اقلام وارداتی که شگفت‌زده‌تان می‌کند

واردات زعفران؛ از جزایر موریس به مشهد!

فروش گوشت گاو به جای زعفران

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از فروش زعفران تقلبی با رنگ کردن گوشت گاو خبر داد.
کد خبر: ۷۱۵۸۸۳

حسین رستگار در گفت‌وگو با فارس افزود: موردی از زعفران تقلبی در بازار خودمان داشته‌ایم که گوشت گاو را رشته رشته کرده و رنگ می‌کنند و به جای زعفران می‌فروشند که تشخیص آن کار سختی است. در همین مشهد هزاران نوع زعفران وجود دارد که بخصوص در مورد زعفران‌های فله وزارت بهداشت نظارتی ندارد.

وی ادامه داد: در مورد محصولات غذایی با مسائل بسیار زیادی مواجه هستیم. استفاده از رنگ‌ها و مواد افزودنی غیر مجاز یکی از موارد شایع است، به عنوان مثال چند وقت پیش حاجی‌هایی که از عربستان آ‌مده بودند نوعی زعفران تقلبی با خود آورده بودند که آزمایش‌های وزارت بهداشت تقلبی بودن آن را ثابت کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: وزارت بهداشت فقط زعفران‌های بسته‌بندی شده‌ای را که آرم وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو روی آن باشد تأیید می‌کند و بر ‌آن نظارت دارد.

همچنین رستگار در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان غذا و دارو بر گوشت و مرغ‌های عرضه شده در بازار نظارت دارد، تاکید کرد: در مورد مواد غذایی خام و فرآوری نشده، وزارت بهداشت هیچ نظارتی ندارد و مسئولیت آن با سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی است، اما اگر به کنسرو یا محصول فرآوری شده تبدیل شد، سازمان غذا و دارو مسئولش است.

وی اظهار کرد: در مورد کنسروها هم ما با موارد تقلب مواجه بوده‌ایم، در برخی از کنسروها میزان جیوه و فلزات سنگین بالا بوده که با آنها برخورد کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها