تأکید گروه‌های مختلف اصول‌گرا بر "وحدت"

راه دومی جز ائتلاف نیست

تقوی: می‌خواهیم سلیقه‌های مختلف اصولگرایی را دور هم جمع کنیم

اصولگرایان در همایش وحدت

همایش همگرایی اصولگرایان با عنوان جشن ولایت، عصر دیروز با حضور جمعی از اعضای گروه‌های اصولگرا و چهره‌های نزدیک به این جریان در مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۶۷۲۳

در این همایش برخی اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری، اعضای جبهه پایداری و جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس و نیز برخی شخصیت‌ها از جناح‌های اصولگرا حضور داشتند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در این همایش با اشاره به روند برگزاری جلسات همگرایی میان طیف‌های مختلف اصولگرایان، گفت: هدف ما این است که همه سلیقه‌های مختلف اصولگرایی را کنار یکدیگر جمع کنیم.

وی اظهار کرد: یک سال است که بحث همگرایی بین اصولگرایان را آغاز کرده‌ایم و از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها تشکر می‌کنم و کسانی که در این جلسه هم حضور ندارند این حرکت را تائید کرده‌اند.

تقوی با اشاره به تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان کرد: بعد از انتخابات، عده‌ای از اصولگرایان نزد ما آمدند و گفتند که در داخل دولت به کار گرفته نمی‌شوند و حتی مسئولیت‌های برخی نیز گرفته شده بود و اظهار می‌کردند که سرخورده شده‌اند،‌ ما این پیام را خدمت آیت‌الله مهدوی‌کنی بردیم و ایشان نگران و ناراحت بودند و پیشنهاد دادند یکی از اعضای جامعه روحانیت، مسئولیت همگرایی اصولگرایان را به عهده بگیرد و به هر حال قرعه فال به نام من خورد و حدود یک سال است جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل داده‌ایم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در تهران، این چهارمین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، جلسه اول بهمن‌ماه سال گذشته و با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی برگزار شد و مباحث خوبی را مطرح کردند. جلسه بعدی روز سوم شعبان و همزمان با میلاد امام حسین (ع) بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی سخنرانی کردند و در جلسه سوم کمیته همگرایی اصولگرایان به مناسبت تولد حضرت صدیقه طاهره (س)، از بانوان دعوت شد و خانم‌های فعال جمع شدند و آیت‌الله جنتی سخنرانی کردند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: این جلسه چهارم همگرایی اصولگرایان است و از صحبت‌های شما استفاده می‌کنیم.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها، خاطرنشان کرد: ما در پی برطرف کردن دغدغه رهبر معظم انقلاب هستیم؛ زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و ولایی را کنار بزنند، ما قصد کردیم نشاط عمومی به وجود بیاوریم و این جریان به این نیروها کمک کرد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای طعنه‌آمیز درباره این جلسات گفت: این جلسات پشت و رو ندارد و اگر بخواهیم گزارشی بدهیم این گزارش به جامعتین ارائه خواهد شد و همچنین خدمت آیت‌الله مصباح خواهد رسید.

تقوی تأکید کرد: ما مبلغان رهبری هستیم و می‌خواهیم اندیشه‌ها، مواضع و سخنان حکیمانه رهبری را به فهم خودمان تبلیغ و ترویج کنیم.

وی افزود: یک هفته در میان، جلسه داریم و 60 ـ 50 نفر از اصولگرایان در آن حضور دارند و همفکری می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر این‌که این جلسات برای وفاق و همگرایی است، گفت:‌ افراد با تفکر اصولگرایی باید به جامعه نشاط بدهند و ما فقط همگرایی را دنبال می‌کنیم.

مصباح یزدی: اصولگرا بر ارزش‌ها پایداری می​کند

آیت‌الله مصباح یزدی هم در سخنانی در این همایش برخی اختلافات را به خاطر جهل دانست و گفت: ریشه اختلافات معمولا در برتری‌طلبی است.

مصباح یزدی با بیان این‌که در طول تاریخ اسلام، نوسانات در شخصیت افراد معروف، دیده می‌شود، افزود: در زمان پس از انقلاب خودمان افرادی را دیده‌ایم که چه تحولاتی برای آنها روی داد؛ تحولاتی که به نظر من اگر از خود آنها سوال می‌کردیم باور نمی‌کردند که چنین اتفاقی برایشان روی دهد اما این اتفاق افتاد.

وی خطاب به حاضران در نشست، گفت: برای بنده و شما نیز امکان این تحولات وجود دارد و ما از این قاعده مستثنا نیستیم و ما نیز باید نگران باشیم که پول، دنیا، ذخیره بانک‌های خارجی و زمین‌های در اختیار ما، مانع از انجام وظیفه شود و این امتحان برای همه ماست.

مصباح یزدی ادامه داد: تصورمان این است که جمع حاضر افرادی هستند که می‌خواهند خود را از این سقوط‌ها حفظ کنند، اگر می‌خواهند این‌طور باشد شرطش این است که اصول بینشی، ارزشی و روشی داشته باشند.

وی با بیان این‌که اگر بنا را بر رعایت اصول گذاشتیم 99 درصد از سقوط مصون می‌شویم، اظهار کرد: اما اگر امروز یک حرف زدیم و فردا گفتیم حالا که دوستان سلیقه‌شان عوض شده طور دیگری رفتار می‌کنیم درست نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شاخصه‌های افراد جامعه در اصولگرا بودن و غیراصولگرا بودن تصریح کرد: اصولگرا یعنی کسانی که ارزش‌ها را قبول کرده‌اند و حاضرند بر آنها پایداری کنند.

وی ادامه داد: اما نباید این‌گونه باشد که امروز برخی‌ بگویند ما خودمان زمینه‌های رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای را فراهم کردیم و به این بهانه از پذیرش فرمایشات ایشان طفره بروند؛ بر فرض این‌که شما هم مؤثر بودید سوال این است که آیا آنها که با پیامبر و امیرالمومنین بیعت کردند حضرت محمد (ص) و امیرالمومنین را به جایگاه نبوت و امامت رساندند؟

مصباح یزدی تصریح کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که در این آسمان و زمین کسی را شایسته‌تر از ایشان سراغ نداریم و ما این را نعمت خدا می‌دانیم که این شناخت را به ما داده است و با خدا عهد می‌بندیم که از ایشان تبعیت کنیم زیرا ایشان را شعاعی از ولایت غدیر می‌دانیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر جامعتین آیت‌الله مصباح نیز در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور خواهد داشت. وی افزود: ما مرید آیت‌الله مصباح هستیم.

بررسی ساز و کار رسیدن به وحدت

غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هم در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که رسیدن به فهرست واحد اصولگرایان کمال مطلوب است، گفت: ارزیابی‌ام از همایش همگرایی، مثبت است.

وی درباره همایش دیروز اظهار کرد: در واقع این همایش اجتماعی از سلایق مختلفی است و علامتی است از این‌که بشود به آینده خوشبین بود.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: فرق انتخابات مجلس با ریاست‌جمهوری در این است که در انتخابات ریاست‌جمهوری یک نامزد وجود دارد اما در انتخابات مجلس چون تعداد نامزدها بیشتر است زمینه برای وحدت بیشتر خواهد بود و از این رو امیدواریم مانند دوره‌های قبل برای انتخابات آینده هم به وحدت برسیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با این فاصله زمانی تا انتخابات، صحبت از فهرست واحد، شتاب‌زده است و ما باید سازوکار رسیدن به وحدت را بررسی کنیم.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر تمایل پایداری‌ها به طیف سنتی یادآور شد: اصلا اگر اختلافی وجود نداشت، وحدت هم لازم نبود لذا ما به دلیل اختلاف‌ها می‌خواهیم وحدت کنیم. رئیس فراکسیون اصولگرایان درباره تحرک اصلاح‌طلبان نیز متذکر شد: بالاخره خط قرمز‌هایی وجود دارد و آن هم فتنه است اگر از این خط قرمز بگذریم همه کسانی که نظام را قبول دارند می‌توانند در یک رقابت سالم شرکت کنند و اهمیت انتخابات این است که رقابت سالم حول محور نظام شکل بگیرد تا مجلس خوبی تشکیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها