معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با بیان این که اکثریت مجلس حامی تیم مذاکره کننده هسته ای است،گفت: مشی تعاملی دولت با سایر قوا بسیاری از مشکلات را درحوزه سیاست خارجی حل می کند.
کد خبر: ۷۲۴۲۸۴
اکثر نمایندگان مجلس حامی تیم مذاکره کننده هسته ای هستند

«حسن قشقاوی» درباره رویکرد برخی از تندروها در مخالفت با عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای، اظهارداشت: در داخل و خارج کشور همیشه افرادی هستند که نسبت به برخی مسایل در حوزه سیاست خارجی انتقاد دارند و این موضوع را نمی توان به تندروی و یا کندروی افراد نسبت داد، از این رو درحال حاضر و در فضای مجلس شورای اسلامی برخی انتقادها از سردلسوزی است.

وی افزود: بارها تاکید شده که فضای داخلی مجلس نسبت به اصل مذاکرات هسته ای و حمایت از دولت بسیار جدی است، اما بخشی از انتقادها هم ممکن است با انگیزه داخلی و جناحی صورت گیرد که این موارد هم درتمام دوره های مذاکرات طبیعی بوده است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: نمی توان همه مخالفت ها و انتقادها را به یک شکل ارزیابی کرد چرا که نمایندگان وقتی به پاسخ ها و ابهامات خود درباره مذاکرات هسته ای دست می یابند از تیم مذاکره کننده حمایت می کنند.

قشقاوی همچنین گفت: البته اقلیتی در مجلس حضور دارند که بنا به دلایلی از جمله انگیزه های جناحی و داخلی با مسایل مربوط به مذاکرات مخالفت می کنند.

وی افزود: هیچ فردی نمی تواند جلوی فضای باز داخلی کشور را بگیرد؛ چرا که وجود صداهای مختلف در جامعه و بیان دیدگاه های مختلف با اهداف متفاوت پذیرفته شده است، اکثریت مجلس نیز به ویژه بزرگان خانه ملت و روسای کمیسیون ها از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با تاکید بر این که بخشی از موضع گیری ها جنبه های داخلی دارد، یادآور شد: نمی توان همه منتقدان را با انگیزه جناحی و سیاسی و منتسب به دولت قبل دانست، اما مشی تعاملی دولت با سایر قوا و توجیح نمایندگان در سایر مسایل راهکار و مشی درستی است.

قشقاوی همچنین دیدگاه اکثریت مجلس شورای اسلامی نسبت به وزیر امورخارجه و عملکرد این وزارتخانه را مثبت توصیف کرد و اظهارداشت: این موضوع حاصل حضور فعال وزیر و معاونان وی در مجلس است، بنابراین هیچ فردی حتی با انگیزه های جناحی و خصومت فردی نمی تواند در مقابل منطق موفق باشد.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها