سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام پوشش و آرایش

ریش پروفسوری چه حکمی دارد؟

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۱۵۰۷۹
ستاد کل مبارزه با مدیریت بحران ساپورت

سیاست روز : ستاد کل مبارزه با مدیریت بحران ساپورت

یک عضو شورای شهر: نباید در شهری مثل تهران چند دقیقه بعد از پارک یک خودرو سیستم کامپیوتری آن به سرقت برود...
یک عضو شورای شهر: نباید در شهری مثل تهران چند دقیقه بعد از پارک یک خودرو سیستم کامپیوتری آن به سرقت برود.
با توجه به این اظهارنظر یک سیستم کامپیوتری خودرو باید بعد از چه زمانی به سرقت برود؟
الف) چند ثانیه
ب) چند ساعت
ج) چند روز
د) چند هفته
محمد‌علی نجفی: معرفی شدنم به عنوان وزیر علوم واقعیت ندارد و اینکه گفته‌ام به عنوان وزیر معرفی می‌شوم فقط یک ... بود.
نقطه‌چین بالا را حدس بزنید.
الف) سوء‌تفاهم
ب) جوک خنده‌دار
ج) شیرینکاری
د) شوخی
یک مقام مسئول وزارت ارشاد: نباید از ساپورت بترسیم بلکه باید آنرا مدیریت کنیم. این مساله معضل اجتماعی نیست.
با توجه به اظهارنظر فوق تاسیس کدام یک از گزینه‌های زیر را لازم می‌دانید؟
الف) ستاد کل مبارزه با مدیریت بحران ساپورت
ب) اداره کل راپورت و نترسیدن از ساپورت
ج) راه‌اندازی ارتش ضد ساپورتی
د) مدیریت ساپورت و معضلات اجتماعی غیرترسناک

شرق : یک مطلب کاملا علمی، بی‌شوخی
آخرین نظرسنجی از جوانان ایرانی منتشر شد.
69/3درصد از فیلترشکن استفاده می‌کنند. باقی هم به نظر ما اصلا از اینترنت استفاده نمی‌کنند، امکان ندارد کسی بیاید توی اینترنتی و به در بسته نخورد و فیلتر نشکند.
12/3 برای دانلود به اینترنت می‌آیند. پس می‌فهمیم نزدیک به 90درصد ایرانی‌ها، برای آپلودکردن به اینترنت می‌آیند که ما در این زمینه دخالت نمی‌کنیم.
39درصد برای فرار از تنهایی به اینترنت می‌آیند. به همین دلیل 61درصد دیگر وقتی با هجوم این 39درصد تنها مواجه می‌شوند، از آن طرف د می‌روند، در نتیجه کسانی که پای اینترنت می‌مانند همان اقلیت تنهایان در جامعه هستند که اکثریت اینترنت را تشکیل می‌دهند.
22/3 برای تبادل تجربه به اینترنت می‌آیند. منتها چون تجربه‌ای برای تبادل ندارند، مجبور می‌شوند فیلترشکن را باز کنند و بروند سایت‌هایی که تجربه‌شان را بیشتر می‌کند.
پنج‌درصد برای استفاده از سایت‌های غیراخلاقی وارد اینترنت می‌شوند. که ما متوجه نمی‌شویم واقعا چرا برای پنج‌درصد، اینترنت را کوفت 95درصد می‌کنند و همه‌چیز را فیلتر می‌کنند؟ واقعا‌ها.
19/1 برای استفاده از چت آنلاین می‌شوند که ما تکذیب می‌کنیم، ما هر کی را تا حالا دیدیم یا گفته
asl plz یا پوک‌مان کرده که جفتش برای این بوده که سر صحبت را باز کند.
82/6 مخالف انتخاب همسر از طریق اینترنت هستند که به نظر ما منطقی است. چون با این سرعت اینترنت و این همه فیلتر، آدم همسر دلخواهش را نمی‌تواند یک‌نظر درست و حسابی ببیند و هی قطع و وصل می‌شود.
55/6 معتقد به مهریه هستند. اما صددرصد معتقدند که مهریه را کی داده، کی گرفته که اگر این درست است پس آن درست نیست، پس هر دو.
86/4 ایمان دارند پیداکردن شغل، نیاز به سفارش و توصیه دارد که معلوم می‌شود باورشان قوی است.
58/3 درصد اعتقاد دارند مسوولیت برنامه‌ریزی برای اوقات‌فراغت باید به عهده دولت باشد که آدم خجالت می‌کشد توی این 58درصد باشد. یعنی چی؟ جوان مملکت می‌خواهد برود پیک‌نیک و خوشگذرانی، دولت باید دستش را بگیرد ببرد؟ زشت است عزیزم. کم‌کم یاد بگیرید روی پای خودتان بایستید.
13/3درصد از ماهواره استفاده می‌کنند که اگر فقط از محله ما آمار می‌گرفتند 40درصد به آمارشان اضافه می‌شد.

قدس:مش غضنفر و ثبت نام در مدرسه محدوده

یادُم میه از هَمو وَخت که ما بِچّه بودِم، ای آموزش پرورش هَمِّشه شاعار مِداد که بِیتَرین مَردِسه نِزدیکترین مَردِسه.

بِرِیهَمی مویَم امسال که مُخواستُم اسمِ بِچَّم رِ بِرِیِ مَردِسه بینویسُم، وَرخواستُم رفتُم به هَمی مَردِسه سَرِ میلانِما که نِزدیکترین مَردِسه به خِنَمایِ. اونجه که رسیدُم، هَم به مدیرِش گفتُم آمَدُم اسمِ بِچَّم رِ بینویسُم گفتِگ دِگه جا نِدِرِمُ کلاسِما قِلِفتی پُر رِفته. گفتُم یَره هنوز که پُنزدَه بیست روز به مهر مانده چیجوری ایقذَر زود پُر رِفته؟ مو پارسال دو روز مُنده به اول مهر آمَدُم اسمِ بِچَّم رِ نیویشتُمُ جایَم بود. گفتِگ بِریکه پارسال دوتا کلاسِ چارُم داشتِم ولی امسال دوتا رِ یَکی کِردِمُ دِگه جا نِدِرِم. گفتُم مَگِر کُخ دِرِن کلاسارِ کَم کِردِن؟ مَگِر قِلِفتِ شُله یِ که دوتا رِ یَکی کِردِن که تو یخچال جا کمتر بیگیره؟ مدیره گفتِگ نه پَخمه! بِرِیکه معلم نِدِرِم.

امسال یَک معلمِما بازنشست رِفته یُ بِجاشَم هیچکه رِ بِزِما نِدادَن؛ بِرِیهَمی مجبور رِفتِم دوتا کلاس رِ یَکی کُنِم. شمایَم مجبورِن بِچَّتایِ وَردارِن بُبُرِن مَردِسه یِ چارتا خیابون اووَرتَر اسمِش رِ بینویسِن.
حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم چیجوریه که هرسال تعدادِ دانش آموزا کمتر مِره یُ هرسال تعدادِ مَردِسه هایِ غیرانتفایی بیشتر مِره ولی وازَم هرسال ظرفیتِ مَردِسه هایِ دولتی کمتر مِره یُ زودتر پُر مِرَن؟!

کیهان : دموکراسی(گفت و شنود)

گفت: شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست شورای شهر تهران، تعادل درونی این جبهه را بدجوری به هم ریخته است.
گفتم: خب! حق دارند! دیگه چی؟!
گفت: برخی از اعضای این جبهه، مرکزیت اصلاح‌طلبان را به دیکتاتوری حزبی متهم می‌کنند و معتقدند، ادامه این روند اوضاع را از این هم بدتر می‌کند.
گفتم: حرف حساب جواب نداره! خب دیگه چی؟!
گفت: یکی از سایت‌های مدعی اصلاحات نوشته است؛ اصلاح‌طلبان در ظاهر می‌گویند طرفدار دموکراسی هستیم و همه می‌توانند نظر خودشان را داشته باشند ولی در عمل به هیچکس اجازه سرپیچی از نظر مرکزیت را نمی‌دهند.
گفتم: رئیس یک گروه به یکی از اعضا که ساز مخالف کوک کرده بود گفت؛ اگر در انتخابات به من رأی ندهی دیگر هرگز مرا نخواهی دید. و عضو حزب با مهربانی گفت؛ یعنی از من قهر می‌کنی؟ و رئیس حزب گفت؛ نه خیر! چشم‌هایت را درمی‌آورم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها