مذاکرات کارشناسی چهارشنبه در وین

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که مذاکرات هسته‌ای در سطح کارشناسی، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در وین برگزار می‌شود، گفت: اکنون هیچ‌یک از طرف‌های مذاکره‌کننده علاقه‌مند به تمدید نیستند و همه مصمم‌اند تا قبل از موعد مقرر یعنی تا پیش از سوم آذر به جمع‌بندی برسیم.
کد خبر: ۷۲۹۳۳۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدعباس عراقچی در حاشیه همایشی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به این‌که هنوز امیدواری برای رسیدن به توافق هست، هیچ کس علاقه ندارد به تمدید مذاکرات فکر کند و این موضوع در دستور کار هیچ یک از طرف‌ها نیست.

وی با بیان این‌که در مذاکرات اخیر با 1+5 در بعضی جزئیات پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما در مسائل اساسی هنوز توافق حاصل نشده است، افزود: موضوعات بسیار مهمی باقی مانده که درباره آنها هنوز توافقی حاصل نشده است؛ البته کار زیادی صورت گرفته و روی گزینه‌های مختلف، فکر، بحث و مذاکره شده است.

عراقچی اضافه کرد: درباره انتخاب‌های مختلفی که وجود دارد، کار شده است و کارشناسان در جلسات مختلف آن را بررسی کرده‌اند.معاون وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری مذاکرات کارشناسی در آخر این هفته افزود: زمان مذاکرات بعدی 1+5 بزودی تنظیم می‌شود و فکر می‌کنم دو هفته دیگر، جلسه سه‌جانبه دیگری میان آقای ظریف، خانم اشتون و آقای کری برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نماینده روسیه مبنی بر حل و فصل 90 درصد اختلافات گفت: خیلی به این درصدها اعتقاد ندارم مهم این است که ما بخش زیادی از راه را رفته‌ایم و مسیر مذاکرات به مقدار بسیار زیادی طی شده است، اما آیا این‌که به توافق رسیده‌ایم یا می‌توانیم برسیم، هنوز محل سوال است.عراقچی افزود: امیدوارم به نتیجه برسیم، اما هنوز تا رسیدن به نتیجه فاصله داریم، این فاصله ممکن است بسرعت طی شود یا زمان بیشتری ببرد.

وی گفت: هنوز امیدواری وجود دارد که تا مهلت مقرر یعنی سوم آذر، به توافق برسیم.معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا راه حلی برای رسیدن به توافق ارائه شده است، گفت: درباره راه‌حل‌های مختلف کار شده و گزینه‌های مختلفی است که برخی از آنها برای ما قابل قبول نیست و بعضی از آنها برای طرف مقابل پذیرفتنی نیست؛ به هر حال مذاکرات در سطوح کارشناسی، معاونان و وزرا ادامه دارد.

عراقچی با بیان این‌که اختلافات اساسی همچنان وجود دارد ابراز امیدواری کرد بتوان در جلسات آینده پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت.وی گفت: ایده‌های زیادی وجود دارد، اما هنوز تقریبا در هیچ یک از آنها به توافق نرسیده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها