معاون فنی و طرح های زیر بنایی بنیاد برکت خبر داد:

فعالیت 40 مدرسه برکت در مناطق محروم 16 استان کشور

معاون فنی و طرح های زیر بنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) از شروع بکار 40 مدرسه برکت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مناطق محروم و کم برخوردار 16 استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۳۱۶
فعالیت 40 مدرسه برکت در مناطق محروم  16 استان کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، سعید جعفری با اعلام این مطلب، افزود: از این تعداد، هفت مدرسه در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید که اکثر آنها در مناطق زلزله زده این استان است و 2 مدرسه با شش کلاس در روستاهای عارف نباتی و زندآباد شهرستان اهر و دو مدرسه با 3 کلاس دیگر در روستاهای آلو و گونجیک این شهرستان و یک مدرسه با 3 کلاس در روستای «نوجه ده» شهرستان بستان آباد در ابتدای مهر آماده استفاده دانش آموزان است. همچنین یک مدرسه با پنج کلاس درس در روستای گویجه سلطان شهرستان ورزقان همزمان با سال تحصیلی جدید در استان آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به بهره برداری از 9 مدرسه برکت در ابتدای مهر در استان سیستان و بلوچستان، افزود: دو مدرسه با ظرفیت سه کلاس در روستای غلامک و تابک تل شهرستان نیکشهر و مدرسه سه کلاسه دیگری در روستای بندپیران شهرستان ایرانشهر در ابتدای مهرماه آماده بهره برداری است .دو مدرسه با 2 کلاس در روستاهای نوکین ده و گوجومه شهرستان سرباز و سه مدرسه مشابه دیگر در روستاهای نهنگی، سارانی و نیک محمد براهوئی از دیگر مدارس برکت در استان سیستان و بلوچستان در ابتدای بازگشایی مدارس آماده بهره برداری است.

مهندس جعفری در مورد مدارس جدید برکت در استان خراسان جنوبی نیز گفت:یک مدرسه سه کلاسه و یک مدرسه سه کلاسه در روستای گرماب شهرستان قائن دبستان با 6 کلاسه درس هم در بخش شهرک کاظمیه شهرستان بیرجند به بهره برداری می رسد.

معاون فنی و طرح های زیر بنایی بنیاد برکت با اشاره به افتتاح سه مدرسه در استان چهار محال بختیاری نیز گفت: این پروژه ها شامل مدرسه 6 کلاسه روستای صمصامی در شهرستان کوهرنگ ، مدرسه شش کلاسه روستای عزیز آباد و مدرسه سه کلاسه روستای علی آباد شلیل شهرستان اردل است.

جعفری افزود: دو مدرسه با 5 کلاسه در روستای عثمان و گاوچالی شهرستان سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه نیز بزودی افتتاح می‌گردد.

معاون فنی و طرح های زیر بنایی بنیاد برکت از افتتاح یک مدرسه سه کلاسه در روستای قاسم آباد شهرستان بسطام واقع در استان سمنان خبر داد و گفت: در استان تهران هم یک مدرسه 10 کلاسه در شهر قدس و مدرسه ای سه کلاسه هم در منطقه نظرآباد استان البرز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مدرسه شش کلاسه روستای توسه سرای شهرستان ماسال در استان گیلان، از جمله مدارس بنیاد برکت برای سال تحصیلی جدید است .

به گفته جعفری، مدرسه سه کلاسه در شهرستان قروه استان کردستان و مدرسه سه کلاسه روستای درویشی شهرستان دشتی در استان بوشهر و مدرسه ای با چهار کلاس درس در روستای مشک آباد شهرستان سلطانیه استان زنجان از دیگر پروژه های مدرسه سازی بنیاد در سال تحصیلی جدید است که در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری جهت انجام مدیریت جهادی ، ساخت این مدارس به سرعت انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها