گروه تروریستی داعش که از حدود سه سال پیش برای ایجاد درگیری مسلحانه در سوریه مورد حمایت گسترده تسلیحاتی و مالی آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر در منطقه تجهیز شد، اکنون موشک اندازهای آمریکایی استینگر را استفاده می کند.
کد خبر: ۷۲۷۴۱۷
موشک انداز آمریکایی در دست داعش + عکس

پایگاه خبری «رأی الیوم» نوشت: بر اساس گزارش های نظامی کشورهای غربی، سازمان تروریستی تکفیری «داعش» موفق شده است شمار قابل توجهی موشک دوش پرتاب ضد هواپیمای استینگر از افغانستان وارد مناطق تحت کنترل خود کند.

«رأی الیوم» نوشت: دو بالگرد ارتش عراق که مشغول عملیات ضد نیروهای داعش در شمال عراق بودند با شلیک این موشک ها سرنگون شده اند.

این گزارش می افزاید: داعش در موصل نیز حدود 300 موشک از این نوع را از انبارهای مهمات ارتش عراق به چنگ آورده است.

این گزارش اضافه کرد: نیروهای داعش در شهر اعزاز نزدیک شهر حلب سوریه نیز مقادیر زیادی موشک های ضد زره «لاو» از انبار مهمات گروه مخالف دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد به دست آورده است و این باعث خشم شدید دولت آمریکا شد زیرا خود آمریکا این موشک ها را در اختیار ارتش آزاد قرار داده بود و این باعث شد از کمک تسلیحاتی به ارتش آزاد صرف نظر کند.

موشک های استینگر در زمانی که نیروهای شوروی سابق در افغانستان حضور داشتند، باعث فلج کردن هواپیماهای شوروی شده بود زیرا در آن زمان آمریکا مقادیر زیادی (طبق ادعای برخی منابع 1500 تا 2000) از این نوع موشک ها به مجاهدان افغان داده بود تا با آن با روس ها بجنگند که نقش زیادی در شکست شوروی و عقب نشینی آن از افغانستان داشت.

نیروهای سازمان القاعده پس از حمله آمریکا به افغانستان از این موشک ها ضد هواپیماهای آمریکایی استفاده کردند و با آن موفق شدند پنج فروند بالگرد آمریکایی را سرنگون کنند.

استینگر موشک دوش پرتاب قابل شلیک از روی خودروهای نظامی و حتی بالگرد نیز می باشد و قادر است یک جسم پروازی را در محدودهٔ 4800 متری و در ارتفاع 180 تا 3800 متری مورد اصابت قرار دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها