باهنر: اصولگران باید به هم نزدیک شوند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر این​که باید تلاش کنیم که اصولگرایان به وحدت حداکثری برسند گفت: اگرچه رسیدن به وحدت صددرصدی در جریان اصولگرا دور از دسترس است، اما تلاش می‌کنیم 80 تا 90 درصد اصولگرایان را دور هم جمع کنیم.
کد خبر: ۷۲۳۷۲۰

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره رقابت های انتخاباتی برای مجلس آینده که اواخر سال آینده برگزار می شود، گفت: من معتقدم اصولگرایان گر چه با هم اختلافات زیادی دارند، اما باز هم باید همه تلاششان را بکنند به هم نزدیک شوند و اگر رقابتی هست باز بین جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی شکل بگیرد؛ چون اگر اصولگرایان دو تکه شوند و اصلاح‌طلب ‌ها هم به همین شکل، آن وقت معلوم نیست چه کسی یا کسانی از نتیجه این کار سود ببرند.

وی با بیان این‌که ما در جریان اصولگرا نباید صفر و صدی نگاه کنیم، اظهار کرد: سه جریان جامعه روحانیت مبارز تهران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و موسسه آموزشی امام خمینی(ره)، باید با هم بنشینند و به یک سری تفاهم‌ها برسند.

باهنر گفت: خوشبختانه سه تشکل روحانی یاد شده در جاهایی هم به تفاهم رسیده‌اند، مثلا در جریان انتخابات مجلس خبرگان بحمدالله این سه مجموعه کاملا به تفاهم رسیده اند، ولی در بحث مجلس هنوز بحث می‌کنند.

مجلس دهم از دست اصولگرایان خارج نمی‌شود

وی در پیش‌بینی ترکیب مجلس بعدی نیز گفت: ممکن است بعضی از نماینده‌ها تغییر کنند، اما من این تصور را ندارم که مجلس دهم از جریان اصولگرایی خارج شود. البته نباید نسبت به این امر مطمئن باشیم، بلکه باید برای آن تلاش کنیم.

باهنر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این‌که دولت احمدی‌نژاد و دولت خاتمی را نماد اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نمی‌دانم، گفت: در این بین تندروها میدان‌دار بودند. بنده معتقدم آقای خاتمی شخصا آدم تندرویی نیست، اما کار را به دست تندروهای اصلاح‌طلب داد و آن ساختارشکنی‌ها در زمان دولت ایشان روی داد. در دولت آقای احمدی‌نژاد هم خود رئیس‌جمهور معتقد بود که این اصولگرایی فعلی منظور ایشان نیست و بارها به ما گفته بود که شما را به‌عنوان یک اصولگرا اصلا قبول ندارم. در خوشبینانه‌ترین تعریف از دولت آقای احمدی‌نژاد می‌توان گفت ایشان دارای یک ایدئولوژی ساخته شده به نام اصولگرایی تندرو بود. در حقیقت مردم از این دو جریان تندرو خسته شده و به اعتدال روی آوردند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه ها گفت: بنده واقف هستم که حتی در همین تهران هم اگر فردی ماهانه سه میلیون تومان درآمد داشته باشد و مستاجر باشد و همچنین دارای فرزند باشد، با این رقم نمی‌شود زندگی کرد. اما بنده یک حرف دیگری دارم. درست است که با سه میلیون تومان نمی‌شود زندگی کرد، اما اضافه شدن 200‌ هزار تومان روی سه میلیون تومان هم اثری ندارد؛ چراکه آن 200 هزار تومان، آن فردی که ماهانه سه میلیون تومان درآمد دارد را نه پولدار می‌کند و نه فقیر. بنابراین افرادی که یارانه در زندگیشان تاثیر بسزایی ندارد، نباید این پول را بگیرند و دولت باید برنامه‌ریزی کند تا 20درصد یارانه بگیرها را حذف کند و از 70 میلیون نفر بیش از 15 میلیون نفر نباید یارانه بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها