نبض سیاست

آتش‌سوزی درکارگاه صنایع دفاع در تهران

یک کارگاه تولید مواد آتش‌زا متعلق به سازمان صنایع دفاع در شرق تهران، یکشنبه‌شب دچار حریق شد.
کد خبر: ۷۲۵۱۴۹
آتش‌سوزی درکارگاه صنایع دفاع در تهران

به گزارش واحد مرکزی خبر، سازمان صنایع دفاع اعلام کرد بر اثر این سانحه دو نفر از کارکنان این کارگاه جان خود را از دست دادند. این آتش‌سوزی، یکشنبه‌شب با تلاش ماموران مهار شد.

دانشگاه شریف از اروپا طلب غرامت می‌کند

محمود فتوحی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به لغو تحریم این دانشگاه از سوی وزارت دارایی انگلیس گفت: دانشگاه شریف از تحریم‌کنندگان درخواست غرامت می‌کند.

وی به تسنیم گفت: مساله غرامت جزو برنامه‌های ما خواهد بود. اعضای روابط بین‌الملل دانشگاه شریف جزییات این مساله را بررسی و راهکارهای این موضوع را پیگیری می‌کنند.

اعلام تاریخ دور جدید مذاکرات تا 2 هفته دیگر

درحالی که پیش از این گفته می‌شد گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 تا دو هفته پس از پایان مذاکرات نیویورک از سر گرفته می‌شود، دیروز سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تاریخ دور جدید مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی احتمالا طی 10 روز تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

تسنیم به نقل از ریانووستی نوشت: امیدوار هستیم که طی ده تا 14 روز آینده شفافیت صورت گیرد. نه فقط مقداری شفافیت، بلکه تاریخ دقیق و نیز میزان فشردگی و شدت کارهای آتی مشخص شود.

احمد خاتمی: موظفیم از دولت حمایت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، عضو هیات‌ رییسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه‌جمعه و جماعات گفت: ما حق نداریم به بهانه حرف‌های نامربوط نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌جمهور کشورمان را بکوبیم.

وی با بیان این‌که موظفیم از دولت حمایت کنیم، از دولت خواست به شعار اعتدال پایبند باشد.

ادعای دوباره نتانیاهو علیه برنامه هسته‌ای ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز آمریکا گفت: اصلا ایرانی‌ها چه نیازی به غنی‌سازی دارند، اصلا چه نیازی به سانتریفیوژ دارند؟.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: ایرانی‌ها می‌گویند غنی‌سازی را برای تولید انرژی غیرنظامی هسته‌ای می‌خواهند، این حرف اصلا درست نیست چون ایرانی‌ها دنبال سلاح هسته‌ای هستند.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: هیچ دلیلی در روی زمین وجود ندارد که ایران غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

نتانیاهو گفت: ایرانی‌ها، آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند و اسرائیل را شیطان کوچک زیرا ما در خط مقدم و پیشانی آمریکا قرار داریم. آنها می‌خواهند ما را نابود کنند و بعد سراغ آمریکا بیایند.

اعلام جزئیات برنامه‌های نشست دولت و مجلس

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس درباره جزئیات جلسه مشترک امروز دولت و مجلس به تسنیم گفت: چهارمین نشست مشترک دولت و مجلس عصر امروزپس از نماز مغرب و عشا در صحن مجلس برگزار می‌شود و پنج نفر از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به‌ نمایندگی از دیگر نمایندگان در مورد مسائل روز کشور سخنرانی می‌کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پس از صحبت‌های رؤسای کمیسیون‌های تخصصی، هرکدام از وزرای دولت که تمایل داشته باشند درباره مسائل روز سخنرانی کنند.

رژیم صهیونیستی سفیر سوئد را احضار کرد

رژیم صهیونیستی در پی به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی سوئد، سفیر این کشور را فراخواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر سوئد دیروز پس از آن‌که استفان لووین، نخست‌وزیر این کشور از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی خبر داد، احضار شد.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی این تصمیم لووین را تاسف‌بار نامید.

لووین روز جمعه در اظهاراتی در پارلمان سوئد با بیان این‌که یک کشور فلسطینی را به رسمیت خواهد شناخت، گفت: مناقشه بین اسرائیل و فلسطین فقط از طریق مذاکره قابل حل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها