خشک شدن منابع آب زیر زمینی در شهرستان لردگان موجب شده است حدود 130 روستای این شهرستان در آخرین روز های تابستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شوند و تلاش برای آب رسانی سیار به آنها ادامه دارد.
کد خبر: ۷۱۷۳۷۵
130 روستای شهرستان لردگان آب ندارند + عکس

استان چهارمحال و بختیاری اگرچه به استان آب خیز کشور مشهور شده است اما هم اکنون خشکسالی و بارش های کم این استان را به استانی کم آب تبدیل کرده است.هم اکنون اکثر شهرها و روستاهای این استان با کمبود آب مواجه شده اند.

بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون خشکسالی و نبود آب در بسیاری از شهرها نظیر فرخ شهر، بروجن، سامان، فرادنبه و... مشکلات بسیاری را در حوزه شرب و کشاورزی ایجاد کرده است.

آب شهر فرخ شهر سومین شهر پر جمعیت استان چندی پیش به علت کمبود آب دچار مشکل شده بود و مدتی قطع شده بود که پیگیری ها شبانه روزی مسئولان آب و فاضلاب شهری و وارد کردن آی یک چاه آب به مدار مصرف مشکل را حل کردند.

آب شهر بروجن دومین شهر پر جمعیت استان نیز با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می کند و مسئولان آب و فاضلاب در پی منابع تامین آب جدید برای این شهر هستند، کیفیت آب این شهر پایین آمده است و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

آب شهر سامان نیز شهر توریستی استان است و در کنار رودخانه زاینده رود قرار دارد دارای مشکل آب شده است و اگر شهرداری این شهر چاه آب در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار نداده بود مشکل آب در این شهر بسیار بحرانی می شد. در حوزه کشاورزی نیز بسیاری از مزارع به واسطه نبود آب دیگر کشت نمی شوند.

در شهرستان لردگان که یکی از مهمترین شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود مشکل آب بسیار بحرانی شده است.

این شهرستان بیشترین روستاهای استان را در خود جای داده است و بیشترین جمعیت آن روستایی است.

هم اکنون خشک شدن منابع آب زیر زمینی مانند چاه ها، چشمه ها و قنات ها، آب را در این شهرستان به یک بحران تبدیل کرده است که این مهم مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاده کرده است.

مردم لردگان با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و هر روز در امید حل مشکل آب روستاهای خود هستند.

هم اکنون کمبود آب در 130 روستای این شهرستان به یک بحران تبدیل شده است و مردم این روستاها از این که در استانی هستند دارای منابع آب است و خودشان آب ندارند رنج می برند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته آب مناطق مختلف لردگان از چشمه ها و منابع زیرزمینی تامین می شده است.

وی افزود: خشکسالی و بارش های کم موجب شده است که چشمه ها، قنات ها و چاه ها در این منطقه خشک شوند و مردم دچار مشکل شوند.

مجید جلیل سرقلعه گفت: بعد از خشکسالی و تقلیل منابع آب زیرزمینی باید برنامه ریزی برای استفاده از آب های سطحی انجام می گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

روستاهای این منطقه زیر ساخت آبرسانی را ندارند

وی افزود: بحرانی شدن آب روستاهای شهرستان لردگان مصادف شد با وضعیت بد اقتصادی کشور و هم اکنون مشکل اصلی این است که روستاهای این منطقه زیر ساخت آبرسانی را ندارند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این خصوص حل مشکلات این روستاها تلاش بسیار شده است و از طریق بودجه بحران و هم از طریق استانداری دو سه منطقه این شهرستان مانند اوره، ارمند، سید محمد و پشتکوه فلارد سر سامان داده شده است و مجتمع آب برای آنها در نظر گرفته شده است که در سال 93 به بهره برداری می رسد.

جلیل سرقلعه افزود: هم اکنون بین 100 تا 130 زروستا دچار مشکل آب هستند و با تانکر به آنها آب رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات این روستاها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: دولت باید در خصوص حل مشکلات مردم این منطقه و تامین آب مردم تلاش بیشتر کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها