ارزش بنگاهداری بانک‌ها؛ 226 هزار میلیارد تومان

معاون نظارتی بانک مرکزی از اعلام فهرست بنگاه‌های 29 بانک به بانک مرکزی خبر داد و افزود: ارزش بنگاهداری بانک‌ها 226 هزار و 600 میلیارد تومان برآورد شده که در یک زمان‌بندی مشخص باید مازاد شرکت‌های تحت مالکیت بانک‌ها فروخته شود.
کد خبر: ۷۲۰۶۰۴

به گزارش فارس، حمید تهرانفر در گفت‌وگویی از استقبال بانک‌های عامل در اعلام فهرست بنگاه‌های خود در پایان مهلت اعلام شده، خبر داد و افزود: در مهلت تعیین شده، 28 تا 29 بانک جزئیات شرکت‌ها و فعالیت‌های خود را به بانک مرکزی اعلام کردند.وی با بیان این‌که از مجموع 34 بانک تنها پنج بانک تاکنون فهرست بنگاه‌های خود را به بانک مرکزی ارائه نکرده‌اند، اظهار کرد: با پیگیری انجام شده مشخص شد که اطلاعات این بنگاه‌ها نیاز به اصلاحاتی داشته که پس از انجام این اصلاحات تا حداکثر دو روز آینده به بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی گفت: بانک‌های باقیمانده هم فهرست بنگاه‌های خود را با ذکر تعداد شرکت‌ها، ارزش و نوع فعالیت و ذکر جزئیات اعلام می‌کنند تا مردم نیز در جریان امور قرار بگیرند.

تهرانفر افزود: براساس صورتحساب مالی حسابرسی شده تا پایان سال مالی گذشته، ارزش بنگاهداری بانک‌ها 226 هزار و 600 میلیارد تومان و در مجموع حدود 48 تا 49 درصد سرمایه پایه بانک‌ها برآورد شده است.وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها اجازه داشتند حداکثر تا ارزش 40 درصد سرمایه پایه خود بنگاهداری کنند و مازاد آن به فروش برسد. بانک‌ها حدود 500 تا 600 شرکت دارند که باید در یک زمان‌بندی مشخص، مازاد آن را بفروشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها