وقوع 2 حادثه اسید پاشی باعث وحشت مردم شده است

پلیس در جست‌و‌جوی اسیدپاش نقابدار در اصفهان

اسیدپاشی روی دو زن در اصفهان در حالی باعث وحشت اهالی شده که پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان آن آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۲۸۵۲۶
پلیس در جست‌و‌جوی اسیدپاش نقابدار در اصفهان

به گزارش جام‌جم، شامگاه بیست و چهارم مهر امسال دختر بیست و هفت ساله‌ای با خودروی سمند از خانه خارج شد تا به مطب دندانپزشکی در نزدیکی خیابان مهرداد اصفهان برود. او پس از طی مسافتی وقتی به نزدیکی‌ خیابان مهرداد رسید، متوجه دو سرنشین موتورسیکلتی شد که در تعقیبش بودند.

دختر جوان سرعت خودرو را کم کرد تا شاید موتورسواران از او فاصله بگیرند، اما آنها همچنان تعقیبش می‌کردند. او وقتی پی برد دو مرد ناشناس دست‌بردار نیستند، از رفتن به دندانپزشکی منصرف شد و تصمیم گرفت به خانه بازگردد که در همان موقع راکبان موتورسیکلت راه را بر او سد کردند.

دختر جوان بشدت ترسیده بود و گویی می‌دانست قرار است اتفاق تلخی رخ دهد. به همین دلیل قفل فرمان را برداشت و از ماشین پیاده شد. دو مرد موتورسوار هم مقابلش توقف کردند. سعی کرد ترسش را مخفی کند، پس با صدایی بلند گفت: «از جان من چه می‌خواهید؟ چرا تعقیبم می‌کنید؟» ترک‌نشین موتور پیاده شد و بی‌آن ‌که حرفی بزند، محتویات ظرفی را روی صورت دختر ریخت.

صدای ناله‌های دختر جوان سکوت شبانه خیابان را شکست. مغازه‌داران با شنیدن صدای «سوختم سوختم» سراسیمه به خیابان آمدند. یکی از مغازه‌داران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و موضوع را گزارش داد. تعدادی از اهالی، قربانی اسیدپاشی را سوار خودرو کرده و به بیمارستان منتقل کردند.

پس از این حادثه و حضور ماموران پلیس در محل، مشخص شد اموالی از داخل خودروی دختر سرقت نشده است.

کارشناسان بررسی صحنه جرم هم پس از بررسی محل اعلام کردند روی دختر جوان اسید پاشیده شده است.

تیم جنایی به تحقیق از اهالی پرداخت که مشخص شد دو نفر موتورسوار را هنگام دور شدن از محل دیده‌اند و تصور می‌کنند آنها همان اسیدپاش‌های فراری هستند.

آغاز تحقیقات

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان برای رازگشایی از این پرونده اسیدپاشی آغاز شد.

از سوی دیگر ماموران با بررسی مدارک خودروی قربانی اسیدپاشی، خانواده‌اش را شناسایی کرده و موضوع را اطلاع دادند. والدین قربانی اسیدپاشی با حضور در پلیس آگاهی خواستار دستگیری عاملان حادثه شدند.دختر جوان اکنون به دلیل سوختگی تحت درمان قرار دارد تا پس از بهبود نسبی تحقیقات از او آغاز شود.

دومین حادثه اسیدپاشی

فضل‌الله کفیل، فرماندار استان اصفهان در این باره به ایسنا گفته است، این دومین مورد اسیدپاشی در چند روز گذشته در اصفهان بوده و پلیس در حال بررسی و شناسایی عاملان حادثه است. یکی از زنانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، متاهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.

اخبار شبکه‌های اجتماعی کذب است

اما معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان فقط یک مورد اسیدپاشی مربوط به شامگاه بیست و چهارم مهر امسال را تائید کرد و به خبرنگار ما گفت: اسیدپاشی‌ دیگری در شهر اصفهان رخ نداده است. همچنین شایعات مربوط به اسیدپاشی‌‌های سریالی روی زنان در اصفهان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کذب است.

سرهنگ کریمی افزود: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان حادثه آغاز شده و تا تکمیل تحقیقات و دستگیری متهمان نمی‌توان اطلاع‌رسانی کرد. بزودی پس از دستگیری متهمان در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد. وضع عمومی قربانی اسیدپاشی نیز رضایت‌بخش اعلام شده است.

انتقام کور با اسید

در خبری دیگر مردی پس از سوزاندن چهار نفر با اسید در یکی از روستاهای میاندوآب هنگام فرار، دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت 13 و 30 دقیقه روز گذشته، خانواده‌ای در روستای سرچنار میاندوآب در حال خوردن ناهار بودند که زنگ در به صدا درآمد. پدر چهل و یک ساله خانواده دم در رفت و مشاهده کرد یکی از روستاییان سراغش آمده است. او گفت تصمیم گرفته به اختلافشان پایان دهد و از مرد صاحبخانه خواست برای دقایقی با او همراه شود.

مرد به خانه بازگشت و از همسرش خواست کنار دختر نه ساله و مهمان پانزده ساله‌شان بماند تا پس از گفت‌وگو با مرد همسایه بازگردد. وقتی به خیابان آمد مردی را که سراغش آمده بود، ندید. خواست به خانه بازگردد که صدایی توجهش را جلب کرد.

وقتی رد صدا را گرفت، مرد را دید که آنسوتر ایستاده و بطری‌ای به دست دارد. با مشاهده او به ماجرا مشکوک شد و خواست زودتر وارد خانه شود که مرد جوان اسید را رویش پاشید.

زن صاحبخانه با شنیدن صدای کمک‌خواهی شوهرش همراه دخترش و پسر نوجوانی که مهمانشان بود، به خیابان آمدند. آنها قصد داشتند مانع فرار مرد اسیدپاش شوند که خود نیز قربانی اسیدپاشی شدند.

با حضور پلیس در محل حادثه و کمک اهالی، مرد اسیدپاش شناسایی و پیش از ترک روستا دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اولیه انگیزه‌اش از اسیدپاشی را اختلاف قدیمی با مرد همسایه عنوان کرد.

در همین حال مجتبی خالدی، سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به خبرنگار جام جم گفت: پس از وقوع این اسیدپاشی، پدر میانسال، همسر بیست‌وسه ساله و دختر نه ساله وی به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه منتقل شدند و تحت درمان قرار دارند، اما شدت سوختگی آنها زیاد است. پسر پانزده ساله‌ای هم دچار سوختگی شده که میزان آسیب به او کم بود.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
لطفعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۰
۰
دادگاه بایستی قاطعانه وخارج از نوبت به این پرونده رسیدگی كنه و پس از دستگیری عاملان این حادثه غیره انسانی وكثیف انها رو به اشد مجازات برسانند تا درس عبرتی بشه برای چنین جنایتكاران و قربانی این حادثه تلخ اصلا نبایستی رضایت بده و فراموش كنه این صحبتهای قرون وسطایی رو كه چند سالیست در جامعه ما مد شده كه میگن بخشش كن كه عمل خداپسندانه است پس بفرمایید تمام قاتلان و زورگیران و دزدان ازاد شوند پس عدالت كی بایستی اجرا بشه/ در انتقام لذتیست كه در عفو نیست . والسلام
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۰
۰
من متاسفم كه بعضی از انسانها اینقدر شیطان صفتند.حق هیچ انسانی نیست كه همچین بلایی سرش بیاد.این افا كه این حرف رو میزنه ....
یك نفر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۰
۰
آقای مرتضی این كار از قتل و جنایت بدتر است. گویا شما و امثال شما ذهنی بیمار و پریشان دارید. خداوند شما را شفا دهد
حرف حق
United States
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۰
۰
آقا مرتضی ! دوس داری یكی از دستت اونقد شاكی باشه و همینجوری با اسید تلافی كنه ؟؟ اگ یك ذره انسانیت توی وجودته برای یك لحظه خودتو بذار جای قربانیای این حادثه .... متاسفم برات
مریم
Germany
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۰
۰
آقای مرتضی شما بهتره نظر ندین.واقعا واسه شما متاسفم كه همچین دیدگاه و تفكری دارین.
فقط یه حیون میتونه با همنوع خودش همچین كاری بكنه .اگه چند نفر از عامل های اسید پاشی كه طی سالهای گذشته روز به روز زیادتر میشن با اسید مجازات می شدن كسی به خودش اجازه نمی داد با سرنوشت و آینده ی دیگران همچین كاری بكنه.اثر این كار فقط واسه یه نفر نیست بلكه یه خانواده و جامعه رو نابود میكنه. مثل ما كه تو اصفهان از شدت اضطراب داریم سكته میكنیم.
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
من كلا با اعدام كردن افراد مجرم مخالفم ولی در مواردی كه عملی بد آموزی داشته باشد وامنیت جامعه لكه دار شود هرشخصی یا گروهی كه باشد بایستی به بدترین حالت كه عبرتی برای دیگران شود بطوری كه با اعمال این مجازات كسی حتی اسم آن عمل مجرمانه را به زبان هم نیاورد برخورد شود . فقط یك لحظه فكر كن روی دختر خودت یا خواهرت یا همسرتو.. كسی اسید پاشیده ببین چه آسیب جسمی وروانی وپایمال كردن حق او برای خوب زیستن را انجام داده .
الهه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
آقای مرتضی ... شما ولی مواظب باش شما گرفتار این چنین شیطان های رجیمی نشی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
اقای مرتضی هر انتقامی باشه اسید پاشی كار پست و رزدیلانه ای متوجهیییییییییی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
۰
۰
مرتضی حتما برو پیش روان كاو
كاشف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
۰
۰
فهمیدم اسیدپاش كی بوده! همین مرتضی است. به هرحال بهتره دستگیرش كنند، چون به نظر خطرناك میاد........

نیازمندی ها