جام جم ورزشی: ارسلان کاظمی ملی پوش بسکتبال ایران در رقابت های جهانی اسپانیا یک هفته بعد از خط خوردن از تیم ملی در راه بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی، سکوت خود را شکست.
کد خبر: ۷۱۸۶۴۲
من تمرکز نداشتم یا سرمربی تیم ملی که فکر دلالی برای چند بازیکن بود؟

کاظمی که در روزهای گذشته قصد حرف زدن درباره جریانات تیم ملی ، اردوهای تدارکاتی و بازی های جهانی در اسپانیا که باعث خط خوردن او از تیم ملی شده بود ، نداشت ، از موضع گیری های محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال ، مهمد بچیروویچ سرمربی و مهران شاهین طبع مربی تیم ملی علیه خود انتقاد کرد.او یکی از دلایلش را برای رسانه ای نکردن برخی جزییات درون تیمی، داشتن تعهد به قوانین تیم ملی برشمرد اما اعلام کرد بزرگترها نتوانستند به این نکات پایبند باشند و او برای دفاع از خود و روشن شدن افکار عمومی لازم دید حقایقی را درباره تیم ملی بسکتبال بازگو کند.
صحبت های ارسلان کاظمی را در ادامه مطلب می خوانید:
ارسلان کاظمی ابتدا به نحوه خط خوردن یک بازیکن از تیم ملی اشاره کرد و گفت:بازیکنان همه جای دنیا یک روزی خط می خورند یا دعوت نمی شوند.در این مواقع معمولا مربیان برابر سئوالات رسانه ها و افکار عمومی دلایل فنی را بیان می کنند اما مهمد بچیروویچ نکاتی را اعلام کرد که برایم جالب توجه است.سرمربی تیم ملی گفت من با تیم هماهنگ نبوده ام.اگر هماهنگی بین من و تیم وجود نداشت چرا تمامی بازی های تورنمنت اسلوونی به من بازی داد؟ چرابعد ازکاپ آسیا یا تورنمنت لهستان به این نتیجه نرسید؟ با وجود آنکه فاصله زمانی تورنمنت اسلوونی تا بازی های جهانی یک هفته بود. من در 3 مسابقه با برزیل ، اسلوونی و لیتوانی به طور میانگین 30- 25 دقیقه بازی کردم و اصلا حرفی از ناهماهنگی نبود.در بازی های جهانی نیز تا بازی با مصر هماهنگی وجود داشت چطور به یک باره در بازی آخر بحث ناهماهنگی به وجود آمد؟
ملی پوش جوان بسکتبال ایران درباره حرف های محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال که گفته بود ارسلان کاظمی به فکر تیم باشگاهی بود و تمرکز نداشت ، گفت: من همیشه عاشق تیم ملی بودم و هستم و خواهم بود.آرزویم از بچگی این بود روزی پیراهن تیم ملی را بر تن کنم.خدا کمک کرد این مهم در زندگی ام اتفاق افتاد بنابراین در تمامی بازی هایی که در این سال ها برای تیم ملی به میدان رفتم ، کم فروشی نکردم.آنهایی که مرا می شناسند به خوبی از خصوصیاتم در مسابقه آگاه هستند. اگر دنبال تیم باشگاهی بودم هرگز بازی های تابستانی NBA را رها نمی کردم.بازی های آسیایی امسال مصادف شد با تمرینات آماده سازی در NBA که من از قبل برنامه اینجا را لغو کردم تا در خدمت تیم ملی در بازی های آسیایی باشم.اگر قرار بر این بود تمرکزم به تیم ملی نباشد ، لازم نبود برنامه هایم در آمریکا را عقب بیندازم. حتی مدیر تیم فیلادلفیا در مسیرم به فرودگاه برای سفر به ایران گفته بود الان می روی شانس خودت را برای رسیدن به NBA پایین می آوری.
ارسلان کاظمی در ادامه گفت و گو درباره مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: در اردوی اسلوونی سرمربی تیم ملی ایجنت های مختلفی را به اردو می آورد تا برای بازیکنان تیم ملی مشتری پیدا کند.شاید چون من خودم ایجنت داشتم زیاد تحویلم نمی گرفت اما بچیروویچ در اردوی تیم ملی در اسلوونی دنبال این بود خودش برای برخی بازیکنان، تیم پیدا کند. خب! از رییس فدراسیون بسکتبال باید پرسید ارسلان کاظمی روی بازی های تیم ملی تمرکز نداشت یا سرمربی تیم ملی که در پی دلالی برای بازیکنان بود؟
ملی پوش بسکتبال درباره اینکه گفته می شود او در بازی پست (شماره 5) جواب نداده است ، گفت : آقایان می گویند ارسلان کاظمی می خواست خود را به تیم ملی تحمیل کند.نمی دانم معنی این حرف چیست؟ مگر بازیکن می تواند خودش را به تیم ملی تحمیل کند؟اگر خوب نیودم خطم می زدید. نیاز به این حرف ها نبود.در اسپانیا موقعیت تخصصی مرا تغییر دادند با اینکه بازیکن پست 5 نبودم اما به خواسته مربیان گردن نهادم.من قبول کردم در بازی های آسیایی کره جنوبی در پست 5 بازی کنم.تیم های آسیا کوتاه هستند اما در بازی های جهانی امکان این تغییر وجود نداشت .در یکی از بازی ها گفتم لطفا مرا پست 5 و جای حامد حدادی نگذارید حتما باید مثل بازیکنانی که در بازی های جهانی در پست تخصصی خودشان بازی نکردند وفحاشی می کردند تا به پست اصلی خود بازگردند من هم همان کار را می کردم؟ نه دعوا کردم نه حرف غیرمنطقی زدم.مصدوم هم نشدم به کسی هم نگفتم خطم بزند. شاهین طبع خطاب به من گفت بازیکنان پست 5 جواب ندادند اما چطور آنها را نگه داشتید و من را که در پست غیرتخصص ام گذاشتید خط زدید؟
کاظمی از نوع رفتارهای سرمربی اسلوونیایی تیم ملی نیز گله کرد و ادامه داد: مهمد بچیروویچ از مربیگری فقط فحش دادن را بلد است.من در ایران و آمریکا بسکتبال را بدون دشنام دادن به بازیکنان یاد گرفتم و نمی توانم بد دهنی های سرمربی تیم ملی را درک کنم!او به جوانترهای تیم که می رسید دشنام می داد و باتجربه ها را نوازش می کرد!اگر در آمریکا مربیگری کرده بود 1000 بار بیرونش کرده بودند!
بازیکن موقعیت 4 بسکتبال ایران با اشاره به حرف های محمود مشحون که گفته بود فرزندانش را در آمریکا پیگیر کارهای ارسلان کرده بود ، توضیح داد: با همه احترامی که برای محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال قائلم اما باید بگویم از روز اول هزینه های رفت و برگشتم را خودم دادم. پول بلیت از آمریکا به چین برای رفتن به کاپ آسیا را خودم دادم. اگر پدرم در تمامی این سال ها نبود و دنبال کارهایم نمی دوید بعید بود یک بازی هم برای تیم ملی انجام می دادم. تمام این مدت برای مجوز ورود و خروجم خودم و خانواده ام اقدام کردند.اگر بازی در تیم ملی بوده فکر می کنم برای
تیم ملی کم زحمت نکشیدم و استحقاق آن را داشتم.برای من جالب است بدانم آقای مشحون ، فرزندانش را برای چه کار من فرستادند که انجام بدهند؟
ارسلان کاظمی برای تیم ملی در بازی های آسیایی ابراز امیدواری کرد و قهرمانی تیم ملی در این بازی ها را قطعی دانست. او در پایان گفت: سال قبل می خواستم برای بازی های جام ملت های آسیا بیایم که بچیروویچ گفت سیستم هایش از مریخ آمده و بازیکن با دو هفته تمرین نمی تواند در ترکیب تیم من قرار بگیرد.پارسال دو هفته قبل از جام ملت ها اعلام آمادگی کرده بودم که با این صحبت آقای سرمربی، قید تیم ملی را زدم اما چگونه است امسال فرید اصلانی را با 3 روز تمرین به بازی های آسیایی می برد؟اگر قرار بود من انتخاب نشوم حق عرفان نساج پور بود به بازی های آسیایی برود چون حداقل دو ماه با تیم تمرین کرده بود. گاردراس که مغز متفکر تیم است با این تعداد جلسه تیم می تواند با تیم هماهنگ شود؟آیا این انتخاب ها شایعه رفتن بچیروویچ به سوی نیمکت مهرام را بیشتر نمی کند؟ممکن است تیم ملی در مسابقه های آسیایی بدون من هم قهرمان شود اما دوست دارم بدانم تا کی قرار است قهرمان آسیا بمانیم اما در بازی های جهانی و دیگر بازی های خارج از آسیا ببازیم؟ باخت با یک یا 100 امتیاز باخت محسوب می شود و به نظر من باخت خوب نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها