مدیرکل بهزیستی فارس از رشد 26.4 درصدی طلاق در استان در سال 92 نسبت به سال 91 خبر داد و گفت: وجود این آمارها در شأن استان و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) نیست.
کد خبر: ۷۲۷۴۹۰
رشد 26 درصدی طلاق در فارس

مرتضی موسوی امروز در جمع خبرنگاران گفت: سال 92 به نسبت سال 91 شاهد رشد 3.4 همسر آزاری، 41 درصدی کودک آزاری،67 درصدی فرار از منزل، 10 درصدی زنان آسیب دیده اجتماعی، 25 درصدی خودکشی و رشد منفی 4 درصدی ازدواج را شاهد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در استان فارس با افزایش میزان طلاق در سه سال اول زندگی به ویژه در سال اول رو به رو هستیم که هشداری جدی برای برنامه ریزی جامع و دقیقتر در جهت تحکیم و ثبات بنیان خانواده دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس همچینن با اشاره به کاهش سن شیوع اعتیاد به 11 سال، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی ترین سازمان حوزه اجتماعی ضمن تلاش مضاعف، رصد و آینده پژوهشی در رابطه با آسیب‌های نوپدید برنامه‌های متنوعی را دست تدوین برای اجرا در آینده دارد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سازمان بهزیستی اسات به دانش محوری و مطالبه‌گری از دستگاه‌های همکار در زمینه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان ترمینال آسیب‌های اجتماعی باید رویکرد مطالبه‌گری داشته باشد.

موسوی از اجرای طرح پایلوت ساماندهی کودکان خیابانی در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: وزارت تعاون، کار و فاه اجتماعی اعتبارات خاصی را در این رابطه به استان فارس اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهد روستاهای استان با سرانه روزانه 1600 تومان، گفت: برای 850 مهد روستایی در استان فارس سه میلیارد تومان در نظر گرفته است.

موسوی همچنین ارزیابی عملکرد گذشته، رصد و شناسایی آسیب‌های نوپدید و تبادل تجربیات مختلف در استان‌ها را مهمترین اهداف برگزاری نشست کارشناسان آسیب‌های اجتماعی بهزیستی‌های کشور اعلام کرد. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: طلاق فارس شیراز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها