سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، آمریکا معتقد است که ده‌ها آمریکایی در کنار شبه نظامیان افراطی دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه می‌جنگند.
کد خبر: ۷۱۳۷۴۴
پنتاگون: 100 آمریکایی در کنار داعش می‌جنگند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استیون وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: حدود 100 تبعه آمریکا در داخل سوریه فعال هستند اما هنوز مشخص نیست که آن‌ها با چه گروه‌های شورشی همراه شده‌اند.

وی افزود: ما معتقدیم که احتمالا حدود ده‌ها تن از آنان با دولت اسلامی (داعش) همراه شده‌اند.

مقام‌های ارشد آمریکا از حضور شبه نظامیان خارجی در میان افراطیون که از گذرنامه‌های غربی برخوردارند، ابراز نگرانی کرده‌اند. این دسترسی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از میدان‌های جنگ به اروپا و آمریکا بروند و احتمالا برای یک حمله تروریستی آماده شوند.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد کرده‌اند که نزدیک به هزار داوطلب اروپایی در میان شورشیان سوریه هستند اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها با تروریست‌های دولت اسلامی در ارتباط هستند.

به گفته مقام‌ها، دست کم یک آمریکایی که در کنار داعش می‌جنگید، در جریان درگیری‌های سوریه کشته شد و مقام‌های آمریکایی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا یک آمریکایی دیگر که در خدمت داعش بوده، کشته شده است یا خیر. اداره آگاهی فدرال (اف بی آی) ده‌ها تن را که تلاش داشتند از آمریکا به سوریه بروند تا از شبه نظامیان داعش پشتیبانی کنند، بازداشت کرده است.

متئو اولسون، رئیس مرکز مبارزه با تروریسم ملی آمریکا گفته است: هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه افراطیون درصدر انجام حمله‌ای قریب الوقوع به آمریکا باشند، دیده نشده است اما این احتمال وجود دارد که حمله‌ای محدود در خاک آمریکا انجام شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها