عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «محمود عسگری آزاد» به مجلس فراخوانده شد، گفت: موضوع کاهش حقوق ایام بازنشستگی کارکنان دولت ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد و اگر در نشست با صادر کننده این بخشنامه، موضوع حل نشود، بگونه ای دیگر اقدام خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۲۳۴۳۷
کاهش حقوق بازنشستگان حل نشود به گونه ای دیگر عمل می کنیم

عبدالرضا مصری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود که محمود عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری برای توضیح درباره بخشنامه کاهش حقوق ایام بازنشستگی کارکنان دولت در این کمیسیون فراخوانده شد.

مصری در این زمینه اظهار کرد: امیدواریم در جلسه ای که با عسگری آزاد خواهیم داشت به نتیجه برسیم در غیر این صورت به گونه ای دیگر اقدام خواهیم کرد.

مصری در پاسخ به این سوال که معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری ابلاغ کرده که حقوق پس از پایان خدمت کارمندان 30 تا 50 درصد کاهش یابد؟ گفت: این موضوع به بازنشسته ها لطمه وارد می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: براساس ابلاغیه ای که اخیرا صورت گرفته، بیان شده که حق بیمه اضافه کار همانند خدمات کشوری نباید به تامین اجتماعی تعلق بگیرد در صورتی که از ابتدا این حق بیمه به تامین اجتماعی تعلق گرفته و اضافه کار جزو حقوق و مزایا بوده است.

مصری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه عسگری آزاد در این راستا توپ را در زمین تامین اجتماعی انداخته است؟ گفت: اصلا تامین اجتماعی با این کارها کاری ندارد. رقم ها به تامین اجتماعی مربوط نمی شود و اینکه چه رقمی به بازنشستگان اختصاص یابد به آنان ربطی ندارد.

براساس بخشنامه 5271/93/200 که از شهریور ماه اجرا شده، اضافه کاری کارمندان مشمول کسورات بیمه تامین اجتماعی نمی شود که بر میزان حقوق دوران بازنشستگی آنان تاثیر منفی می گذارد.( ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۰
۰
خدا نبخشد كسانی راكه حقوق كارمندان را در بازنشستگان یك ریال كمك می كنند تا برسد به 50درصد انها خیال می كنند كارمندان هم مثل خوشان پس از بازنشستگی میلیونها حقوق می گیرند این دولت تدبیر امید نیست دولت بدبخت كنده است
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
۰
۰
طبق قانون اساسی كشور قانون عطف به ماسبق نمیشود پس نباید بتوانند با این قانون حق ما را كه بیش از 20 سال است بیمه پرداخت كرده ایم پایمال كنند این قانون باید ازجدیدالاستخدام ها شروع شود كه حقشان پایمال نشود
روح الدین كلانتری
United Kingdom
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
نمایندگان محترم مجلس این طرح غلط و ظالمانه تضییع حقوق صدها هزار كارمنداست كه اكثرا رزمندگان جانبازان آزادگان وخانواده های شهدای دفاع مقدس هستند وازعواقب اجرای این قانون بی اطلاع می باشندخواهشمندیم این طرح غیرمنطقی وخلاف قانون اساسی را یك بار برای همیشه لغو نمایید0
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها