پس از انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد، سرانجام دولت آمریکا نیز اذعان کرد که کشورهای عربی خلیج فارس از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت مالی می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۳۴۴۱
آمریکا: کشورهای عربی خلیج فارس از تروریست ها حمایت می کنند

تاکنون گزارش‌هایی متعدد در مطبوعات غربی مانند روزنامه گاردین، و منطقه ای همچون روزنامه‌های لبنانی السفیر و الاخبار، درباره حمایت مالی و تسلیحاتی و لجستیک کشورهای عربی خلیج فارس و ترکیه از تروریست‌های فعال در منطقه منتشر شده است.

سرانجام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه (دیروز) به این امر اذعان کرد و «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت که حمایت مالی از طرف های غیررسمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دست تروریست‌ها می‌رسد.

هارف گفت: کمک‌های مالی خصوصی (غیردولتی) از برخی کشورها بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس به دست گروه‌های افراطی رسانده می‌شود... کشورهای خلیج فارس از این (کمک مالی) خیلی نگرانند.

خبرگزاری آناتولی با بیان این مطلب به نقل از هارف افزود: ما با آنان (سران دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس) همکاری می‌کنیم تا این شبکه های حمایت مالی را کشف کنیم از جمله شبکه هایی که در فضای مجازی وجود دارد.

در حالی که عربستان یکی از متحدان و در عین حال از حامیان مالی تروریست‌ها در سوریه و عراق به شمار می‌رود، هارف، این مشکل را «مشکل مشترک و چالش دشوار» آمریکا و اعراب خواند.

پیش از این نخبگان آمریکا به دولتشان درباره شبکه های مالی حمایت شاهزادگان و شیوخ تکفیری خلیج فارس به ویژه عربستان از گروه های تروریستی هشدار داده بودند. نمونه این افراد فرید زکریا تحلیلگر و نظریه پرداز برجسته آمریکایی است که بر ضرورت تجدید نظر در روابط آمریکا و عربستان تاکید کرده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها