چند نکته شگفت‌انگیز درباره مهم‌ترین میوه وارداتی کشور

آنچه از موز نمی‌دانید

شما احتمالا می‌دانید که موز یکی از میوه‌های گران بازار ایران است و شاید بدانید که این میوه، مهم‌ترین میوه وارداتی به کشور نیز به حساب می‌آید. با این حال باید بپذیرید که چیزهایی هست که در مورد موز نمی‌دانید. ما چند نکته شگفت‌انگیز در مورد موز را به نقل از سایت معتبر اطلاعات عمومی «تودی آی‌فاند اوت» برای شما بازگو می‌کنیم؛
کد خبر: ۷۲۶۰۴۲

اگر فقط دو موز بخورید، می‌توانید به مدت 90 دقیقه فعالیت درست و حسابی داشته باشید و نیازی هم به کالری بیشتر احساس نکنید! لابد قبلا از «رژیم‌بازهای حرفه‌ای هیچ‌وقت‌ لاغر نشونده» شنیده‌اید که موز میوه ناسالمی است (به دلیل حجم کالری بالا) با این حال باید بدانید که این میوه می‌تواند میزان گلوکز یا قند خون را کنترل کند. برای موز، خاصیت ضد افسردگی هم برشمرده شده است؛ آن هم برای هورمونی که دارد روی قوه آرامش بخش بدن انسان، تاثیر می‌گذارد. موز با ویتامین B6 خود می‌تواند استرس را کم کند و از سوی دیگر مانع فشار خون و سکته خواهد شود.

حال که سال تحصیلی آغاز شده، خوب است بدانید که موز با پتاسیمی که دارد، می‌تواند باعث افزایش هوشیاری و تمرکز شما هم بشود و از این‌رو به دانش‌آموزان توصیه می‌شود. این پتاسیم نوعی خاصیت رادیو‌اکتیوی البته ضعیف و غیرمضر هم به موز می‌دهد.

دو اثر دیگر موز هم جالب است. یکی اثر آن در برخورد با نیش حشرات که به جای پماد به کار می‌آید و یکی دیگر خاصیت خلسه‌آور آن که برای رهایی از یک فشار روحی سنگین توصیه می‌شود. حالا منصفانه قضاوت کنید. این همه خاصیت در یک میوه ساده شگفت آور نیست؟ میوه‌ای که آمارها نشان می‌دهد بیش از صد میلیارد عدد از آن، سالانه از سوی مردم نواحی مختلف جهان مصرف می‌شود و البته در میان مردم جهان، آمریکایی‌ها بیش از هر کس دیگری موز مصرف می‌کنند؛ 26 موز در سال.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها