رضا صابری سخنگوی هیات تحقیق و تفحص‌ از دانشگاه آزاد با بیان این‌که گزارش این هیات، پس از تعطیلات مجلس و احتمالا در مهرماه در صحن علنی قرائت می‌شود، گفت: این گزارش پس از قرائت در صحن به قوه‌قضاییه ارسال می‌شود.
کد خبر: ۷۱۴۱۲۳
قرائت گزارش تفحص از دانشگاه آزاد در مهرماه

او در گفت‌وگو با تسنیم افزود: با توجه به این‌که این گزارش به تصویب کمیسیون رسیده، جزو مصوبات محسوب می‌شود، لذا سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش تفحص را قرائت می‌کند.

برگزاری هشتمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی به ریاست قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب پایان یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وکیل مهدی هاشمی، جلسه بعدی رسیدگی به اتهام موکلش را صبح یکشنبه (امروز) اعلام کرد. علیزاده طباطبایی درباره روند جلسات دادگاه گفت: هیچ چیزی نمی‌توانیم بگوییم و روند جلسه دادگاه عادی است.

واشنگتن: با ایران همکاری نداریم

پس از آن‌که مرضیه افخم روز جمعه ادعای بی.‌بی.‌سی درباره همکاری تهران و واشنگتن برای مبارزه با داعش را رد کرد، دیروز خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد که آمریکا هیچ برنامه‌ای برای هماهنگی نظامی با ایران در مبارزه علیه داعش ندارد.

ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: آمریکا از تعامل با ایران همانند گذشته در مورد موضوعات خاص استقبال می‌کند چنان‌که در اواخر سال 2001 در افغانستان برای به قدرت رسیدن حامد کرزای در پی سقوط طالبان با ایران تعامل کرد، اما ما اقدامات خود را با ایران هماهنگ نمی‌کنیم.

غنی‌سازی ۶۰ درصدی در صورت تشدید تحریم‌ها

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تهدید کرده است: در صورت تشدید تحریم‌ها، مجلس طرح دوفوریتی اعطای مجوز به دولت برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی را تصویب می‌کند.

او به تسنیم گفته که وضع تحریم‌های جدید، نشان‌دهنده عدم حسن‌نیت آمریکایی‌هاست.

گفتنی است؛ بتازگی وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی دیگر از شرکت‌ها و شهروندان ایرانی را تحریم کرد.

توضیح سفارت استرالیا درباره مرگ مغزی پناهجوی ایرانی

پس از پیگیری‌های رسانه‌ای درباره‌ مرگ مغزی یکی از پناهجویان ایرانی در استرالیا به دلیل تاخیر در رساندن تجهیزات پزشکی و درمانی به وی، سفارتخانه این کشور اعلام کرد: این پناهجوی ایرانی در حال حاضر در بیمارستانی در شهر بریزبن استرالیا بستری است. خانواده این فرد به صورت مرتب با مسئولان بیمارستان برای جویا شدن از حال بیمار در ارتباط هستند.

حمید خزایی ، دومین جوان ایرانی است که در طول یک سال گذشته در کمپ پناهجویان غیرقانونی استرالیا در آستانه مرگ قرار گرفته است.

مشاور و مدیرکل دفتر معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری در نامه‌ای خواستار «رسیدگی و پیگیری مرگ جوان پناهجوی ایران و پیشگیری از تکرار این وقایع» شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رجایی درخواست خود را در این نامه، خطاب به حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه، سید جواد قوام‌شهیدی دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، سید علی رئیس‌الساداتی، معاون هماهنگی بین قوا وزارت دادگستری، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری و زمانی‌نیا مشاور نهاد ریاست جمهوری مطرح کرده است.

قبرس، میزبان جاسوسان لندن، تل‌‌‌آویو و واشنگتن

یک مقام ترکیه‌ای از فعالیت‌های گسترده جاسوسی و شنودهای رادیویی از سوی آمریکا، اسرائیل و انگلیس علیه ایران و برخی کشورهای دیگر در قبرس خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه خبری «ورلد بولیتن»، «باریس مامالی» گفت که انگلیس تمامی تماس‌های رادیویی، ماهواره‌ای و ماکرو ویوی در سطح خاورمیانه، آسیای مرکزی و لیبی را رصد می‌کند.

روحانی، سه‌شنبه به دوشنبه می‌رود

نعمت‌الله امام‌زاده سفیر تاجیکستان در تهران از سفر حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران به دوشنبه در هجدهم شهریورماه خبر داد و گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی بین روسای جمهوری دو کشور امضا خواهد شد.

به گزارش فارس، سفیر ایران در تاجیکستان گفت که در این سفر، نیروگاه برق ساخته شده توسط مهندسان ایرانی نیز بهره‌برداری می‌شود.

انتقاد از آژانس

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت که رآکتور اراک، آب سنگین باقی ‌می‌ماند.

او به «نسیم» گفت که انتظار داریم همکاری‌های ایران با آژانس در گزارشات انعکاس داشته باشد؛ اگر چنین اتفاقی نیفتد همکاری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: روش آژانس در گزارش‌‌های اخیر باعث ایجاد ابهام و تلف کردن زمان است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به تهران می‌آید

خبرگزاری ایسنا به نقل از یک مقام وزارت خارجه کشورمان، از سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به تهران خبر داد.

این مقام آگاه در وزارت خارجه ایران با اعلام این مطلب به ایسنا، اظهار کرد: سفر دیریک بلامبلی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به تهران هفته آینده صورت می‌گیرد و این سفر با محوریت مسائل لبنان و منطقه است.

پیش از این روزنامه السفیر به نقل از دیپلمات‌های لبنانی اعلام کرده بود سفر بلامبلی در چارچوب تکمیل ماموریتی است که از نیویورک، واشنگتن و پاریس آغاز شده و با سفر به ریاض ادامه یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها