تهاجم داعش به کوبانی دفع شد

نیروهای کرد سوریه امروز شنبه تهاجم گسترده گروهک تروریستی داعش را برای اشغال شهرک مرزی عین العرب (کوبانی) دفع کردند.
کد خبر: ۷۲۴۳۷۸
تهاجم داعش به کوبانی دفع شد

در حالی که تروریست های داعش امیدوار بودند که این شهر را تا روز شنبه مصادف با عید قربان اشغال کنند، اما روحیه نیروهای کرد از موفقیت برای مقاومت در برابر تروریست های داعش و بازداشتن آنها از پیشروی به سوی این شهر، تقویت شده است.

در همین حال در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در اطراف شهر کوبانی که نزدیک مرز ترکیه قرار دارد، دهها تروریست داعشی کشته شدند.

به گفته یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه، پنج تروریست در حملات هوایی نزدیک کوبانی و 30 تن دیگر در اطراف شدادی در شمال شرقی سوریه کشته شدند.

به گفته گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، در حملات هوایی جنگنده های خارجی جمعه شب دستکم 4 مکان را در اطراف کوبانی هدف قرار گرفت و برخی از تجهیزات نظامی و تسلیحات تروریست ها را منهدم شد.

همچنین گروهی از خبرنگاران فرانس پرس مستقر در بخش ترکیه مرز، نیروهای داعش با گلوله های خمپاره به این شهرک کردنشین حمله می کنند.

تروریست های داعش تنها در روز جمعه دستکم 80 گلوله خمپاره به سوی کوبانی شلیک کردند.

تهاجم گسترده داعش برای پیشروی به سوی کوبانی برای تسلط بر بخش طولانی از مرز سوریه با ترکیه و عراق از 16 سپتامبر (25 شهریور) آغاز شد.

این تهاجم موجب به راه افتاده موج گسترده آوارگان کرد از این شهرک و مناطق اطراف آن و پناه آوردن 186 هزار آواره به ترکیه شد.

داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه بوده اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
۰
۰
كدوم خطر این گروه تروریستی زاییده خود امریكاست .همه این حملات هوایی هم به این گروه جانی نمایشی است .دست پرورده خودش است .اگر راست میگویند انرا پشتیبانی نكنند .اینها هدفشان اسلام ومسلمین است .باید بدانند كه راه را عوضی اومدند ملت مسلمان عراق وسوریه گور آنها را خواهند كند.

نیازمندی ها