تیراندازی در گورستان جان دختر 11 ساله را گرفت

دختر یازده ساله وقتی همراه مادرش برای شرکت در مراسم خاکسپاری به گورستان رفته بود، از سوی یکی از مهمانان حاضر در مراسم هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.
کد خبر: ۷۲۳۳۲۲
تیراندازی در گورستان جان دختر 11 ساله را گرفت

به گزارش جام‌جم، هستی یازده ساله همراه خانواده‌اش از چهار محال و بختیاری برای شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از اقوامشان روز پنجم مهر امسال به گورستانی در شهر مسجد سلیمان رفت.

چند نفر از پسران فامیل به رسم دیرینه با سلاح‌هایی که داشتند شروع به تیراندازی هوایی کردند.

هستی با دیدن این صحنه بشدت ترسید. دست و پایش می‌لرزید و از مادرش خواست گورستان را ترک کنند که ناگهان گلوله‌ای به دخترک اصابت کرد و نقش بر زمین شد. در پی این حادثه، دخترک به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش‌ها برای نجات او بی‌نتیجه ماند و جانش را از دست داد. در پی این حادثه، والدین دختر یازده ساله با حضور در پلیس آگاهی شهرستان مسجد سلیمان شکایت کردند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی جسد هستی به پزشکی قانونی منتقل و کارآگاهان جنایی برای دستگیری عامل حادثه به گورستان اعزام شدند.

با تحقیق افراد حاضر در محل معلوم شد، پسر بیست ساله‌ای که از اقوام صاحب عزا بوده با شلیک گلوله جان هستی را گرفته و پس از حادثه متواری شده است.

با فرار عامل حادثه، او تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: به‌دلیل رسم دیرینه در مراسم خاکسپاری خواستم تیراندازی کنم که حادثه رخ داد و قصد کشتن کسی را نداشتم و از مرگ دختر یازده ساله ناراحت هستم. با اعتراف متهم، برای او قرارقانونی صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
یوسف
United Kingdom
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
ببخشید-من نمیدانم دراین استان چهارمحال وبختیاری ولرستان و(آنجاها)چه خبر است كه همه اسلحه دارندوانگارنه انگارولی به محض این كه درسایر استانها ماموران چشمشان به اسلحه ای هر چند بی اهمیت بخورد قیامت بر پا میشود.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
اسلحه مجاز یاغیرمجاز باید جمع شود.
محمد
Canada
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
مرزداران ما باید تمامی مسلح باشند قبول و دمشان هم گرم اما هر كاری مدیریت میخاد آخه تو مراسم عزا تیر اندازی می كنند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
با سلام و ضمن عرض تسلیت و تاسف از این واقعه.
اگر عزیزان كامل متن را بخوانند متوجه می شوند این حادثه در مسجد سلیمان كه در استان خوزستان واقع است رخ داده و نه در استان چهارمحال و بختیاری.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
آخه یكی نیست بگه تفنگ رو كجا نشونه گرفتی كه خورده به این زبون بسته....
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
ناشناس چهارشنبه 09 مهر 1393 10:54 لازم به توضیح به جنابعالی می باشد كه شمال خوزستان مهاجران استان های چهارمحال بختیاری و لرستان هستند و اصالت مردم شهرستان مسجد سلیمان بختیاری است. جناب عالی نباید به قضیه دید قومیتی داشته باشید.
قاسم
Canada
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
واقعا دلم سوخت برای این طفل معصوم كه در عنفوان جوانی از دنیا رفت بخاطر رسم دیرینه.اخه این چه رسمیه كه با شلیك تفنگ مرده رو در قبرستان دفن میكنند با این كار حضار در مراسم مخصوصا بچه ها كه میترسن هیچ اون مرده هم میترسه...
میم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
اصلا مادرش چرا بچه رو برده خاكسپاری؟ حالا جدا از تیراندازی اصلا خود مراسم خاكسپاری میدونی چقدر توی روحیه بچه ها تاثیر بد داره؟
فرشید
United States
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
اون دوستی كه گفته مرزداران ما باید مسلح باشند،یك نگاه به نقشه بیاندازند ،تا استانهای مرزی را بهتر بشناسند!در ضمن اگر خدایی نكره تهاجمی از طرف دشمن صورت بگیره ، دیگه مثل سابق نیست كه با برنو و نهایتا كلاشینكف بشه جلویشان ایستاد.لذا این وظیفه حكومت هست كه جلوی تهاجمات را بگیرد و همچنین مانع اجرای این رسم و رسوم منسوخ شده بشود
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
یه جوان خام زده یه بچه بی گناه رو از روی یه سنت نادرست كشته،حالا اینجا چه جای وطن دوستی، لر دوستی، بختیاری دوستی یا امثال اینهاس، باید با این آدم طوری برخورد كنن تا درس عبرتی برای همگان....
فكوری
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۰
۰
بچه كه گناهی نداره این قانون كه باید جلوی این كارای غیر قانونی رو بگیره .
غلامرضا اسدی
United States
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۰
۰
بسمه تعالی
درد دل پدر هستی
به جُست و جوی تو به درگاه كوه می گریم
به جُست و جوی تو در معبر بادها می گریم
گفتم كه نه وقت سفرت بود چنین زود گفتا كه مگو مصلحت وقت در این بود
گفتم كه تو ای عمر چرا زود برفتی گفتا چه توان كرد مگر عمر همین بود
هستی جان دل بندم به روح پاك و معصوم تو، به زندگی قشنگ و سرشار از محبتی كه نسبت به همه انسانها داشتی، سوگند خوردم كه اجازه نمی دهم قطره ای از خون پاكت كه به دست ها و سینه من و صورت مادرت پاشید بی نتیجه بماند.
دخترم، به آن چشمان نیمه بسته ای كه در هنگام مرگ رو به آسمان داشتی سوگند می خورم كه نگذارم پدر دیگری نظاره گر چشمان فرزندش در چنین لحظه هایی باشد.
فرزندم، به آن سكوت مظلومانه ای كه در لحظه مرگ داشتی قسم می خورم كه فریادم را به گوش جهانیان برسانم و مظلومیت تو را فریاد بزنم.
هستی جان، به روح پاكت قسم می خورم كه تا زنده هستم در از بین بردن چنین خرافاتی تلاش كنم تا از مرگ هستی های دیگر جلوگیری كنم.
در پایان از تمام انسانهای شریف و بزرگوار و همة مسئولین، نهادها، سازمان های حمایتی و حقوقی و سازمان های طرفدار حقوق كودكان خواهشمندم كه این پدر دل سوخته را یاری رسانند و با تدابیر عاجل و با فرهنگ سازی و همكاری های قانونی بساط این رسوم غلط و خرافی را برچینند تا دیگر شاهد حوادثی چنین ناگوار نباشیم. به امید آن روز...
در وسعت دنیای تو زیبایی بود اندر غمت اعجاز مسیحهایی بود
ای لاله به روی دستها تشییع ات همچون سفر مِهر تماشایی بود
اما صحبت من با آن آدم مسلح كه در اجرای رسم غلط در میان انبوه جمعیت اقدام به تیراندازی كرد. شما جگر گوشة من را ازم گرفتی. زندگی شیرین خانواده ام را به تلخی كشاندی. صدای شیرین و دل نشین هستی را كه همیشه نوازشگر گوشم بود خاموش كردی. محبتش را از روی دوستان و همكلاسی هایش كه فقط در برخورد اول شیفته او می شوند از آنها سلب نمودی. چشمان روشنش را كه چراغ زندگیم بود خاموش كردی.
به چه قیمتی به این قیمت كه داری رسم غلط را اجرا می كنی آن هم با بی توجهی به جان انسان هایی كه آرام و بی صدا در حال حركت بودند.
و شما خانواده و وابستگان ضارب، به جای اینكه تلاش كنی از راه های غیراخلاقی وارد شوی كه خون فرزند مرا پایمال كنی تلاش كنید در جهت از بین بردن این رسوم غلط كه هیچگونه وابستگی به فرهنگ ما ندارد از سراسر این سرزمین پاك كنید تا افراد دیگری مثل پسر شما گرفتار بند حبس و قصاص نگردند.
دوستان و همكلاسی های هستی: همة شما مثل هستی من برایم عزیز هستید از روزی كه شنیدید دوستتان پرپر شده سختی و مرارت زیادی قلب كوچك و نازكتان را آزرده است، كه باعث دو چندان شدن شعله های داغ غم هستی در قلب من گردیده كه از این بابت از خانواده های محترم این فرزندان خودم طلب بخشش می كنم.
مدیران و معلمان محترم هستی: دخترم هستی شما را با تمام وجودش دوست داشت و می پرستید از تمام لطفی كه نسبت به خانواده من داشتید تشكر می نمایم و از اینكه این حادثه باعث ناراحتی و ایجاد شُك درسی و روحی به مجموعة آموزشگاه های شما گردید طلب عفو و بخشش دارم. از شما می خواهم در پیشبرد اهداف این پدر دلسوخته از هرگونه كمك دریغ نفرمائید.
نهایتاً از تمام عزیزانی كه از زمان بروز حادثه تا كنون با بنده همدردی و همكاری نموده اند تشكر می نمایم و از مجموعه مسئولین ادارات خصوصاً دادگستری ، نیروی انتظامی، بیمارستان، آموزش و پرورش و همة ادارات شهرستان كمال تشكر و قدردانی را دارم.
پدر هستی
محمود اسدی پدر هستی


طایفه مُلمُلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
۰
۰
باسمه تعالی
((عهدنامه))
در مراسم خاكسپاری مرحوم مشهدی مسلم فارسان در تاریخ 5/7/93 یكی از جوانان طایفه جلیل ((ململی)) به رسم احترام وزنده نگه داشتن سنتی دیرینه اقدام به شلیك هوایی كرده بود كه در عین ناباوری و بهت همگان یكی از این تیرها به دختر بچه ای 11(یازده)ساله به نام هستی اسدی فارسانی كه از شهرستان فارسان به همراه خانواده ی خود جهت انجام مراسم تشییع به مسجدسلیمان آمده بود اصابت كرد و درپی آن شرمساری و تأسف فراوان را برای همه ما برجای نهاد.
این حادثه چنان دلخراش و تكان دهنده بود كه ایل ململی را بر آن داشت تا جلسه ای ترتیب دهند و عهدنامه ای را تنظیم كنند كه در آن از هر گونه عملی كه نتیجه ای پر خطر و تأسف بار را همراه داشته باشد ولو مخصوص آیین ها و سنت های پسندیده ی گذشته باشد خودداری كنند وتمام سعی و كوشش خود را در این راه به كار گیرند.
به همین دلیل در تاریخ 24/7/93 در منزل خدامراد داودی همزمان با مراسم یادبود مرحومه هستی اسدی فارسانی با حضور جمعی از افراد طایفه ململی و فرزندان مرحوم مشهدی مسلم فارسان جلسه ای تشكیل شد و به نیابت از همه افراد طایفه مقرر گردید كه از تیر اندازی در مراسمات اعم از شادی یا عزا خودداری كنند و در صورت مشاهده ی این گونه حركات توسط فردی از افراد طایفه تحت هیچ شرایطی از وی حمایت و پشتیبانی صورت نگیرد.
از تمام طوایف غیرتمند ایل بزرگ بختیاری( هفت و چهار) خواهشمندیم كه به احترام و به یاد روح هستی این رسم دیرینه را برای همیشه از مراسمات خود حذف نمایند ودر این راه و در این امر خدا پسندانه همراه و یاور ما باشند.
با یاری خداوند متعال از این پس شاهد جان دادن عزیزانمان در این مراسمات و داغدار شدن بازماندگان نباشیم.

این صورت جلسه در چندین نسخه تهیه و تنظیم گردید و پس از امضای حاضرین به تمام مسئولین شهرستان و بزرگان طوایف ارسال گردید.

نیازمندی ها