رئیس‌جمهور: اگر ایستادگی ما ادامه یابد، به پیروزی نهایی می‌رسیم

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح کشورمان روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۰۲۰۳

به گزارش تسنیم، نیروهای مسلح کشورمان در تهران با حضور رئیس‌جمهور و در جوار حرم مطهر امام راحل رژه رفتند و در این رژه، جدیدترین توانمندی‌های دفاعی به نمایش گذاشته شد. «تانک رخش، نفربر ذوالجناح، نفربر ـ خمپاره‌انداز 120 میلی‌متری براق، تانک ریکاوری شبدیز، توپ خودکششی 170میلی‌متری، موشک زلزال1 با بیشینه برد 125 کیلومتر، موشک‌انداز فجر5 با بردی حدود 80 کیلومتر، موشک‌انداز فجر3، سامانه راداری کاوش، سامانه موشکی طبس1 با موشک‌های طائر، سامانه موشکی رعد، سامانه موشکی خرمشهر، سامانه موشکی و پدافندی سوم خرداد با قابلیت انهدام چهار هدف به طور همزمان توسط هشت فروند موشک، سامانه موشکی و پدافند هوایی تور ام1، موشک‌های ضدکشتی و بالستیک هرمز1، موشک‌های ضدکشتی و بالستیک هرمز 2، موشک بالستیک و ضدکشتی خلیج‌ فارس با برد 300 کیلومتر، موشک فاتح110، موشک برد بلند سجیل با برد 2000 کیلومتر، موشک میان‌برد قدر اچ، موشک دوربرد قدر اف با برد 2000 کیلومتری، قایق‌های تندروی ذوالفقار و سراج مجهز به موشک‌انداز، خودروی رنجر با خدمه مجهز به سلاح تک‌تیرانداز AM50 و موشک‌ ضدهوایی میثاق، خودروی تاکتیکی ذوالجناح، نفربر M113، تانک بومی صمصام، نفربر سهیل، تانک بهینه‌سازی شده T72، تانک بومی ذوالفقار، تانک ریکاوری چیفتن، توپ 120 میلی‌متری خودکششی، تانک پل‌گذار، توپ 150 میلی‌متری خودکششی هویزه، توپ 203 میلی‌متری، خودروی حامل پخش‌کننده پارازیت، سامانه ارتباطات اطلاعات 32، سامانه موشکی برد بلند و ارتفاع بالای S200، سامانه موشکی تلاش، سامانه راداری فتح2، سامانه راداری کیهان، سامانه موشکی و پدافندی شلمچه، سامانه موشکی و پدافندی اسکای گارد، خودروی ارتباطی وی.آر.سی.سی، موشک هواپایه یاسر، بمب قاصد با قابلیت نصب روی جنگنده‌ها، بمب ریتارد، موشک سجیل هواپایه با قابلیت نصب روی جنگنده‌های F14، موشک فکور90 با قابلیت نصب روی جنگنده‌های F14، موشک کروز دریایی قادر، ماکت ناوشکن جماران، ماکت زیردریایی سبک کلاس غدیر، موشک کروز دریایی نور، قایق تندروی رعد، قایق ضربتی شهاب، توپ فجر 47 و خودروی تاکتیکی نینوا»، از جمله تجهیزاتی بود که در رژه نیروهای مسلح در تهران، به نمایش گذاشته شد.

روحانی: دشمنان درس عبرت بگیرند

رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم رژه نیروهای مسلح از دشمنان خواست از شکست‌های گذشته درس عبرت بگیرند و در مقابل ملت ایران نایستند. حسن روحانی گفت: متاسفانه دشمن درس لازم را نیاموخت و دوباره در برابر این ملت به بهانه مساله هسته‌ای به‌پاخاست؛ در حالی که این ملت نشان داده هرگز در برابر فشار غرب و ابرقدرت‌ها سر فرود نیاورده‌ و نخواهد آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روحانی با تاکید بر این‌که ما از فشار دشمن‌هراسی نداریم، گفت: ما ملت صلح هستیم و قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری نداشته‌، نداریم و نخواهیم داشت و نمی‌خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح، سفره خود را رنگین کنیم. اگر برخی از کشورهای غربی سفره خود را با خون ملت‌های دیگر رنگین می‌کنند، ما سفره خود را با عرق جبین، تلاش و کوشش و مجاهده و اقتصاد پاک و نان حلال رنگین خواهیم کرد. ما قصد جنگ و تجاوز نداریم، اما در برابر تجاوز و جنگ تحمیلی و هرگونه تحمیل ایستادگی کرده و ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس‌‌جمهور با بیان این‌که نیروهای مسلح ما توانسته‌اند با اختراعات متعدد، ابتکار، سلاح‌های جدید و با ایمان و روحیه و انگیزه بالای خود، قوی‌ترین نیروی مسلح را در منطقه ما به‌وجود آورند، گفت: ما به نیروی مسلح خود افتخار کرده و در برابر قدرت آن سر تواضع فرود می‌آوریم. دولت با همه توان و امکانات خود، به حمایت نیروهای مسلح و تقویت آنها می‌پردازد و تردید نداریم که همه مردم ما پشتوانه قوی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح نیز پشتوانه قوی ملت بوده‌ و هستند.

ایستادگی مردم منطقه در برابر توطئه ابرقدرت‌ها

روحانی با اشاره به وجود آشوب و ناامنی در منطقه تصریح کرد: امروز متاسفانه در منطقه ما آشوب و ناامنی و همچنین ترور و وحشت همه‌جا را فرا گرفته است. ایران، کانون ثبات در منطقه حساس خاورمیانه است.

رئیس‌ جمهور با بیان این‌که ایران در همه جا به مظلومان کمک کرده و همچنان کمک خواهد کرد، اظهار کرد: ملت‌های منطقه در برابر ترور و تروریسم می‌ایستند و تروریست‌ها را به جای خودشان خواهند نشاند و نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران، کمک و یار آنها در این مبارزه خواهند بود.

وی با بیان این‌که امروز شاهد پیروزی‌های درخشان در عراق، سوریه، ‌غزه، فلسطین و حتی شهامت‌های بلندی در یمن و انسجام‌های جدیدی در افغانستان هستیم، گفت: خوشحالیم که ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌های ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده و ایستادگی می‌کنند و همگی متحد و منسجم در پی به‌اهتزاز درآوردن پرچم توحید، اسلام، استقلال‌ و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبران خواهیم بود و تردید نداریم که اگر ایستادگی ما ادامه پیدا کند، نصرت و پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود.

وی رهبر معظم انقلاب اسلامی را موجب وحدت، انسجام جامعه و نیز قدرت، مقاومت و ایستادگی جامعه بزرگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همگان مشاهده کردیم که در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه به قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یک بار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را بخوبی در برابر این بزرگمرد نشان دادند.

رئیس‌جمهور: از حقوق هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم

رئیس‌جمهور همچنین پیش از عزیمت به نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران به مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک اشاره کرد و با تاکید بر این‌که از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد، گفت: ملت و رهبری در این مسیر یکصدا هستند و دو صدایی وجود ندارد، صدای واحد نیز این است که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای «آری» و سلاح هسته‌ای «نه».

به گزارش ایرنا، حسن روحانی اظهار کرد: ما در موضوع هسته‌ای همان‌طور که بارها اعلام و بر آن تاکید کردیم از حقوق حقه خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: ما در زمینه توسعه و دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حقوق مسلمی داریم که برای اهداف توسعه کشور مدنظر است، ما از آن دست برنمی‌داریم و آن راه را ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور با تاکید مجدد بر این که ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای نبوده و نیست، تصریح کرد: در مذاکرات آنچه 1+5 از ما می‌خواهند شفافیت بیشتر در چارچوب مقررات بین‌المللی، ایجاد اعتماد دو طرف و احترام متقابل، قابل قبول است، اما اگر 1+5 بخواهد که ما از حقوق حقه خود کوتاه بیاییم این کار امکان‌پذیر نیست و نه دولت و نه مردم می‌پذیرند و نه رهبر معظم انقلاب آن را قبول دارند. روحانی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم این واقعیت‌ها را در مذاکرات با 1+5 توضیح دهیم.رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان این که در مجمع عمومی سازمان ملل باید چند مساله بیان و تشریح شود، خاطرنشان کرد: مساله اول ایران‌هراسی است، سال‌هاست متاسفانه برخی از کشورها، کشورهای منطقه و ملت‌ها را از ایران می‌هراسانند و به دروغ اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران می‌زنند.

روحانی گفت: مساله دومی که باید تشریح شود، اسلام‌هراسی است.رئیس‌جمهور با بیان این که امیدواریم منطقه ما با ثبات و توام با امنیت باشد، گفت: امیدواریم همه بتوانند دست به دست هم داده و تروریست‌ها را سرجای خود بنشانند؛ زیرا موضوع منطقه توسط کشورها، ملت‌ها و دولت‌های منطقه حل و فصل خواهد شد. روحانی یادآور شد: اگر دیگران می‌خواهند از موضوع تروریسم بهانه‌جویی کنند و دوباره بر منطقه مسلط شوند تا حضور بیشتر داشته باشند، کاملا اشتباه می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها باید از کارهای گذشته خود درس بیاموزند و واقعا تصمیم بگیرند با تروریسم مبارزه کنند، اما آنچه امروز از طرف غرب می‌بینیم یک حرکت نمایشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها