گزارشی اجمالی از اختتامیه‌«سینما انقلاب»

آتش فیلم اولی‌ها، ققنوس ساخت

گزارش

افزایش آسیب‌های حاشیه‌نشینی در ایلام

این روزها حاشیه‌نشینی به یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهری ایلام تبدیل شده و علاوه بر تخریب منابع طبیعی و کوه‌ها سبب بروز انواع آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، نزاع، خودکشی و طلاق نیز شده است و اقدامات مسئولان استانی نیز تاکنون نتوانسته به عنوان عامل بازدارنده عمل کند.
کد خبر: ۷۱۵۷۹۳

به گزارش مهر، ایلام به دلیل قرار گرفتن در بین کوه‌ها و نزدیکی به مزارع کشاورزی و منابع طبیعی، این روزها چهره زشتی به خود گرفته چراکه هر روز قسمتی از زیبایی‌های طبیعی شهر در حال حذف است. اکنون این معضل در قسمت‌های هانیوان، سبزی‌آباد و چالیمار روز‌به‌روز گسترش می یابد و حتی گزارش‌ها حکایت از غیرقانونی بودن تعداد زیادی از ساخت و سازها نیز دارد. معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام حاشیه‌نشینی را از مشکلات این استان ذکر کرد و گفت: کارگروه ویژه‌ای به دستور استاندار تشکیل شده تا مباحث مختلف اجتماعی و فرهنگی و انتظامی حاشیه‌نشینی مورد بررسی قرار گیرد.

کلانتری با بیان این‌که شهرداری‌های ایلام باید از حاشیه‌نشینی جلوگیری کنند، افزود: رفع کامل این معضل اجتماعی، بدون همکاری نیروهای انتظامی و شهرداری امکان‌پذیر نیست.

وی تصرف اراضی ملی، ساختار نامناسب در حاشیه شهر و بروز انواع آسیب‌های اجتماعی را از جمله مشکلات و مسائل ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر ایلام عنوان کرد.

معاون سیاسی ـ‌امنیتی استاندار ایلام از شهرداری، اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی خواست با در دست داشتن ابزارهای قانونی نسبت به رشد بی‌رویه ساخت و سازهای غیرقانونی برخورد کنند.وی بیان کرد: پدیده حاشیه‌نشینی در صورت بی‌توجهی مسئولان مشکلات بسیاری در ابعاد مختلف برای استان در پی خواهد داشت و در سایه هم‌افزایی و همکاری شهرداران با یکدیگر و استفاده از نظرهای کارشناسی می‌توان به روند توسعه و پیشرفت استان شتاب بیشتری داد.

وی معتقد است: باید با استفاده از ظرفیت قانونی شوراها کارها را پیش برد و مشکلات را حل کرد. با توجه به افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر ایلام، آسیب‌های اجتماعی نیز در حال افزایش است که باید به آن توجه شود.به گفته کلانتری، اکنون با گسترش حاشیه‌نشینی انواع آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، نزاع و طلاق رو به افزایش است.

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این باره اظهار کرد: ساماندهی و خدمات رسانی به محله سبزی‌آباد شهر ایلام که قبل از این جزو منطقه غیررسمی شهر بود باید در دستور کار قرار گیرد.پولادی افزود: آب و برق و گاز محلات غیررسمی استان باید تامین شود و مسئولان شهرداری و دیگر دستگاه اجرایی در ارائه خدمات به مردم این مناطق کوتاهی نکنند. ارائه خدمات شهری مانند جدول‌گذاری و آسفالت کوچه و خیابان سکونتگاه‌های غیررسمی باید انجام شود. همچنین تعیین مشاور برای بررسی نیازها و اولویت‌های مشخص سکونتگاه‌های غیررسمی شهر ایلام باید در دستور کار قرار گیرد.

حبیب‌الله منصور‌پور، شهردار ایلام نیز یکی از تهدیدهای شهر ایلام را گسترش حاشیه‌نشینی دانست و گفت: زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر‌مجاز در شهر ایلام بشدت رو به افزایش است.وی با بیان این‌که اکنون چاره‌ای جز قبول این حاشیه‌نشین‌ها در شهر ایلام نیست، تصریح کرد: ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها نیازمند اعتبار است.

newsQrCode
برچسب ها: گزارش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها