مذاکرات جدید ایران برای خرید برنج از تایلند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و تایلند خبرداد و گفت: بنا بر اعلام سفیر ایران در بانکوک، مذاکرات برای خرید برنج با کیفیت مناسب از تایلند آغاز شده است.
کد خبر: ۷۲۴۵۹۹
مذاکرات جدید ایران برای خرید برنج از تایلند
به گزارش مهر، غلامحسین شافعی در دیدار با وزیر تجارت تایلند گفت: سیاست‌های جدید دولت روحانی در صحنه سیاسی و اقتصادی بین‌الملل توانسته منجر به توسعه روابط ایران با دنیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: دیپلماسی اقتصادی خواهد توانست به دیپلماسی سیاسی کمک کند و قرار است فصل نوینی در ارتباط با ایران با سایر کشورهای دنیا البته با اولویت توسعه روابط با کشورهای دوست آغاز شود.

وی با اشاره به قدمت 400 ساله روابط ایران و تایلند تصریح کرد: هرچند موضوع تحریم‌ها متاسفانه تأثیر نامطلوبی بر روند مناسبات اقتصادی دو کشور گذاشته و آن را در سال‌های اخیر کاهش داده است، اما هم اکنون با رفع تدریجی مشکلات بانکی می‌توان به همکاری دو جانبه و چند جانبه به‌ویژه در حوزه کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و عراق که از اقتصاد ایران اثرپذیر هستند پرداخت.

شافعی ادامه داد: فعال کردن کمیسیون مشترک بازرگانی بین دو کشور را که بیش از 3 سال تشکیل نگردیده، ضروری است و تهاتر کالا بین دو کشور را محور مهم این دور از روابط دو کشور دانست.

وی گفت: بر اساس اطلاع سفیر ایران مذاکرات برای خرید برنج با کیفیت مناسب از این کشور آغاز شده و ما امیدواریم متقابلاً آن کشور از خرید محصولات صادراتی ایران که هم اکنون بخشی از نمایندگان آن در این هیات اقتصادی حضور دارند، اقدام جدی‌تری به عمل آورند.

همچنین چات چای ساری کولیا، وزیر تجارت تایلند نیز در این دیدار گفت: تایلند بیش از 7 قرن قدمت ندارد در حالی که ایران دارای تمدن 3 هزار ساله می‌باشد و ما چون برادر کوچک‌تر به برادر بزرگتر خود نگاه می‌کنیم.

وی با ابراز خشنودی از سیاست‌های مدبرانه ریاست جمهوری ایران در صحنه بین‌المللی افزود: ایده‌های دکتر روحانی مورد استفاده ما نیز قرار می‌گیرد و این اعتقاد ایشان که چنانچه سیاست تغییر یابد اقتصاد هم قوی می‌گردد، مورد تایید ما نیز هست.

ساری کولیا گفت: تایلند در زمینه کیفیت محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج تلاش بسیاری زیادی کرده و از آنجا که در تایلند مشکلی به نام کمبود آب وجود ندارد، محصولات کشاورزی خوبی را برای ارایه داریم.

وزیر تجارت تایلند همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکلات اقتصادی فی مابین هرچه زودتر برطرف شود تا همکاری متقابل و سرمایه‌گذاری مشترکی بین دو کشور صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها