هاشمی‌رفسنجانی:

می‌توانیم با همه دنیا رابطه عزتمندانه داشته باشیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که می‌توانیم با همه دنیا بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت رابطه داشته باشیم و کار کنیم.
کد خبر: ۷۱۶۷۰۸

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که به مشهد سفر کرده است در دیدار صنعتگران و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی، متانت، نجابت، دلسوزی و اراده مردم ایران را برای ساختن کشور، بی‌نظیر خواند و گفت: در مقاطع مختلف تاریخی، هر وقت انحرافی در مسیر حرکت جامعه ایجاد شد، مردم با شعور و شور وارد شدند که انتخابات سال 92 تازه‌ترین مصداق آن است.

وی تشخیص مردم برای ترسیم خط سیر امور اجرایی را برخاسته از آینده نگری سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: در مقطعی که کسی چنین نتیجه‌ای برای انتخابات متصور نبود، مردم نشان دادند که بسیار بهتر و عمیق‌تر از جریان‌ها مسائل را درک می‌کنند.هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به اظهارات حاضران در خصوص مشکلات اقتصادی و کشاورزی، با اشاره به مشکل کم‌آبی در مناطق مختلف کشور، گفت: در همین شرایط می‌بینیم که بسیاری از رودخانه‌های مرزی هرز می‌رود و هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان طرح‌هایی که برای مهار آب‌های سطحی در استان‌های غربی و جنوبی کشور ایجاد شد، گفت: بهترین زمین‌ها را در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان داریم که با مدیریت آب می‌توان به افزایش کمّی و کیفی محصولات کشاورزی رسید.

وی آبیاری تحت فشار را یکی از طرح‌های مهم برای جبران کمبود آب در کشور دانست و گفت: حتی مقدمات گسترش این صنعت را در کشور فراهم کرده بودیم که متاسفانه به دلیل سوءمدیریت‌ها، می‌بینید که شرایط به کجا رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی، گفت: وقتی صحبت از فرهنگ می‌شود، بخشی از ذهن‌ها به این سمت می‌رود که میزان حجاب زنان در خیابان‌ها، عروسی‌ها، موسیقی‌ها، فیلم‌ها، اینترنت و ماهواره چگونه است، در حالی که فرهنگ علاوه بر اینها در اقتصاد، تولید و کار، خلاقیت، اخلاص، پرهــیز از ریا و ربا، وفای به عهد، صله رحم، شجاعت، صراحت، صداقت، امانت، مهربانی، انسان‌دوستی، گذشت، ایثار و ده‌ها موضوع مهم دیگر و در همه شئون جامعه ریشه دارد.

وی با ارائه تحلیلی از نگاه سیاسی کشور به تولید در مقاطع مختلف، گفت: در هر مقطعی بر اساس تعامل با همسایگان، کشورهای منطقه، جهان اسلام و نظام بین‌المللی، برنامه‌هایی داشتیم، جز مقطع هشت سال گذشته که روند معکوسی در روابط با کشورها ایجاد شد.

هاشمی‌رفسنجانی قطع روابط با کشورها را در جهان کنونی غیرممکن و متضمن خسارت‌های سیاسی و اقتصادی خواند و گفت: بجز اسرائیل که در آرمان‌های انقلاب یک رژیم نامشروع است، می‌توانیم با همه دنیا بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت رابطه داشته باشیم و کار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها