بی‌اطلاعی آمریکایی‌ها از اخبار سیاسی

بارها مطرح شده که مردم آمریکا اطلاعات درست و دقیقی از اخبار سیاسی کشور خود و اوضاع بین‌الملل ندارند. در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد. برخی می‌گویند این موضوع نشان می‌دهد انتشار اطلاعات خبری در آمریکا تا چه حد ناموزون و درک افکار عمومی از این اطلاعات تا چه حد می‌تواند ضعیف یا نادرست باشد.
کد خبر: ۷۲۷۲۷۵
بی‌اطلاعی آمریکایی‌ها از اخبار سیاسی

برخی نیز بر این باورند که مردم آمریکا اساسا علاقه‌ای به پیگیری اخبار سیاسی ندارند. در همین رابطه می‌توان به نتایج نظرسنجی‌ای توجه کرد که بتازگی از سوی موسسه نظرسنجی پیو انجام شده است.

آن‌طور که بی.بی.سی گزارش داده، در این نظرسنجی درمجموع ۱۲ پرسش مطرح شده و در مورد برخی از پرسش‌ها کمتر از ۵۰ درصد و درباره بعضی فقط کمتر از ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان جواب درست را می‌دانستند. از این 12 پرسش، چند پرسش وجود داشت که بیشتر پاسخ‌دهندگان جواب آن را نمی‌دانستند.

یک پرسش ابهام‌برانگیز برای پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، نام نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی است.

بر این اساس، در مجموع نام‌هایی که به پاسخ‌دهندگان داده شد فقط ۳۸ درصد بدرستی بنیامین نتانیاهو را انتخاب کردند. ۱۱ درصد آریل شارون، حدود ۷ درصد حسنی مبارک و یک درصد هم دیوید کامرون را انتخاب کردند.

پرشمارترین گروه از پاسخ دهندگان که حدود ۴۳ درصد بودند، گفتند که جواب پرسش را نمی‌دانند. بی‌اطلاعی فقط محدود به پرسش‌های حوزه بین‌الملل نبوده و مسائل داخلی را نیز دربر می‌گرفته است.

به عنوان مثال فقط کمتر از ۲۵ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌دانستند جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکاست.

در یکی از همین پرسش‌ها، سوال شده بود که در کدام‌ یک از کشورهای مسلمان درصد جمعیت شیعیان بسیار بیشتر از سنی‌هاست؟ نکته جالب این است که فقط ۲۹درصد از آنها بدرستی گفتند که این کشور ایران است.

حسین خلیلی ‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
از همین پولدارای خودمون بپرسید،مثلا چونه زدن تو خرید یعنی چی؟

نیازمندی ها