آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد

اجرای ۳ گام از ۵ گام مورد توافق با ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در تازه‌ترین گزارش فصلی خود با موضوع برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد جمهوری اسلامی سه گام از پنج گام را در زمینه شفاف سازی هسته ای به اجرا درآورده است.
کد خبر: ۷۱۳۵۴۷
اجرای ۳ گام از ۵ گام مورد توافق با ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ،آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه همچنین نسبت به آنچه تحقیقات نظامی مشکوک ایران می نامد مدعی شد در تحقیقات طولانی آژانس درباره تحقیقات مشکوک ایران در ارتباط با بمب پیشرفت واقعی کمی به دست آمده است.

در این گزارش محرمانه سه ماهه آژانس بین المللی انرژی اتمی که در اختیار رویترز قرار گرفته آمده است آژانس همچنین از طریق تصاویر ماهواره ای « فعالیت ساختمان سازی موجود » در مرکز نظامی پارچین را زیر نظر دارد.

وزیر دفاع کشورمان چند روز گذشته گفته بود : «آژانس بازدیدهای مختلفی از پارچین داشته و نمونه‌برداری خود را انجام داده و به هیچ مورد غیرقانونی دست نیافته است...بنابراین هیچ دلیلی برای دسترسی مجدد به پارچین وجود ندارد، زیرا هیچ اتفاقی بعد از آخرین بازرسی آن‌ها در پارچین رخ نداده است.»

براساس ان پی تی آژانس انرژی اتمی حق دارد از مکانهایی که کشورهای عضو اعلام می کنند بازدید به عمل آورد و نمی تواند خارج ازمحل های اعلامی بازرسی به عمل آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها