این سیلاب​ها جان چند شهروند لرستانی و کرمانشاهی را گرفت

جاری شدن سیل در برخی استان‌ها

گرچه بارندگی‌های شدید روزهای گذشته موجی از خوشحالی را میان مردم کشور به وجود آورده است، ولی در استان‌های لرستان و کرمانشاه به دلیل جاری شدن سیل مرگ چند نفر از مردم این دو استان را رقم زده است.
کد خبر: ۷۳۰۱۲۶

به گزارش ایسنا،. بارش باران که در خرم‌آباد لرستان موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شده است، در بخش ویسیان این شهرستان یک معلم همراه دو دانش‌آموزش را به کام مرگ فرستاد.

حسین رضا‌مرادی، مدیرکل جمعیت هلال ‎احمر لرستان در این‌باره گفت: سه‌شنبه شب گذشته یک خودروی پژو با سه سرنشین که یک معلم و دو دانش‌آموز بودند، در بخش ویسیان از توابع شهرستان خرم‎آباد در سیلاب غرق شد.

علاوه بر آن، دو خودرو همراه سرنشینانش بر اثر شدت بارندگی و سیلابی شدن رودخانه شوراب در اطراف خرم‌آباد غرق و ناپدید شد.

حبیب‌الله، فرماندار شهرستان خرم‌آباد در این‌باره گفت: این خودروها در حال عبور از پل موقت روی رودخانه بودند که به دلیل شدت بارندگی و قدرت سیلاب به داخل رودخانه افتادند. اکنون نیز تنها دو پلاک خودرو پیدا شده که این خودروها متعلق به پراید و پژو 405 است.تعداد سرنشینان این خودروهای سواری نیز مشخص نیست و به احتمال زیاد خودروی پراید مسافرکش بوده است.در کرمانشاه نیز جاری شدن سیل در شهرستان ثلاث باباجانی جان دو کودک را گرفت.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه، خانواده این دو کودک کپرنشین و در نزدیکی رودخانه زندگی می‌کردند که شدت بارش و بی‌احتیاطی آنها باعث شد دو کودک جان خود را در سیلاب از دست بدهند.جهانگیر پورحسن افزود: به دنبال بارش‌های این هفته، هلال احمر در مجموع به 85 خانوار که گرفتار سیل و آبگرفتگی شده بودند، امدادرسانی کرد.

5 روستای نوشهر در محاصره سیل

5 روستای بخش مرکزی شهرستان نوشهر نیز از دو روز گذشته همچنان در محاصره آب قرار دارد.

محمدعلی قمی اویلی، فرماندار نوشهر در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر و چالوس با اشاره به این‌که عملیات امداد و نجات برای روستاییان ادامه دارد، گفت: راه دسترسی روستاهای مزگاء، حوضکتی، کهنه‌سرا، ملکار و دزدک به علت آبگرفتگی مسدود است و بخش اعظمی از این روستاها در آبگرفتگی شدید قرار دارد.

وی درباره میزان خسارت ناشی از سیلاب و آبگرفتگی در نوشهر افزود: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که بیش از 300 خانوار بر اثر آبگرفتگی دچار خسارت بالای 50 درصد شده است و به محض فروکش آب، عملیات تعیین خسارت از سوی بنیاد مسکن آغاز خواهد شد.وی با اشاره به کدر بودن آب آشامیدنی روستاهای مجتمع ملکار بر اثر بارش باران گفت: متاسفانه نبود نظارت بر اجرای یک پروژه آبرسانی در منطقه ملکار باعث شده که با هر بارندگی، آب آشامیدنی مجتمع آبرسانی ملکار دچار کدورت و غیرقابل استفاده شود.

فرماندار چالوس نیز در این جلسه با انتقاد از پیمانکار آزادراه تهران - شمال به علت هدایت آب سطحی به مناطق روستایی زیر دست آزادراه، خاطرنشان کرد: پیمانکار آزادراه به دلیل تغییرات فیزیکی در مسیر دامنه‌ها و احداث کانال‌های غیرکارشناسانه به انتقال آب‌های سطحی به اراضی کشاورزی و مناطق روستایی پایین دست مبادرت کرده است و به جای آن‌که آب‌های سطحی به رودخانه‌های اصلی چالوس منتقل شود، متاسفانه به مناطق روستایی هدایت می‌شود.

زندی افزود: از آنجا که هنوز آزادراه تهران ـ شمال به صورت تحویل موقت است، اجازه نمی‌دهند تا اداره راه و شهرسازی شهرستان درخصوص احداث دیواره و کانال‌های انتقال آب سطحی وارد عمل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها