پل ورسک که سال 1316 ساخته شده، از بزرگترین پلهای راهآهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سوادکوه استان مازندران قرار دارد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یوسف گرانپاشا گفت: سه تیم از متخصصان دانشگاه علم و صنعت تهران به همراه کارشناسان خط و سازههای فنی مرکز تحقیقات راهآهن کشور، کنترل مصالح، مقاومت سازه و لرزهنگاری پل ورسک را در مدت پنج روز انجام دادند.
وی با اشاره به ارتفاع 110 متری پل ورسک از کف دره که آن را به مرتفع ترین پل خط آهن شمال ایران تبدیل کرده است، افزود: با نصب سنسورهای شتاب سنج، تغییر مکان سنج در قوس میانی پل و نصب ابزارهای دقیق برای دسترسی به قوس پل، سنجش سلامت این پل انجام شد.
گرانپاشا گفت: با عبور چندگانه قطار دوبله دیزل 120 تنی و دو واگن باردار 80 تنی از روی پل ورسک و با ثبت اطلاعات و مقایسه آن با اطلاعات تئوریک قبلیژ، سلامت فیزیکی سازه پل تائید شد.
وی سنجش سلامت فنی سازههای پل ورسک برای ایمن بودن عبور قطار و ماشین آلات ریلی را ضروری دانست.
پل ورسک که از مهمترین سازههای مهندسی راهآهن کشور محسوب میشود، در منطقه عباسآباد سوادکوه و روی دره ورسک با ارتفاع 110متر از کف دره با یک دهانه قوسی به طول 66 متر و طول کلی 99 متر بنا شده است. (ایرنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: