حادثه در جهان

کشف جسد زن آمریکایی در آپارتمان

جسد یک زن آمریکایی که به طرز مرموزی در محل سکونتش در شهر تموکو شیلی به قتل رسیده بود، کشف شد. یکی از همسایگان این زن بیست و دو ساله وقتی متوجه غیبت مرموز او شد با پلیس تماس گرفت و ماموران با حضور در خانه وی مشاهده کردند، این زن که مدرس زبان انگلیسی بوده و از دو ماه پیش به شیلی آمده بود، با چاقو کشته شده است.با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات پلیس برای رازگشایی از جنایت آغاز شده است./ واحد مرکزی خبر
کد خبر: ۷۱۴۹۸۱

سقوط اتوبوس کنیایی به رودخانه

بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه‌ای در کنیا، پنج نفر کشته شدند.

این اتوبوس در حال انتقال گروهی از گردشگران به منطقه تفریحی ماسای مارای کنیا بود که لاستیک آن ترکید و باعث واژگونی اتوبوس به درون رودخانه شد. با گزارش حادثه به پلیس، ماموران همراه امدادگران جاده‌ای به محل اعزام شدند. آنها اجساد پنج نفر از جهانگردان را که تبعه استرالیا بودند از درون رودخانه خارج کردند. با انتقال تعدادی از مجروحان حادثه به بیمارستان، تحـــقیق در این زمینه ادامه دارد./ واحد مرکزی خبر

فاجعه سیل در پاکستان و کشمیر هند

بارش شدید باران و سیل در پاکستان و منطقه کشمیرِ هند، خسارت‌های زیادی بر جا گذاشته و روستاهای بسیاری زیر آب رفته است.

بر اثر جاری شدن سیل و بارش بی‌وقفه باران در سریناگار کشمیر 120 نفر کشته شده‌اند. گرچه بارندگی‌ها متوقف شده، اما سرعت جریان آب و طغیان رودخانه باعث شده قایق‌های امدادی در بیشتر ساعات روز نتوانند خود را به سیل‌زدگان در سریناگار برسانند. به گفته مقامات هند، چند فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اعزام شده است.

در بسیاری از محله‌های سریناگار، ارتفاع آب به چهار متر می‌رسد و بسیاری از خــــانه‌ها بر اثر جریان سیل، کاملا زیر آب فرو رفته است.

سیل‌زدگان خانه‌هایشان را تخلیه کرده‌اند تا به مناطق امن و نزد بستگان خود بروند. در همین حال، هزاران نفر از افسران پلیس و نیروهای امدادی ارتش هند برای کمک به مردم سیل‌زده به ایالت جامو و کشمیر اعزام شده‌اند.

در کشمیر 450 روستا زیر آب رفته و 2000 روستای دیگر نیز دچار خسارت شده‌اند. همه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات این منطقه تعطیل شده و برق و آب آشامیدنی در این ایالت نیز جیره‌بندی شده است.

در همین حال، نواز شریف نخست وزیر پاکستان از مناطق سیل زده در شهر سیالکوت بازدید کرد. وی به مردم شهر سیالکوت در شمال‌شرق پاکستان اطمینان داد دولت همه تلاش خود را برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده به کار می‌گیرد.

بارندگی‌های موسمی، سیل و رانش زمین در این کشور تاکنون بیش از 160 کشته بر جا گذاشته و هزاران نفر را نیز آواره کرده است. ستاد ملی مدیریت بحران پاکستان اعلام کرد سیل تاکنون به 286 روستا در ایالت پنجاب خسارت وارد کرده است.

نیروهای ارتش پاکستان و گروه‌های داوطلب مردمی، عملیات گسترده‌ای را برای امدادرسانی به سیل‌زدگان با استفاده از قایق و بالگرد آغاز کرده‌اند./ واحد مرکزی خبر

بازداشت 37 مهاجر غیرقانونی در الجزایر

37 مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند وارد آب‌های الجزایر شوند از سوی گارد ساحلی این کشور بازداشت شدند.

نیروهای ساحلی در آب‌های منطقه عنبه در 600 کیلومتری شرق الجزیره 37 مهاجر غیرقانونی را که با دو قایق در حرکت بودند، شناسایی کردند. وقتی گارد ساحلی به مهاجران غیرقانونی نزدیک می‌شد، یکی از مهاجران غیرقانونی که درون یکی از قایق‌ها بود، هفت نفر از همسفران خود را با سلاح سرد تهدید کرد تا خود را به دریا بیندازند تا قایق سبک‌تر شود.

نیروهای ساحلی سرانجام پس از تعقیب و گریز قایق را متوقف و سرنشینان آن را بازداشت و چهار نفر از هفت مهاجر غیرقانونی را که از ترس جانشان خود را به دریا انداخته بودند، نجات دادند اما سه نفر از آنها ناپدید شدند.

37 مهاجر غیرقانونی بازداشت شده، قرار است برای محاکمه به اتهام مهاجرت غیرقانونی به دادگاه جمهوری عنبه احضار شوند. طبق قانونی که در زمینه مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی در سال 2009 در الجزایر به تصویب رسید، ممکن است این افراد به شش ماه حبس و قاچاقچیان انسانی که در انتقال غیرقانونی آنها نقش داشتند، به 20 سال حبس محکوم شوند./ واحد مرکزی خبر

کارگر خوش‌شانس در جدال با مرگ زنده ماند

یک کارگر هنگام جوشکاری دچار برق‌گرفتگی شد و سپس با سقوط از یک ساختمان، یک میلگرد وارد جمجمه‌اش شد.

در پی این حادثه کارگر جوان به بیمارستان انتقال یافت و پزشکان در بررسی از وضع این مرد متوجه شدند، میلگردی به اندازه 5 سانتی متر وارد جمجمه او شده و ممکن است باعث پارگی مغز و در نهایت مرگ او شود. اما تلاش پزشکان نتیجه داد و میلگرد پس از یک جراحی از جمجمه مرد کارگر خارج شد.

این مرد حالا به عنوان خوش‌شانس‌ترین کارگر چینی شناخته می‌شود که از مرگ حتمی نجات یافته است./ باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها