مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اعلام این‌که پیش‌بینی می‌شود حدود 600 هزار مبتلا به آلزایمر در کشور وجود داشته باشد، از نبود کلینیک ویژه این بیماران انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۱۳۱۳۵

معصومه صالحی در گفت‌وگو با مهر به آخرین آمار جهانی آلزایمر اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار سال 2013، بیش از 42 میلیون نفر در جهان به آلزایمر مبتلا هستند که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال 2050 به 135 میلیون نفر برسد.

وی با اعلام این‌که هر چهار ثانیه یک نفر در دنیا دچار آلزایمر می‌شود، انتقاد کرد: این بیماران در ایران به حال خود رها شده‌اند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به نامه‌ای که در حدود 45 روز قبل به وزیر بهداشت نوشته است، عنوان کرد: در این نامه از وزیر درخواست کرده‌ایم به این افراد و مشکلات آنها توجه بیشتری داشته باشند. زیرا با توجه به آسیب‌هایی که این عارضه برای بیمار و خانواده او دارد، پیشنهاد داده‌ایم که از محل یارانه‌ها، به این افراد و خانواده آنها کمک شود. همچنین درخواست کرده‌ایم که بیماری آلزایمر در فهرست بیماری‌های خاص قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که وزیر بهداشت به نامه شما جواب داده است یا خیر، گفت: آقای وزیر، نامه را به معاونت درمان ارجاع داده‌اند، اما هنوز جوابی به ما داده نشده است.

صالحی با اشاره به احداث مجتمع ویژه آلزایمر در غرب تهران، از وزارت بهداشت برای تکمیل این طرح درخواست کمک و اظهار کرد: متاسفانه هنوز یک کلینیک ویژه آلزایمر در کشور نداریم و بیماران با مراجعه به پزشکان، تنها به دریافت دارو اکتفا می‌کنند و از آموزش‌های لازم برای مراقبت از بیماری خود محروم هستند.

وی با اعلام این‌که انجمن تنها یک مرکز ارائه خدمات و آموزش به افراد مبتلا به آلزایمر در غرب تهران دارد که روزانه پذیرای 15 بیمار است، عنوان کرد: متاسفانه داروهای این بیماران اخیرا کمیاب شده و بیمه‌ها نیز داروهای خارجی را پوشش نمی‌دهند. مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، هزینه دارویی یک بیمار مبتلا به آلزایمر در طول یک ماه را 100 تا 150 هزار تومان (برای بیمارانی که داروی ایرانی مصرف می‌کنند) و 300 تا 350 هزار تومان (برای بیمارانی که از داروهای خارجی مصرف می‌کنند) اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها