جام جم نوا: استاد غلامعلی پور عطایی نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان سر انجام بعد از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۷۲۴۳۳۳
صاحب نوای " نوایی نوایی" برای همیشه خاموش شد

این نوازنده پیشکسوت دوتار منطقه خراسان که از مدت ها پیش با بیماری مبارزه می کرد سرانجام در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت.
قطعه نوایی نوایی از آثار به یاد ماندنی استاد پور عطایی در عرصه موسیقی نواحی است. زنده‌یاد پورعطایی ظهر روز شنبه 12 مهرماه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد چشم از جهان فروبست.
استاد غلامعلی پور عطایی سال 1320 در منطقه محمود آباد تربت جام از توابع استان خراسان متولد شد. وی از همان دوران کودکی و نوجوانی به موسیقی منطقه خراسان علاقه مند شده و به نواختن ساز دوتار پرداخت.
این خواننده و نوازنده عاشقانه‌های خراسانی در دوران جوانی به سبب شهرتی که در عرصه نوازندگی و خوانندگی پیدا کرده بود، به تهران دعوت شد و از همین جا بود که در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر به اجرای برنامه در حوزه نوازندگی دوتار و موسیقی نواحی منطقه خراسان پرداخت. او در اثنای اجراهای مختلف در کشورمان بود که در بسیاری از مجامع بین المللی شرکت کرد و برنامه های مختلفی را در شهرهای مختلف اروپایی و کشورهای دیگر برگزار کرد.
زنده‌یاد پورعطایی علاوه بر نوازندگی و فعالیت در موسیقی در تعدادی از فیلم های سینمایی کارگردانان صاحب نامی چون بهرام بیضایی و واروژ کریم مسیحی به عنوان بازیگر حضور داشته است. ضمن اینکه حضور در چندین برنامه با موضوع شاهنامه و خوانش قطعه ماندگار «نوایی نوایی» از جمله فعالیتهای این هنرمند عالی رتبه حوزه موسیقی نواحی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها