رییس پلیس راهور ناجا خبر داد

بخشودگی جریمه‌های گردش به راست تا آبان

براساس این طرح، رانندگانی که روی خط‌کشی عابر پیاده توقف کنند، از این پس 20 هزار تومان جریمه می‌شوند

ایست به احترام زندگی؛ طرح جدید پلیس راهور

«ایست به احترام زندگی» نام طرح جدید پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است که قرار است بزودی در سراسر کشور فراگیر شود و بر اساس آن تمامی خودروها موظف به توقف پشت خط ایست، در خط‌کشی‌های عابر پیاده خواهند شد.
کد خبر: ۷۱۳۵۹۴

تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌بزرگ در این باره می‌گوید: ده سال پس از اقدام گسترده و فرهنگ‌سازی خوبی که در موضوع الزام رانندگان خودروها به بستن کمربند ایمنی انجام شد، پلیس راهور طرح دیگری را در آستانه اجرا قرار داده است که بر اساس آن تمامی خودروهای عبوری در خیابان‌های پایتخت موظف به توقف پشت خط ایست در چهارراه‌ها خواهند شد.وی با بیان این‌که این اقدام در راستای رعایت حقوق شهروندی و احترام به عابران پیاده اجرا خواهد شد، اظهار می‌کند: فعلا قصد داریم تا چند روز آینده اقدامات تبلیغی و فرهنگ‌سازی را در این حوزه آغاز کنیم و پس از آن احتمالا از پانزدهم مهرماه این قانون اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ‌بزرگ با بیان این‌که طرح توقف پشت خط ایست در خط‌کشی‌های عابر پیاده را با عنوان ایست به احترام زندگی تبلیغ و فرهنگ‌سازی کرده‌ایم، عنوان می‌کند: رانندگان متخلفی که روی خط‌کشی عابر پیاده توقف کنند 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

حسینی با بیان این‌که عبور از چراغ قرمز نیز یکصد هزار تومان جریمه خواهد داشت، ادامه می‌دهد: دوربین‌های کنترل ترافیک نصب شده در چهارراه‌های پایتخت این تخلفات را به‌ثبت خواهند رساند. به گفته وی، نظم در ترافیک و رانندگی از مسائلی است که زیبنده پایتخت است و نباید تعداد معدودی راننده خاطی این نظم را که به مخدوش شدن چهره شهر منجر می‌شود، زیر پا بگذارند.

حذف «ثانیه‌شمار چراغ سبز» از تقاطع‌های پایتخت

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به برخی مشکلات موجود در تقاطع‌های تهران، از حذف «ثانیه‌شمار چراغ سبز» در چهارراه‌های پایتخت خبر داد.

حسن عابدی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برخی مشکلات موجود در تقاطع‌ها، از جمله پرش تایمرهای چراغ سبز و قرمز اظهار کرد: با توجه به این‌که زمانبندی چراغ‌های سبز و قرمز موجود در تقاطع‌ها به صورت هوشمند و با در نظر گرفتن حجم ترافیک عبوری از چهارراه‌ها و حجم ترافیک پشت چراغ‌های قرمز تعیین می‌شود، در پاره‌ای اوقات شاهد بودیم که تایمر چراغ‌ سبز به دلیل تخلیه یکباره بار ترافیکی در برخی از تقاطع‌ها با پرش زمانی همراه است و زمان باقیمانده مجاز برای عبور از تقاطع‌ها را به یکباره تقلیل می‌دهد که این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده بود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این‌که اصلاح مشکلات فنی در تقاطع‌ها در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته و مکاتبات صورت پذیرفته با سازمان ترافیک شهرداری تهران قرار شد برای پیشگیری از اختلال ثانیه‌شمارها و سردرگمی رانندگان، ثانیه شمار و تایمر چراغ سبز، از تقاطع‌ها حذف شود که خوشبختانه عملیات حذف ثانیه‌شمار چراغ‌های سبز آغاز و در برخی تقاطع‌ها نیز حذف شده است.

وی خاطرنشان کرد: حذف ثانیه‌شمار چراغ‌های سبز از جهات دیگری نیز دارای اهمیت است، چون در برخی موارد شاهد هستیم که وجود این ثانیه شمارها در زمان چراغ سبز باعث می‌شود که رانندگان برای عبور از چهارراه، عجله بیشتری به خرج دهند و این شتاب و عجله به بروز تصادف و سانحه منجر شود.

گردش به راست ممنوع

معاون ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در تقاطع‌هایی که چراغ عابر و گذرگاه‌های عابر پیاده وجود دارد، گردش به راست ممنوع بوده و جریمه آن همانند جریمه عبور از چراغ قرمز خواهد بود.

پرویز حسینی، معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌ بزرگ در گفت‌وگو با فارس افزود: در تقاطع‌هایی که گذرگاه عابر پیاده و چراغ عابر وجود دارد و عابران در آن تردد می‌کنند در زمانی که چراغ عابر سبز است وسیله نقلیه حق گردش به راست را ندارد. معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: در گذشته نیز ممنوعیت گردش به راست وجود داشت، اما چون تقاطع‌ها به چراغ عابر مجهز نبود و سیستم کانالیزه نشده بود، گردش به راست صورت می‌گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون در اکثر تقاطع‌ها چراغ عابر پیاده نصب شده و گردش به راست خودرو‌ها در هنگام سبز بودن چراغ عابر پیاده می‌تواند ایمنی عابران را به خطر بیندازد؛ به این منظور ممنوعیت گردش به راست اعمال می‌شود.

وی درباره مبلغ جریمه گردش به راست یادآور شد: جریمه گردش به راست در تقاطع‌ها همانند جریمه عبور از چراغ قرمز است؛ چون در خیلی از تقاطع‌ها دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز نصب شده و گردش به راست مانند عبور از چراغ قرمز محسوب می‌شود. معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌بزرگ خاطرنشان کرد: در تقاطع‌هایی که چراغ عابر پیاده وجود ندارد، خودروها در صورتی می‌توانند گردش به راست را در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی انجام دهند که رمپ گردش به راست جداگانه‌ای وجود داشته باشد یا این‌که چراغ مکمل گردش به راست، آزاد، وجود داشته باشد.

پاتک پلیس به سدمعبر نمایشگاه‌های خودرو

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از برخورد با بیش از 160 نمایشگاه متخلف خودرو در اجرای طرح‌ برخورد با تخلفات خودروها در حریم پیاده‌رو خبر داد.

سعید سپهری در تشریح جزئیات این طرح با بیان این‌که از حدود سه ماه پیش طرح برخورد با افراد و مشاغل متخلف که اقدام به اشغال حریم پیاده‌روها کرده بودند آغاز شده و همچنان ادامه دارد، به ایسنا گفت: تاکنون این طرح در بخش‌های شمالی، شمال غرب و شمال شرق پایتخت اجرا شده است.

وی افزود: در آخرین اقدام، این طرح در محدوده میدان امامت اجرا شد که طی آن با بیش از 25 نمایشگاه متخلف برخورد شده و خودروهایی که در حاشیه خیابان متوقف شده بود به پارکینگ منتقل شد.فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به انتقادات متعدد مردم از این اقدام صنوف متخلف، بیان کرد: با همکاری شهرداری و اداره اماکن طرح مشترکی را در این خصوص آغاز کرده و هم‌اکنون نیز در حال اجرای آن هستیم.

سپهری با بیان این‌که پیش از این طی چند مرحله به مالکان این صنوف نسبت به رفع سد معبر هشدار داده شده بود، ابراز کرد: از یک ماه قبل نیز در این مناطق بنرهای اطلاع‌رسانی نصب و بروشورهایی نیز میان صنوف توزیع شده بود تا نسبت به رفع سدمعبر در خیابان‌ها و پیاده‌روها اقدام کنند؛ اما متاسفانه تعدادی از آنها بدون توجه به تذکرات پلیس همچنان به مسدود کردن پیاده‌رو و پارک کردن خودروها در حریم خیابان و پیاده‌رو اقدام می‌کردند. وی اظهار کرد: سرانجام پس از بی‌توجهی برخی از صنوف به هشدارها، عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی،‌ شهرداری و کلانتری محل به وسیله جرثقیل این خودروها را به پارکینگ منتقل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها