سرمایه گذار و 70 درصد باقی مانده به شکل تسهیلات پرداخت می شود.

آقای سلطانی فر همچنین از اجرای 900 طرح با 19 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: این طرح ها بطور میانگین از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری افزود:با وجودی که ایران ازجمله کشورهای پرجاذبه با اماکن و ابنیه ها و محوطه های مختلف باستانی، تاریخی و فرهنگی است و باید حداقل سه درصد درآمد بخش گردشگری جهان را داشته باشد اما در سال 92 تنها شش میلیارد دلار در این حوزه درآمد داشته است .

سلطانی فر همچنین جاذبه های مذهبی ، توریسم حلال ، وجود نوار ساحلی شمال و جنوب و وجود هزاران اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی را از زمینه های توسعه گردشگری در کشور دانست و گفت:اکنون افزون بر دو میلیون نفر در تولید صنایع دستی در کشور فعالیت دارند و بعضا آثاری تولید میکنند که در دنیا بی نظیر یا کم نظیر است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها