آخرین نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در زمان ریاست حزب مردم‌سالاری همزمان با شب عید سعید غدیر برگزار شد و طی آن احمد حکیمی ‌پور به عنوان رئیس دوره‌ای شورا و محسن رهامی به عنوان رئیس کمیته انتخابات انتخاب شدند.
کد خبر: ۷۲۷۱۳۵
حکیمی ‌پور رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد

مصطفی کواکبیان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی با اشاره به آخرین نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در زمان ریاست حزب مردم‌سالاری همزمان با شب عید سعید غدیر، افزود: در این جلسه پس از تبادل اخبار گزارش مبسوطی از سوی اینجانب که در طول 3 ماهه دوم سال جاری ریاست شورای هماهنگی را عهده‌دار بودم ارائه شد.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارشی از برگزاری جلسات منظم و مستمر شورا و کمیته انتخابات و ارتقای کار گروه انتخابات به کمیته انتخابات و تهیه و تنظیم و تصویب آئین‌نامه‌های مربوط به این موضوع گرفته تا پیگیری جهت مسکوت گذاشتن طرح قانون احزاب و ارسال نامه به رئیس مجلس در این زمینه؛ از موضع‌گیری‌های مختلف برای روز قدس، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، استیضاح فرجی دانا، سخنان رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و ... گرفته تا ملاقات با آقای گری لوئیس نماینده بان‌کی‌مون جهت اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از پیگیری موضوع راه‌اندازی مجدد خانه احزاب و ارائه طرح جامعه اصلاح قانون احزاب (با تشکیل 9 جلسه از احزاب مختلف به عنوان کمیته مشورتی احزاب) به وزارت کشور گرفته تا نشست با اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و اطلاع‌رسانی مناسب در همه این اقدامات و مواضع در خبرگزاری‌ها و امثال آن را ارائه دادم.

کواکبیان افزود: در ادامه این نشست ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی به حزب اراده ملت و احمد حکیمی‌پور دبیر کل آن واگذار شد و سه موضوع «هیچ حزب عضو شورا حق ندارد به صفت شخصیت حقوقی در هیچ تشکل موازی و همسو عضو باشد»، « هر چه سریع‌تر باید در همه استان‌های کشور کمیته انتخابات شورای هماهنگی راه‌اندازی شود» و «اگر در برخی استان‌ها تشکل اصلاح‌طلبی رسمی و قانونی وجود داشته باشد که عضو هیچ یک از احزاب شورای هماهنگی کشور نیست تشکل مذکور می‌تواند عضو شورای هماهنگی آن استان شود»، به تصویب رسید.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به نشست کمیته انتخابات در ادامه جلسه گفت: در این جلسه اعضای هیأت رئیسه بر اساس آئین‌نامه داخلی انتخاب شدند و محسن رهامی به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینجانب به عنوان مسئول پشتیبانی کمیته، آقایان یدالله طاهرنژاد، احمد حکیمی‌پور و خانم ژاله فرامرزیان به ترتیب به عنوان قائم مقام رئیس و سخنگو و دبیر این کمیته انتخاب شدند و مقرر شد علاوه بر تشکیل جلسات این کمیته در تهران، هر چه سریع‌تر و تا پایان سال جاری کمیته مذکور در همه استان‌ها راه‌اندازی شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها