بالگردهای امدادی فقط از طلوع صبح تا غروب خورشید در خدمت اورژانس‌ هستند

امداد هوایی و موتوری در «اورژانس»

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی از سال ۷۹ تاکنون ۶۲۷۶ سورتی پرواز انجام شده و 9۳۲۰ نفر مجروح از صحنه حادثه‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. هزینه هر ساعت پرواز برای اورژانس هوایی شش میلیون تومان است.
کد خبر: ۷۲۰۰۵۱
6 میلیون تومان، هزینه هر ساعت پرواز اورژانس هوایی

به گزارش فارس، محمد سرور در نشست خبری مسئولان اورژانس به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه اورژانس هوایی اشاره کرد و ادامه داد:‌ تا قبل از اجرای طرح، میانگین روزانه 1.59 نفر از سوی اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل می‌شد که این تعداد در 15 روز ابتدایی افتتاح 14 پایگاه اورژانس هوایی به 3.41 نفر و اکنون به 4.40 نفر در روز رسیده است.

وی تعداد کل ماموریت‌های اورژانس هوایی از زمان افتتاح 14 پایگاه اورژانس هوایی را 293 مورد اعلام کرد و یادآور شد:‌ در حوادث ترافیکی سرعت حضور در صحنه حوادث افزایش یافته و همین طور توانسته‌ایم به مناطق صعب‌العبور نیز دسترسی پیدا کنیم.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، فرماندهی نیروهای امدادی در حوادث جاده‌ای را با پلیس دانست و افزود:‌ زمانی که اورژانس بنابر وظایف ذاتی خود سریع‌تر از پلیس به محل حادثه برسد فرماندهی را بر عهده می‌گیرد تا نیروهای پلیس در صحنه حاضر شوند، اما وظیفه اورژانس انتقال بیمار به صورت صحیح به بیمارستان است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور عنوان کرد: اورژانس در مورد فوریت‌های پزشکی و حوادث از صفر تا 100 درصد موارد را پاسخگوست، اما در موارد دیگر دستگاه‌های مسئول خود باید پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها