جشنواره ملی گل‌های داوودی در محلات گشایش یافت

سیزدهمین جشنواره ملی گل‌های داوودی دیروز در پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات گشایش یافت.
کد خبر: ۷۲۹۲۸۴
جشنواره ملی گل‌های داوودی در محلات گشایش یافت

این جشنواره در فضایی به وسعت 3000 متر‌مربع دایر شده که در آن 600 نوع گل داوودی اصلاح شده در رنگ، اندازه و شکل مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات در این باره گفت: بخشی از دستاوردهای ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاهان محلات نیز در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

پژمان آزادی، ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، ظرفیت کشور در تنوع و کیفیت تولید، معرفی منابع ژنتیکی، سیاست تجاری‌سازی فناوری تولید، امکان سفارش سازمان‌ها و تولیدکنندگان از ارقام جدید گل‌های داوودی را از اهداف برپایی این جشنواره در محلات عنوان کرد.

وی بر تلاش پژوهشگران در زمینه تولید گل و گیاه در ایران تاکید کرد و افزود: سال 76 تنها 10 نوع گل داوودی در ایران وجود داشت که بر اثر پژوهش و تحقیقات مناسب، این میزان امسال به 800 نوع رسیده است.

آزادی تصریح کرد: جشنواره ملی گل‌های داوودی محلات تا پانزدهم آبان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

وی یادآورشد: سالانه 28 میلیون شاخه گل داوودی در محلات تولید می‌شود که شامل 24 میلیون گل شاخه بریده و چهار میلیون شاخه گل گلدانی یا فضای سبز است.

وی با بیان این‌که محصولات تولیدی گل‌های داوودی محلات به سراسر کشور ارسال می‌شود، اظهار کرد: تولید گل‌های داوودی در محلات برای 200 نفر فرصت اشتغال فراهم کرده است.

وی گفت: 30 هکتار از اراضی محلات به کشت گل‌های داوودی شاخه‌بریده و گلدانی اختصاص دارد و این شهرستان از نظر میزان کشت رتبه نخست کشور را دارد.‌ (ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: محلات جشنواره گل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها