معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ذوالفقار عسگریان، حافظه تاریخی موسیقی خراسان به علت بیماری در بیمارستان بستری هستند.
کد خبر: ۷۲۷۸۶۳
دوتار نواز برجسته خراسانی در بستر بیماری است

حمید طباطبایی ضمن آروزی سلامتی برای این استاد برجسته موسیقی استان گفت: استاد عسگریان از تاریخ 17 مهر ماه به علت تشدید در بیماری دیابت در بیمارستان امام زمان مشهد بستری شده اند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی استاد عسگریان به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل خواهد شد.

طباطبایی با بیان اینکه این دوتار نواز برجسته، حافظه تاریخی موسیقی خراسان محسوب می شود، افزود: حال جسمانی ایشان مدت هاست که خوب نیست و از بیماری دیابت رنج می برد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این دوتار نواز برجسته خراسانی به دلیل تشدید بیماری به بیمارستان امام زمان(عج) مشهد منتقل و بستری شد ه اند که امیدواریم هر چه زودتر بهبود پیدا کنند.

وی در معرفی این چهره موسیقی خراسان گفت: وی متولد 1311 بوده و از هفت سالگی به یادگیری دوتار نزد پدر پرداخته است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ایشان به واسطه استعداد و زندگی سیالی که داشته اند موفق به یادگیری و اجرای مجموعه ارزشمندی از موسیقی سراسر خراسان ازشمال تا جنوب شده اند که همین ویژگی وی را از تمام نوازندگان خراسان متمایز می کند.

وی گفت: استاد عسگریان در جشنواره های مختلف موسیقی در داخل و خارج کشور شرکت کرده و موفق به کسب دیپلم افتخار سومین، چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و اجرای برنامه در کشورهای ایتالیا، فرانسه، سوئیس، هلند، بلژیک شده است.

طباطبایی افزود: در واقع تکنیک های خاصی که استاد عسگریان در دوتار نوازی دارد، سبب شده تا نامش به عنوان یک نوازنده صاحب سبک شناخته شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها