نمایندگان مجلس دیروز با تصویب موادی از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام کردند امر به معروف و نهی از منکر در این قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص باشد.
کد خبر: ۷۲۹۴۱۵
ممنوعیت تجسس برای امر به معروف

به گزارش مهر، در این جلسه، وکلای ملت با تصویب ماده دیگری مراتب امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کردند. براساس این ماده مقرر شد مراتب امر معروف و نهی از منکر را به قلبی، زبانی، نوشتاری و اقدام عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و اقدام عملی آن فقط وظیفه دولت است، مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری تعیین کرده باشد. هیات‌رئیسه مجلس در تعریف مفهوم دولت اعلام کرد که منظور از دولت در این ماده «حاکمیت» است.

شکایت وکیل مهدی هاشمی از چند نماینده مجلس

سید وحید ابوالمعالی ، وکیل ‌مدافع مهدی هاشمی با ارائه توضیحاتی درباره نامه نمایندگان مجلس مبنی بر درخواست از قاضی پرونده برای برگزاری علنی دادگاه موکلش، ضمن تاکید بر درخواست وی و مهدی هاشمی برای علنی برگزار شدن دادگاه گفت: از صداوسیما دعوت می‌کنم که با جلب نظر قاضی دادگاه، ابتدا فیلم جلسات برگزار شده را پخش و سپس جلسات آینده را به صورت مستقیم و بدون سانسور برای مردم منتشر کند.

او با ادعای این‌که در نامه نماینگان مجلس اکاذیبی مطرح شده، اظهار کرد: اینجانب از نمایندگان مربوط به دلیل نشر اکاذیب و تحریف سخنان خود شکایت کرده‌ام.

انهدام بزرگ​ترین گروه ضد اخلاقی شبکه مجازی

بزرگ​ترین گروه ضد اخلاقی شبکه مجازی به دست عناصر سازمان اطلاعات سپاه صاحب الزمان (عج) در اصفهان شناسایی و منهدم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردارسرتیپ دوم پاسدار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت: این گروه که دارای شش سرشاخه اصلی است با راه​اندازی محیط​های ضد اخلاقی و مستهجن در شبکه های مجازی اقدام به عضوگیری و اغفال دختران و پسران جوان می​کرد.

اعطای جایزه حقوق بشر ایران به رییس بیمارستان کودکان غزه

جایزه امسال حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران امروز از سوی محمدجواد لاریجانی به دکتر نبیل البرغونی، رییس بیمارستان کودکان غزه اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری میزان، اعطای این جایزه به ارزش 30 هزار یورو در همایش حقوق بشر اسلامی که اوایل مهر در تهران برگزار شد، تصویب گردید.

تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ نمر

مراسم تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی که به اعدام محکوم شده است، دیروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی برگزار شد.

به گزارش فارس، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و حسین سبحانی‌نیا، نماینده مجلس از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

سند محرمانه مجهول؛ دلیل طرح اتهامات آژانس علیه ایران

گرت پورتر، روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی در گزارشی که در پایگاه خبری تحلیلی اینترپرس منتشر شده است با اشاره به‌وجود یک سند محرمانه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران نوشت:‌ این سند سال‌هاست برای اخلال در روند مذاکرات هسته‌ای ایران استفاده شده و موجب سردرگمی بازرسان بین‌المللی شده است؛ در حالی که تهیه‌کنندگان واقعی آن مشخص نیستند.

به گزارش ایسنا، این تحلیلگر نوشت: دیپلمات‌های غربی که در هفته‌های اخیر ایران را به ارائه ندادن اطلاعات مورد درخواست آژانس متهم کرده‌اند، سال‌هاست این سند را که تدوین‌کنندگان آن نیز مشخص نیست به برنامه هسته‌ای ایران ارتباط می‌دهند.

براساس این گزارش، این سند ابتدا اوایل سال 2008 فاش شد که زمان مناسبی برای حمایت از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران در اواخر سال 2007 محسوب می‌شد، اما در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و حاوی پیامی بود که با بحث‌های آن زمان رژیم صهیونیستی همخوانی داشت.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سال‌هاست بر مبنای این سند عمل کرده و آن را شاهدی قانونی برای توجیه اتهاماتش علیه ایران مبنی بر وجود فعالیت‌های نظامی هسته‌ای در گذشته این کشور دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها