تصادف‌های خنده دار در «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»

تـارانتینـو در تهـران

کارگردان فیلم «ماهی و گربه» مهمان «سفید» می‌شود

برنامه سفید در شبکه آموزش که هر شب به یک موضوع فرهنگی هنری می‌پردازد، امشب با حضور شهرام مکری کارگردان فیلم «ماهی و گربه» انواع روایت در فیلم داستانی را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۷۲۹۷۷۵

این برنامه که سه‌شنبه‌ شب‌ها به موضوعات سینمایی می‌پردازد، امشب با نمایش بخش‌هایی از فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری، طناب به کارگردانی آلفرد هیچکاک، ممنتو از کریستوفر نولان، راشومون ساخته اکیرا کوروساوا، پالپ فیکشن اثر کوئنتین تارانتینو، تجربیات به‌دست آمده درباره فرم و ساختار روایت را در طول تاریخ سینما مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

سعید بشیری، تهیه‌کننده برنامه سفید درباره موضوع امشب برنامه گفت: مباحث سینمایی برنامه سفید را با بحث روی فیلمنامه آغاز کرده‌ایم و بعد از بررسی موضوعات مرتبط با فیلمنامه در سه‌شنبه‌های گذشته، امشب به نوع روایت در آثار داستانی می‌پردازیم.

به گفته بشیری اجرای این بخش از برنامه را شهرام زرگر برعهده دارد و مهران کاشانی که سابقه همکاری با کارگردان‌هایی چون مجید مجیدی و رضا میرکریمی در زمینه نگارش فیلمنامه داشته، کارشناس این بخش از برنامه است.

بشیری درباره حضور شهرام مکری در این برنامه گفت: مکری فیلمساز جوان و صاحب‌ذوقی است که ماهی و گربه دومین فیلم بلند سینمایی او در حال اکران است. این کارگردان جوان که با مضمون و ساختار غیرمتعارفش توجه علاقه‌مندان جدی و منتقدان سینمایی را به خود جلب کرده و تاکنون جوایز بسیاری برای این فیلم دریافت کرده، مهمان برنامه ماست تا ضمن گفت‌وگوی او با مهران کاشانی تحلیلی از انواع روایت در فیلمنامه آثار داستانی به مخاطبان ارائه کنیم.

شهرام مکری، ساخت چند فیلم کوتاه از جمله آن دو سیب و توفان سنجاقک‌ها را در کارنامه دارد و فیلم‌های سینمایی اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر را کارگردانی کرده که هنوز به نمایش عمومی درنیامده‌ است.

بشیری درباره دیگر بخش‌های برنامه امشب گفت: هر سه‌شنبه یک اصطلاح سینمایی را به مخاطبان توضیح می‌دهیم و امشب اصطلاح کلوزآپ (نمای بسته) را برای تشریح در نظر گرفته‌ایم. در بخش دیگری از برنامه امشب تحول بیانی زبان سینما و سیر تاریخی آن را با اجرای سعید نجاتی بررسی می‌کنیم.

سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و مطالعات و پژوهش فرهنگی از جمله زیرشاخه‌های فرهنگ و هنر است که هر شب به یکی از آنها در برنامه سپید پرداخته می‌شود. این برنامه که به تهیه‌کنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو هر شب ساعت 24 و 10 دقیقه از شبکه آموزش به نمایش درمی‌آید، سه‌شنبه‌ها را شب سینما نامگذاری کرده و به مسائل سینمایی می‌پردازد. این برنامه چهارشنبه‌ها تحت‌عنوان شب سفید به یک موضوع آزاد می‌پردازد و برای فرداشب موضوع ترانه و تیتراژ را در نظر گرفته است.

برنامه سفید فرداشب با اجرای رامین حیدری‌فاروقی، میزبان افشین یداللهی ترانه‌سرای کشورمان است و چالش‌ها، ویژگی‌ها و ابعاد ترانه‌سرایی را طرح و بررسی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها