گارسون‌ها جای خود را به تبلت‌ها می‌دهند

این روزها که کافی‌شاپ‌ها و رستوران متعددی در سراسر ایران افتتاح می‌شود و تهران به شهر کافی‌شاپ‌ها معروف شده است، شاید ورود سیستم‌های جدید و نوآوری‌های متعدد موجب جذب مشتریان بیشتری شود.
کد خبر: ۷۱۶۲۱۹
گارسون‌ها جای خود را به تبلت‌ها می‌دهند

به گزارش gizmag زمانی که برای خوردن غذای مورد علاقه خود به رستوران می‌رویم ممکن است با کاستی‌هایی مواجه شویم که زیاد به مذاقمان خوش نیاید و موجب ناراحتی خاطرمان شود. برای نمونه خیلی وقت‌ها مدت زیادی باید در رستوران معطل شویم تا گارسون به سر میزمان بیاید و فهرست غذا را به ما بدهد و از آن طرف هم باید زمان تقریبا زیادی را صبر کنیم تا برای گرفتن سفارش نزد ما بیاید. گاهی اوقات مشتریانی که در انتخاب غذا یا بهداشت و نظافت ظروف غذا و همچنین نحوه طبخ غذا کمی وسواس دارند مایل هستند بدانند جنس ظروف چیست؟ یا این‌که غذا با چه کیفیتی و در چه سطحی از رعایت بهداشت سرو می‌شود یا این‌که غذایی که سفارش می‌دهند با چه نوع برنج یا گوشتی پخته شده است. خب امروز می‌توانیم بگوییم با سیستم IRT یا فناوری که ارتباط تعاملی با رستوران را امکان‌پذیر می‌سازد، این مشکل برطرف شده است و گارسون‌ها و منوهای کاغذی جایشان را به تبلت‌های چندلمسی داده‌اند. این سیستم که از سوی یک شرکت اوکراینی طراحی شده به کاربران اجازه می‌دهد سفارش خود را با انتخاب زبان فهرست شروع کنند. بعد از آن تبلت‌ها تصاویر و جزئیات اطلاعات کامل تمام پیش‌غذاها، غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرها از قبیل این‌که غذا از چه نوع موادی و با چه کیفیتی طبخ شده، در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. زمانی که آنها از طریق صفحه نمایش لمسی ضدآب تبلت‌های پیش روی خود انتخاب کردند چه چیزی میل دارند، سفارش آنها فورا به آشپزخانه اعلام خواهد شد و در اسرع وقت سرو می‌شود.

در زمانی که مشتریان منتظر هستند غذایی که سفارش داده‌اند، آماده شود می‌توانند از تبلت‌ها برای بازی یا وبگردی و خواندن اخبار استفاده کرده تا در طول مدت انتظار برای آماده شدن سفارش‌شان سرگرم باشند و کمتر گذشت زمان را احساس کنند. البته سرو غذا توسط گارسون‌ها انجام می‌شود، اگرچه رستورانی راه‌اندازی شده است که از خودروهای بدون راننده برای سرو غذا استفاده می‌کند.

شرکت فنی Kodisoft که این سیستم را ارائه داده است، گزینه یکپارچگی صفحات نمایش بر روی دیوارها، پیشخوان و سطوح دیگر را هم به منظور بخش‌های تبلیغ فهرست غذایی ویژه یا نوشیدنی‌ها ارائه می‌دهد.

سیستم‌های تعاملی دیگری هم برای رستوران‌ها وجود دارد، اما این شرکت ادعا می‌کند روش ارائه شده در مقایسه از ویژگی‌های پیشرفته‌تری برخوردار است. کار با صفحه نمایش ال‌ای‌دی تبلت‌ها به جای نیروی انسانی، هم موجب سرگرمی مشتریان در زمان انتظار سرو غذا شده و هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های صاحب رستوران می‌شود چون با این کار آنها کارمندان کمتری را استخدام خواهند کرد. گفتنی است این سیستم، مشتریانی که برای بار دوم یا چندم به رستوران می‌آیند، همین که تلفن هوشمندشان را روی میز بگذارند شناسایی می‌کند و نوشیدنی و ظروف دلخواه آنها را براساس سفارشات قبلی‌شان مشخص کرده و دوباره پیشنهاد می‌دهد.

در حال حاضر سیستم آی‌آر‌تی در دو رستوران در دبی و قبرس استفاده می‌شود. رستوران سومی که درصدد استفاده از این نوآوری است، در محلی که هنوز اعلام نشده در ماه نوامبر افتتاح خواهد شد.

آزاده ارشدی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها