دبیر شورای عالی امنیت ملی :

ایران داعش را در عراق و سوریه شکست داد

دبیر شورایعالی امنیت ملی با سید حسن نصرالله و بشار اسد دیدار کرد

تاکید بر ضرورت تکفیر ستیزی در سفر منطقه ای شمخانی

دبیر شورایعالی امنیت ملی در دیدار با دبیرکل حزب‌الله لبنان با تجلیل از نقش حزب‌الله در دفاع از امنیت و ثبات در لبنان گفت: جامعه لبنان همواره مدیون مجاهدت کم‌نظیر و قهرمانانه حزب‌الله در مبارزه پیشگیرانه با تهدید تروریسم است. شمخانی به دمشق هم رفت و با بشار اسد هم دیدار کرد؛ دیداری که در آن، اسد بر ضرورت مقابله با تفکر تکفیری تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۳۱۴۳
تاکید بر ضرورت تکفیر ستیزی در سفر منطقه ای شمخانی

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به کشور لبنان سفر کرده است، با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تجلیل از نقش ارزنده حزب الله در دفاع از امنیت و ثبات در لبنان اظهار داشت: بی شک جامعه لبنان همواره مدیون مجاهدت کم نظیر و قهرمانانه جوانان رشید حزب الله در مبارزه پیشگیرانه با تهدید تروریسم تکفیری خواهد بود.

وی هوشمندی و رویکرد راهبردی حزب الله در مشارکت و مدیریت تهدیدات پیش روی جامعه لبنان را در نفوذ و موفقیت رو به افزایش حزب الله در تحولات این کشور، تعیین کننده دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: اعتماد مردم لبنان به مسئولین و اقدامات حزب الله اصلی‌ترین سرمایه‌ای است که ضامن توسعه نقش و کارکرد حزب الله به عنوان وزنه تعادل در محیط سیاسی و امنیتی لبنان است.

نصرالله: اولویت حزب الله مقابله با تروریسم تکفیری است

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله نیز در این ملاقات با اشاره به تهدیدات کم سابقه و پیچیده‌ای که موجودیت و ثبات منطقه را مورد هجوم قرار داده است، اظهارداشت: اولویت حزب الله در حوزه مقابله با تهدیدات، تروریسم تکفیری و جلوگیری از انتقال بحران و ناامنی به جامعه لبنان و حفظ و تقویت ثبات و وحدت ملی این کشور است.

وی با قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت و مبارزه با تروریسم افزود: مقابله با تهدیدات فزاینده تروریسم تکفیری نیازمند اقدامات غیرنمایشی و همچنین اجتناب از رفتارهای دوگانه و مشکوک است.

شمخانی دوشنبه شب در راس یک هیات امنیتی و سیاسی برای گفت‌وگو با مقامات و مسئولان لبنانی وارد بیروت پایتخت این کشور شد. حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران نیز شمخانی را در سفر به لبنان همراهی می‌کند. دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران قبل از ظهر سه‌شنبه (امروز) با «تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیدار و از عزم تهران برای تقدیم هدیه نظامی به ارتش لبنان سخن گفت.

شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد هدیه‌ای نظامی به ارتش لبنان تقدیم کند، تاکید کرد: زمان اعطای این هدیه طولانی مدت نخواهد بود بلکه در اسرع وقت و طی سفر وزیر دفاع ایران به لبنان به ثمر خواهد نشست.

همچنین نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر به لبنان با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز دیدار کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود، ایران اعلام کرده همکاری علیه داعش ما به ازای موضوع هسته‌ای است، کذب و ساختگی است و فاقد هرگونه بستر و زمینه واقعی می‌باشد.

امروز سه شنبه، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد سوریه ترک کرد.

دیدار شمخانی و بشار اسد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

رئیس جمهور سوریه در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دمشق اعلام کرد که مقابله با تفکر تکفیری کمتر از مقابله با خود تکفیری‌ها نیست. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها