عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران خبر داد:

جهش قیمت سال 91 عامل رکود در بازار مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه معاملات بازار مسکن به تدریج در حال خروج از رکود است، گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به اجرای بسته خروج از رکود در دولت، بازار مسکن در فصل پاییز از رکود خارج شود.
کد خبر: ۷۱۸۲۰۶
بهار بازار مسکن در فصل پاییز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، حسام عقبایی در مصاحبه با این رادیو گفت: میزان معاملات مسکن در شهریور دو برابر شده است و البته دولت هم باید متناسب با دهک های درامدی ، برنامه ریزی کند تا دهک های ضعیف و متوسط جامعه هم که قدرت خرید مسکن ندارند ، حمایت شوند.

وی درباره تاثیر افزایش سقف وام بر قیمت مسکن نیز گفت: اگر درست اجرایی شود می توان پیامدهای تورم زایی آن را کنترل کرد و بانک های اطلاعاتی زیادی داریم که می توان نظارت کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: نیاز مسکن در کلانشهرها با شهرهای کوچک متفاوت است و بازار مسکن در هر شهری و منطقه ای شرایط ویژه ای هم دارد و نمی توان با یک فرمول ثابت برای همه این موارد برنامه ریزی کرد.

عقبایی گفت: نیاز است متناسب با نیازهای هر شهر و استان و طرف های تقاضا و عرضه در منطقه ، برنامه خاصی تهیه و اجرایی شود.

وی افزود: بانک مسکن در سال 1383 حدود 18 میلیون تومان وام برای خرید مسکن می داد که 30 درصد از پول مورد نیاز خرید یک واحد 75 متری در تهران را تامین می کرد و امروزه وام 40 میلیون تومانی، 12 درصد از نیاز واحد مسکونی مشابه را پوشش می دهد البته همه مردم نمی توانند وام 80 میلیونی را بازپرداخت کنند و باید دولت راهکاری در این باره ارائه دهد اما اگر رقابت در این بازار ایجاد شود حتما به ساماندهی قیمت ها و رونق معاملات هم کمک خواهد کرد البته رونق بازار مسکن به معنی افزایش قیمت نیست یلکه شامل افزیش قراردادهای خرید و فروش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها