جام جم آنلاین گزارش می دهد

کیش داعش به سوی کوبانی

ترکیه شروع به بستن بخشی از گذرگاه مرزی خود با سوریه کرده است زیرا حدود ۱۰۰ هزار پناهنده کرد در دو روز گذشته از مرز وارد این کشور شدند و پلیس ترکیه هم‌اکنون با پناهندگانی که به سمت مرز آمده‌اند، درگیر شده و به سمت آنها گاز اشک‌آور پرتاب کرده است.
کد خبر: ۷۱۹۸۹۱
پلیس ترکیه اشک پناهندگان کرد را درآورد

به گزارش شبکه بی بی سی، پلیس ترکیه بعد از آن با پناهندگان کرد که از سوی مرز سوریه وارد این کشور می‌شدند، درگیر شد که آنکارا شروع به بستن بخشی از گذرگاه مرزی خود با سوریه کرده است.

این اقدام آنکارا در حالی صورت گرفته است که سازمان ملل اعلام کرد که حدود یکصد هزاز پناهنده کرد در دو روز گذشته از مرز سوریه وارد ترکیه شدند و تخمین زده بود که این تعداد در چند روز آینده افزایش خواهد داشت.

نیروهای امنیتی ترکیه روز یکشنبه با کردهایی که در اتحاد با پناهندگان کرد تظاهرات برپا کرده بودند، درگیر شد و برخی از معترضان تلاش می‌کردند برای مقابله با تکفیری‌های داعش به سوریه سفر کنند.

طبق این گزارش، اکثر پناهندگان کرد از منطقه «عین العرب» واقع در شمال سوریه هستند که این منطقه هفته گذشته مورد حمله تکفیری‌های داعش قرار گرفت و چندین روستا در این منطقه تحت کنترل این گروه تروریستی درآمد.

پناهندگان کرد که وارد ترکیه شده‌اند در مدارس این کشور پناه گرفته‌اند و ترکیه با سیل عظیمی از جمعیت مواجه شده است.

روز جمعه هفته گذشته، ترکیه بخش 30 کیلومتری مرز خود با سوریه را باز کرد تا کردهای شمال سوریه از منطقه عین العرب که در زبان کردی معروف به «کوبانه» است وارد ترکیه شوند اما امروز، دوشنبه، دو ایست مرزی از مجموع 9 ایست مرزی باز بود.

درگیری‌ها از شب گذشته وقتی آغاز شد که کردها در بخش ترکیه مرز در حمایت از کردهای پناهنده تظاهرات برپا کردند و پلیس به سمت آنها گاز اشک‌آور پرتاب کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها