منابع مصری از کشته شدن پنج نفر در اثر انفجار یک بمب دست‌ساز در نزدیکی وزارت خارجه این کشور در قاهره خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۹۶۱۸

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع مصری اعلام کردند این بمب دست‌ساز تجمع پلیس را هدف قرار داده بود. این انفجار چند زخمی نیز برجا گذاشته است. تلویزیون مصر اعلام کرد که یک افسر و یک سرباز ارتش مصر در انفجار جان خود را از دست داده‌اند. ساختمان 42 طبقه‌ وزارت خارجه مصر در قاهره و در خیابان ساحلی رود نیل واقع شده است. از آنجا که این منطقه و خیابان «25 ژانویه» منتهی به وزارت خارجه، مملو از ساختمان‌های دولتی و منطقه‌ای پرجمعیت و پر رفت و آمد است، احتمال افزایش شمار کشته‌شده‌‌ها وجود دارد.

انفجار روز گذشته درحالی رخ داد که عبدالفتاح السیسی در اظهاراتی گفته بود مصر برای ارائه کمک و حمایت جهت مقابله با گروه داعش آمادگی دارد. وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس، تاکید کرد: مصر الگویی برای مقابله با تروریسم است و واشنگتن که رهبری ائتلاف بین‌المللی مقابله با گروه «دولت اسلامی» (داعش) را در سوریه و عراق برعهده دارد، باید به این مساله توجه کند. وی درباره این که آیا کشورش اجازه استفاده از نیروهای هوایی یا ارائه حمایت لجستیک مصر از حملات هوایی علیه گروه داعش را خواهد داد یا خیر، گفت: ما کاملا به ارائه کمک و حمایت پایبندیم و هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. وی درعین حال اعزام نیروهای مصری به عراق را بعید دانست و گفت: ارتش عراق توانایی کافی برای مقابله با تروریست‌ها را دارد.

مصر از دوسال پیش تاکنون درگیر با گروه های تروریستی در صحرای سیناست. چند روز پیش نیز گروهک انصار بیت‌المقدس که در فهرست گروه‌های تروریستی مصر قرار دارد اعلام کرد سر یک شهروند مصری را در منطقه سینا به اتهام جاسوسی از تن جدا کرده است. گروهک انصار بیت‌المقدس که بارها سربازان مصری را نیز در این منطقه مورد هدف قرار داده با گروهک تروریستی داعش که در سوریه و عراق حضور دارد بی‌ارتباط نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها